Fodertunna

Jaaa, hörni, nöden är uppfinningarnas moder. Skulle till tvättstugan idag då min tvättkorg i tyg från IKEA sprack. Tvättstugan ligger två trappor ner och jag kunde inte bära ner min tvätt. Panik och katastrof (nåja). Så... jag släpade in min spruckna tvättkorg in i lägenheten igen innan resten av den också sprack och gav mig ut på byn på jakt efter en ny. Ingen tvättkorg fanns i sikte någonstans. Bara en i tyg på ICA men den kunde jag ju inte köpa p.g.a. min tidigare erfarenhet på detta område. Man vill ju inte betala hundra bucks för ytterligare en sprucken tvättkorg. Inte du, inte jag. Gick in i en affär där de har allt och lite till och  hittade ingen tvättkorg där heller. Men jag hittade en fodertunna. Så den köpte jag.  Min tvättkorg är alltså en fodertunna. Egentligen vill jag ha en i rotting. Ni, vet en sån där fin med lock som nästan är en prydnad. Men jag får hålla tillgodo med denna vackra fodertunna och gilla läget. Och vem vet när en kvinna kan behöva en husmussäker fodertunna för avsett ändamål?

Var på Skansen i Söndags och fröjdades med alla djuren och Skalman. Förr har jag knappt sett rovdjur där, som varg eller järv, för de gömmer sig när jag kommer. Men järven var ute och jåg i vattnet och plaskade! Han plaskade verkligen så det stänkte. Det var roligt att se. Har aldrig sett en järv plaska, varken på TV eller någon annnastans. Jag har ju knappt fått syn på dem alls.

Varg såg vi också och en pytteliten skymt av vargungarna, som låg gömda i en ihålig stock. Man blir varm och glad. På Skansen blir de inte skjutna i alla fall och det är den stora fördelen med att ha dem i en djurpark. Annars bör väl alla djur få vara fria, men sånt är livet.

Det bästa var nog när vi kom till björnarna. Där var tre små björnungar och deras mamma. Och vi kom precis när de skulle ha lunch! Wow! Vi fick se mamma björn sätta sig bekvämt tillrätta med tassarna på två av björnungarna och den tredje mellan bakbenen och så diade de. Ååååååh, gudomliga liv, vad fint det var! 

Sen gick man och gick och gick. Nästan en mil. Och jag hittade något där som jag inte sett sedan jag var barn... Femöreskola!!! De kostade inte längre fem öre styck, men det är gott. Betalade en förmögenhet för en påse och äter dem nu med vördnad. Vem vet när man får äta femöreskola nästa gång?

Mitt ätande ger inget som helst resultat förresten. Jag har fått rådet att äta fettbildande födoämnen och njuta av det så länge jag kan. För en vacker dag kommer det att synas och Hunny kommer att rulla fram som en boll på gatorna. Det behöver bara synas fen kilo. Sen är jag glad. Jag är glad nu också i.o.f.s. Efter lunginflammationen vägde jag 36 kilo och såg ut som en som svultit under en lång tid. Jag blev rädd när jag såg mig i spegeln. Ihålig och nästan genomskinlig var jag. Nu mår jag bra. Och väger fyra kilo mer. Och jag äter och frossar. Vem som helst som känner mig och har sett mig äta kan intyga detta.

Om man tycker att 40 kg låter lite, så stämmer det. Men jag är kort också, så proportionerna stämmer något sånär. Jag är smal, men inte mager, tror jag i alla fall. Kollade spegeln nu... Smal, men inte mager. Ja, det är ok. Men en rumpa skulle vara trevligt att ha. Det kan ni hoppa upp och slå era piffiga små skinkhalvor på att det skulle vara.

Måste till tvättstugan nu. Nästa tvättare kommer klockan fem. Förresten fick jag tömma torkskåpet och vika ihop tvätten åt den som var före mig, innan jag kunde hänga in min tvätt. Herregud, jag viker kläder hela dagarna... Kan man inte få slippa när man är ledig? Om jag måste vika mina egna kläder är väl en sak för sig, men andras? Ska man behöva hålla på med sånt? I så fall vill jag ha betalt för det. Rätta mig om jag har fel.

Zerpo tycker att jag skriver för sällan. Jag vet inte... Vad tycker du?

Nu går jag!

Puss&Kram!

Er Egen Laundrybitch i Tillvaron - Honung /M

Dagens:

"Junigrönskan böljar
och vinden är varm och stark."
                                                      /Ludde

Dagens Hunk: Jonte i jeans. Har bara sett det på bild, men det ser snyggt ut.

Vet inte vilka jag ska hålla på ikväll, men det får väl bli både Grekland och Sverige... Kluven är ordet. Men det är ok, jag är ju född i tvillingarnas tecken, så jag är van. :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för ditt Krya på dig!!

Jag mejlar någon dag så bestämmer vi när vi ska hänga på min altan eller annat ställe och dricka vin/ öl/ kaffe eller whatever! Och lyssnar på Absolute 90's =)

2008-06-10 @ 19:46:27
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Malin B

Du måste tycka att jag är en drömkvinna vid närmare eftertanke, jag har inte bara fodertunna (till vovvens mat), jag HAR en tvättkorg i rotting (som jag ärvt när min mamma dog, jag förvarar stickestrumpor, vantar, mössor och sådant i hallen i den) och inte nog med det, jag har RUMPA också, säkert skulle den räcka till dig också men jag vet inte riktigt hur överföringen går till!? ;)



Får du ofta höra typ "Guuuud så SMAAAAAAL du är människa Äter du INGET!"? Jag har ju den fördom att folk faktiskt kan vräka ur sig sådant men aldrig skulle säga tvärtemot: "Guuud så TJOOOOOCK du är, sluta äta hörru!"



För övrigt är jag också nöjd och glad, trots att jag bär på "dina" (?) fem kilo (extra) varje dag... Tänker varje dag att jag SKA skärpa mig... Någon gång så!

2008-06-10 @ 19:53:43
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Peter Bohlin

Femöreskola, det var grejer det. Jag gillade de röda bäst.

2008-06-10 @ 20:16:00
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Maria

Jamen guuud så sugen jag blev på femöreskola...mmm...de med nötsmak...eller lakrits...eller de där röda vad det nu var för smak....nostalgikick!!!



Det gick ju kanonbra i fotbollen också....du bestämde dig väl för att heja på Sverige va???

Ny match på lördag....men då blir det tufft!!! Spanien är nog ingen lek!!!



ha det gott!!!

2008-06-11 @ 05:13:20
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Peter

>>Maria

De röda är hallonkola :)

2008-06-12 @ 09:52:11
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: chrille

Zerpo ska inte gnälla på dig. Han skriver inte så jäkla ofta han heller isåfall. Tänk om han va lika flitig som vännen Jonte!

2008-06-13 @ 09:54:58
URL: http://chrillelingman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0