Come to Mama

Har kollat in Ricky Martin på YouTube idag.... Ååååh, han kan dansa han! Jävlar i min låda! Det rinner till gossar och töser. Det har i åratal ryktats att han är homosexuell. Vilket slöseri, eller hur? Och hur kommer det sig att Guds gåva till kvinnorna alltför ofta visar sig vara Guds gåva till männen i stället? Vilken ironi.

Men titta får man ju. Den dagen man slutar titta så är man nog sjuk. Allvarligt sjuk dessutom. Även om man har sitt hjärtas kära inom räckhåll och han är det vackraste man sett i hela sitt liv, så får man titta på andra. Annars vet man inte hur bra man har det. Jag är övertygad om att alla tittar, mer eller mindre. Snygga människor finns det gott om. Både män och kvinnor. Jag tittar även på kvinnor. Inte för att jag är intresserad (har fått veta att jag är en übertråkig människa för att jag är MEGAhetero) av kvinnor. Men jag kan uppskatta en snygg kvinna. Eller snygga kläder, snygga skor, snygg frisyr eller whatever.

Egentligen ser de flesta rätt bra ut om man tittar efter. De allra flesta har något som är fint. Det finns ju de som är rent undersköna, men de finns ju nästan inte på riktigt. Vi andra, som ser ut som folk gör mest ser väl hyfsade ut en bra dag? Dessutom så är ju smaken så himla olika. Och det är en jäkla tur.

Själv faller jag för karisma, intelligens och en sjujäkla humor. En människa med dessa egenskaper är snygg i mina ögon. Helst ska mannen jag faller för vara smartare än jag. Annars blir jag uttråkad. Det är kanske inte så bra, men det är sant. Jag tycker att det blir fruktansvärt tråkigt.

Är allmänbildning intelligens? Allmänbildning tyder på vetgirighet och om man är vetgirig och tillräckligt smart för att ta reda på det man vill veta, så är man väl intelligent? Jag vet inte. Själv är jag streetsmart och ett vandrande lexikon av onödigt vetande. Jag har vunnit TP på både Nana Mouscouri och backhopparskidor. Sånt som man bara vet utan att man vet att man vet.

Men vad är intelligens egentligen? Jag tycker att människor som är rätt lika mig och som tycker som jag och som delar min humor är oerhört intelligenta och trevliga människor. Men vem vet? Jag kanske är korkad som ett jäkla spån? Om man är korkad så är man i allmänhet för korkad för att inse att man är korkad.... Det har jag alltid sagt. Så jag kanske lever lyckligt ovetande om att jag är korkad och de som umgås med mig gör det för att jag är snäll.

Snart ska jag till stan och äta god mat. Så nu är det dags att raka benen och ta på fina klänningen och de högklackade. Här ska ätas tills magen står rakt ut! Jajjamensan! *glaaaaad* 

Ricky Martin får dansa vidare utan mig denna afton, men guuud.... Come to Mama!

Jag ska avlägsna mig nu. Puss o Kram och lev vidare i all er gudomlighet och var säkra på att ni är vackra. Det var allt jag ville säga nu. Japp.

Bye!

Er Egen snart lite snyggare Honung i Tillvaron /M

Dagens citat: "Saliga äro de korkade, ty, de skola flyta när floden kommer."

Dagens:

"She looks like a flower
but she stings like a bee
Like every girl in history"
                                            /Ricky Martin - She Bangs

Dagens Hunk: Denna tillägnar jag alla självsäkra, intelligenta män som, tack gode Gud är lite mer avklädda nuörtiden.

Kommentarer
Postat av: Malin B

...och jag snart åka hem från jobbet för att äta makaroner och korv. Men så behöver jag inte raka benen heller! ;) (Gjorde det förresten i går...)

2008-06-02 @ 16:15:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Peter

Skönt med människor som du, som inte bara är ytliga.

2008-06-02 @ 18:48:48
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Janne

Come to papa! ;-)

2008-06-03 @ 09:30:22
Postat av: Yver

underbart citat - hög risk att jag kommer att sno det från dig !

får man några hunkpoäng på att ha träffat ricky några gånger ?

2008-06-04 @ 21:37:22
URL: http://saknardej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0