Honung - I Ny Och Förbättrad Version

Kaffe. Kan knappt med ord beskriva vad mitt morgonkaffe betyder för mig. Mitt morgonkaffe är heligt. Ett livselixir som väcker andarna i kroppen. Det är gott. Och när man är ledig kan man njuta av det långt in på förmiddagen. När man måste jobba tar man en snabb kopp, men även om man inte njuter fullt så mycket, så är det ändå livsnödvändigt. Och hur mycket jag än försöker, så kommer jag aldrig förstå varför man dricker koffeinfritt kaffe. Kaffe utan koffein saknar för mig mening. Som kärlek utan kyssar. Kyssar är själars förening. Koffein väcker min själ till liv. Ja, jag är beroende, men jag lär inte dö av det.

Har tillbringat två nätter och en hel dag med min äldsta och mest älskade väninna. Hon sjunger hela tiden med en hög och klar sopran. Och skrattar nästan lika mycket. Och hon bara är... Underbar. Hon är t.o.m. underbar när hon har pms. Alla kvinnor förstår vad det innebär. Om man är underbar när man har pms, då är man något alldeles extra som människa. Positiv energi strålar ut från hela kvinnan.

Jag har tidigare nämnt att jag inte vet vad jag ska ta mig till med mitt jävla hår. Så satt jag hos min väninna i måndags och drack vin och åt henne ur huset.... Hon tittade på mig och sa: "Jag skulle vilja klippa dig!" Varpå jag säger, utan att blinka: "Ok!" Och sen säger hon: "Det skulle vara fint med lite slingor också." Varpå jag säger: "Ok!" Alltså här handlar det om 100% tillit. Hon är INTE frisör. Men hon klipper hela sin familj och sin mamma och sig själv. Om någon annan hade sagt "Jag skulle vilja klippa dig" så kanske jag hade tagit illa upp och tolkat det som att personen i fråga trycker att jag är skitful. Men inte när hon sa det. Hon ville bara att jag skulle få fram min fulla bejbpotential eller nåt sånt. Och hon skapade en Honung i ny och förbättrad version.

Så i tisdags satt jag, utan minsta bävan i en stol och hon stod bakom mig med kam och sax. Och hon klippte upp hela mitt hår så att det ser skitsnyggt ut. Jag har långt hår och det är fortfarande långt, bara mycket snyggare. Sen la hon i slingor. Pyttelite, bara så att det ser lite solblekt ut. Om man vet hur mörk jag är egentligen, så syns det. Annars inte. Jag är SÅ glad och tacksam. Hon förstår mig bättre än min mammalediga frisör. Men att låta någon röra mitt hår utan att tveka handlar om tillit. Det ska gudarna veta. Hår är viktigt. Tungviktigt - rentav överviktigt. Och jag kommer att åka till Superväninnan för att bli klippt för all framtid. Är osäker på om hon egentligen vet vad hon gett sig in på. :) Denna första gången var gratis, men jag ska betala framöver (spelar ingen roll om hon säger nej). Det blir säkert ändå billigare än hos någon frissa, som i nio fall av tio skickar hem en asful.

Jag var nöjd och hon var nöjd med sitt verk och gick och pillade på mitt hår hela dagen. Sen gav hon mig ett uttryck som jag aldrig kommer att glömma: "Att sätta upp det där i en tofs vore som att schmocka ketchup på en fiskgratäng!" Alltså, underförstått var att om jag sätter upp min frilla i en tofs så kommer jag tvingas äta fiskgratäng med ketchup nästa gång jag kommer dit. Fast igår gjorde jag det ändå när jag tränade.

Igår var träningen tung. Det var asjobbigt. Och jag hatade varenda redskap med varenda fiber i min stackars kropp. Men jag bet ihop och stretade vidare. Jag vet av erfarenhet att vissa gånger är det jobbigare än andra. Nästa gång känns det lätt och enkelt och om jag vill ha resultat, så måste jag kämpa på de jobbiga dagarna också. Så enkelt är det. Varken mer eller mindre. Jag har ju mål i alla fall. Det första är att stärka min rygg, som jag brukar ha ont i till och från. Läkare säger att det beror på att jag har för svaga muskler. Så ryggen kör jag varje träning. Ryggredskap och tortyrbänken som man använder för att stärka korsryggen. Det andra målet är att mina lår ska bli bredare än mna knäskålar. Det vore himla bra faktiskt, Lite trevligt.

Det är skönt att träna. Speciellt de gångerna det är jättejobbigt och tungt så är det skönt efteråt. För då känner man sig fullständigt slutkörd och så är man så himla nöjd med sig själv. Jag är i alla fall otroligt nöjd och självbelåten. Förr behövde jag någon att gå och träna med. Någon som peppade mig. Med åren har jag lärt mig att peppa mig själv. Det är bra.

Min semester är gudomlig. Jag bara är. Fluffar runt i tillvaron och existerar. Vädret är halvfint. Jag som är en soldyrkare tycker att det kunde varit finare, men det är ok ändå. Jag klarar mig bra. Vädret är det ingen idé att beklaga sig över, för man kan inte göra något åt det. Så man får vara nöjd. Det är inte kallt och det hällregnar inte. Bara en sån sak är fantastiskt. Otroligt indeed.

Nu har jag inte längre tid. Har saker att göra. Fast egentligen har jag hur mycket tid som helst, men man kan inte tillbringa hela sin tid med att sitta vid en dator, Eller kan man? Nä, inte jag. Jag vill gå ut och jag vill LEVA! Så är det och det är det jag ägnar mig åt emellanåt. Om jag inte gjorde det så skulle jag inte ha något att skriva om. Och DET vore bedrövligt.

Jag klarar inte att vara lika djup som en del av mina bloggkollegor. Jag berättar inget av mitt inre för er. En dag kanske jag gör det. Kanske inte. Jag vet inte. Att bli alltför personlig och visa min själ för okända människor ligger egentligen inte för mig. Så... Det är så. Vissa saker skriver jag inte om. Min själs hemligheter eller mitt sexliv skriver jag aldrig om. Det finns folk som skriver allt om sitt sexliv, Men det är inte bara att lämna ut sig själv. Man lämnar också ut sin partner och det skulle jag aldrig göra. Och min själs hemligheter... Det får den som är intresserad försöka ta reda på, om de vågar.

Jag tycker att det är otroligt starkt att skriva om svåra saker och att lämna ut sig själv. Men jag klarar inte det. Tanken på att göra det och sen kanske behöva ta kritik för det... Nej, fy farskon! En dag kanske jag är mogen för det, men den dagen är inte idag.

Så, nu går jag.

Puss&Kram!
 
Er Egen FuffHonung i Tillvaron /M.

Dagens:

"Säg den som inte bär en längtan
  Gå en väg som ingen har gått
  Fånga sin dag och ge den mening
  Det är dags vi lever nu"
                                                         /Björn Kjellman - Älskar du livet

Dagens Hunk: Robbie Williams

 
P.S. Du får ta hur mycket foton du vill nu, Peter


Kommentarer
Postat av: Peter

Ett långt och välskrivet inlägg (som vanligt), ditt ps är uppfattat. Vi hörs under nästa vecka.

2008-07-17 @ 16:25:27
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, då kanske vi bloggisar får se en ny Honung på bild! =)

Vet du? Jag har ätit honung i dag, jag som egentligen inte uppskattar att glufsa i mig sådant. Var hos min faster som slungade honoung för fulla mugar och när hon erbjöd att smaka så var jag ju "tvungen". Det var inte så illa som jag hade föreställt mig. ;)

Det fina med att ha blogg är ju att man får skriva om precis vad man vill - jag är en sådan som friskt "cencurerar" i min!

2008-07-17 @ 16:36:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

tack snälla för din fina kommentar

vem vill vara normal när man kan vara unik**?

2008-07-18 @ 08:18:19
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Malin B

Var det inte två karlar som "slogs" om Malin på Saltkråkan? Minns inte riktigt vad de hette. ;)

Jag är hur som helst helnöjd med den karl jag har och vad jag vet så har han aldrig behövt slåss med någon. ;)

2008-07-18 @ 12:45:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Melker är ju Malins pappa!!! =)

2008-07-18 @ 17:06:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

I de småländska skogarna! Välkommen

Men skynda, det är bara en pyttebit kvar nu!

2008-07-18 @ 18:50:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0