Insomnia

Jag har drabbats av pigghetshormon och misstänker att jag också fått en släng av nymfomani. Till Skalmans stora förtjusning - eller skräck - välj själv lämpligt alternativ.

Igår blev jag alltså 20 igen och lyckades ta några drinkar utan cigaretter. Efter en sängfösare hos söta väninnan efter krogbesöket bar det så iväg genom stan till Skalmans boning. Jag var tvungen att hålla i mig i trappräcket (i hans trapphus) med båda händerna för att inte ramla baklänges, då mina stövlar plötsligt fått väldigt långa tår. Sedan utnyttjade jag lite av nymfomanhormonerna, varpå jag sedermera somnade. Vaknade i morse och upptäckte att jag inte var död och hade hamnat i helvetet. Det fanns kaffe och glad karl. Och det är egentligen allt som behövs för att resten av dagen ska bli underbar. Det var ju för sjuttsicken VARMT! Åh, det finns nog en och annan god vädergud. :)

Fejade på jobbet och snackade med kunderna, som inte handlade. De väntar på lönen. Det gör vi nog alla lite till mans såhär veckan innan.

Har suttit på YouTube och letat musik. Och pigghetshormonerna slocknar inte direkt av Van Halen. Tvärtom, de vaknar till liv ännu mer och hoppar runt i kroppen och jag känner mig som sockerdricka. Jag vill egentligen inte alls sova. Jag vill rocka loss. Och så har jag hittat låtar som jag sökt med ljus och lykta efter i åratal. Teknikens under är verkligen fantastiskt och ett under när det fungerar. Jomenvisst blir man glad?

Så, läget är som följer: Jag klarar mig utan cigaretter. Jag kan t.o.m. supa (nåja) utan cigaretter. Jag kan titta på Skalman när han röker utan att falla sönder framför hans fötter och be tårdrypande böner om ett bloss. Han säger ändå bara det magiska ordet. Ordet är NEJ. Det är magiskt och effektivt. Och lite stolthet har man ju. Så det bir inga böner. Och följaktligen inte heller varken bloss eller cigaretter. Det är gott. Och jag klarar mig bra.

Jag ska till ett sjukhus i Östhammar på tisdag och röntga mina lungor. Den rara farbrorn på vårdcentralen tyckte väl att det verkade bra för framtiden eller någonting. Jag vet inte hur jag ska gå upp i vikt av det. men det ordnar sig nog ändå. Frågan är om jag behöver ringa först och kolla om de strejkar. Borde kanske göra det. Annars är Östhammar en ganska mysig liten stad att gå omkring i om man inte har något bättre för sig. Om de nu skulle råka strejka på sjukhuset och det inte blir något av med någon röntgen. Den som lever får se.



Nåja, jag behöver verkligen sova, så jag går hän.

Chokladdieten har utökats till att även inkludera ostbågar. Halleluja - jag har gått upp ett kilo!

Lev väl. Sov gott. Är mat.

Här och Nu, Er Egen NymfomanHonung i Tillvaron. / M


Dagens att njuta av:

"If everyone cared
Nobody cried
If everyone loved
Nobody lied
If everyone shared
and swallowed their pride
We'd see the day
When nobody died"
/Nickelback

Dagens att njuta av 2: Skalmans kropp . Åf Kååååås!

Dagens Hunk: Richard Gere. Wow! Jag har hjäntvättat mig själv med Pretty Woman denna afton.

Kommentarer
Postat av: The Foxxy Fox Ozkar

hehe nyfomani?
Är inte det när man är typ kåt hela tiden?
Lider även av insomnia och har skrivit ca 10 inlägg om detta! Ska nog skriva ett till kanske i natt tom.

Hoppas du (och jag) kan sova!
Gonatt och vill önska dig en trevlig måndag.

2008-04-21 @ 03:08:04
URL: http://thegameboy415.blogg.se/
Postat av: The Foxxy Fox Ozkar

hehe man är ju väl uppfostrat :)!
Kul att du tyckte om mina frukost bilder!
Kommer mer mat i framtiden tänkte jag!
I vilken förort är du i uppvuxen då?
Tensta,Alby, Rinkeby eller nån annan?
(är typ de enda jag känner till på eastcoasten)

2008-04-21 @ 03:32:55
URL: http://thegameboy415.blogg.se/
Postat av: Malinbayard

Vad härligt att bubbla energi likt en sockerdricka! =)
Fortsatt "hejja på" med cigarettstrejken.

2008-04-21 @ 14:58:29
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Maria

Hahaha, ja, Twin Peak's Bob är inte att leka med. Very scary, indeed!

2008-04-21 @ 23:56:16
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Mästaren och Margarinet

Tack. Och varför sova?

2008-05-04 @ 02:12:30
URL: http://mastarenomargarinet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0