Sådär ja...

Nu är jag här och ska försöka skapa något spirituellt och intressant om min person och mitt liv.

Det har funnits tider då människor har funnit det intressant och underhållande. Numera vet jag inte längre då jag för det mesta jobbar, äter eller sover. Finns inte mycket tid eller energi till så mycket annat.

Försökte börja en danskurs för en tid sedan som är på söndagar. Sedan blev mitt schema radikalt ändrat och jag behövde jobba en massa extra söndagar, så då gick mina kursplaner åt helvete. Mina elefantsteg och ytterst ograciösa rörelser hade kanske ändå satt stopp för det. Jag slapp i alla fall höra mina danskurslärare tala om för mig att jag är ett hopplöst fall. Sånt är bra för självkänslan. Att slippa höra sånt alltså.

Så är det med det. Jag höll till på Lunarstorm i åratal innan sajten togs över av tolvåringar och man fick arga mail från snorungar. De tyckte att ens presentation var asful och att man var uråldrig - härstammande från Hedenhös - och att man inte hade där att göra. De hade så rätt, så jag avlägsnade mig tyst och diskret och mitt orerande i bokstavsform på en skärm tog slut där och då. Sedan dess har jag svävat omkring i tomma intet och försökt hitta ett forum. Och de läsare jag eventuellt hade på Lunarstorm kanske hittar hit en dag. Eller inte.

Så... Till er som inte känner mig kan jag försöka göra en kort presentation: En Honungsbulle i högform skriver om saker hon läst i tidningen och saker om samhället och saker som hon finner upprörande, roligt eller osedvanligt korkat. En annan sida skriver om Upplands Lokaltrafik och vädergudar som ideligen motarbetar henne. Intressant eller inte är upp till läsaren att avgöra.


Numera singel sedan knappt två år.

Jobbar i butik och klär upp damer från 40 och uppåt. Tillförordnad hustomte och sysslar för övrigt med att gå till post, bank och skräddare. Lita av varje med andra ord.

Livsmål just nu är att flytta bort från byhålan där jag bor hem till Stockholm igen. Jag orkar inte vara här och har absolut ingenting som binder mig här. Men alla som försökt få tag på en lägenhet i Stockholm som en butiksanställd har råd att bo i vet hur svårt det kan vara. Därav stillasittandet i en etta med kokvrå i Byhåla. Men en dag... Jag vill, jag kan och jag SKA!

För övrigt tycker jag mycket om mat, kaffe och rödvin. Jag är snäll mot djur, barn och gamla människor. Och jag är snäll mot dem som är snälla mot mig. Jag är värdelös på att ta kritik men jobbar på att bli bättre på det. Jag har temperament som en halv grek och en halv finska då mina föräldrar härstammar därifrån. Fråga mig inte hur de lyckades få mig eftersom de inte verkade passa ihop så bra. Jag är i alla fall tillverkad i en soffa i Rinkeby enligt min mor. En äkta Ghettoproduction m.a.o. That's me! De är rätt gulliga i alla fall, mina föräldrar. När de är var för sig. 

Jag är en sucker på 80-talshårdrock och Ulf Lundell. Och så gillar jag ballader som man kan hångla till. För övrigt är det skrämmande länge sedan jag hånglade...

En 35-årig gammal nucka utan man eller barn. :) Tänker nog försöka ändra på det. Har inte nått desperationsstadiet ännu, så jag är selektiv.

Nu vet de/ni som läser lite mer. Och egentligen ingenting. Någon annan dag sätter jag igång på allvar. Får idéer på jobbet för det mesta. Och måste skriva ner allt för annars försvinner det i flykten.


Dagens Citat:
"Jag vill ha min kärlek tillbaka innan den försvinner för gott
Jag sitter i det här rummet som om jag begått något brott
Men det finns inget som heter Ensam är stark
Jag vill se alla gamla drömmar äntligen ta mark."

/Ulf lundell

Dagens Hunk: Ricky Martin

Här och Nu, er egen Honungsbulle i tillvaron.


Kommentarer
Postat av: Järvsöfaks

Väntar på nästa ;)

2007-11-08 @ 22:56:05
Postat av: Malin B

När jag fick ditt hokus-pokusinlägg till mig så slog mig tanken; JAG BORDE LÄSA HELA HONUNGSULLENS BLOGG!

Det är ju texter jag verkligen gillar. =)

När jag om hundra år får all tid i världen ska jag minsann lusläsa hela bloggen. Tänkte börja redan NU men då är det som vanligt, så fort jag kommer på något som jag vill göra SJÄLV och ENSAM då kommer något och stoppar mig.

-Mamma, kan du komma och hämta mig nu? säger tösen i telefonen.

Såklart svarar jag glatt.

Mitt egna får vänta denna gång också.

Tur det förresten eftersom jag alltid envisas med att skriva längre kommentarer hos dig än jag skriver inlägg i min egna blogg. ;)

Du skulle storkna och blockera mig, om man nu kan det. På Lunarstorm blockerade ju de små barnen varandra hej vilt iallafall.

Jag hade också ett kontot där, eller har? Det är över ett halvår sedan jag var inloggad så då tror jag att de försvinner?

2008-10-18 @ 19:52:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0