Praliner

Kvinnor förstår alltid vad andra kvinnor behöver. Min sötnos Lotta från förr var här igår. Jag fick en present av henne. Den innehöll jättegott te och jättegott hemmamalet kaffe och någon form av skorpor (De får Skalman äta upp, för de verkar innehålla nötter som jag är allergisk mot.) Presenten innehöll också praliner. Hon visste det någonstans i sina gener att jag verkligen behöver praliner i Novembers mörkaste stunder. De skänker en lycka, välbefinnande och man lider inta alls av att man är gräsänka med en tom famn. För man har ju praliner. Det är en form av lycka.

November. Enligt mig är November ett av de värsta helveten man kan genomgå som människa. Såvida man inte råkar befinna sig i Karibien, vilket man inte gör. Och aldrig heller gjort. Varken i November eller någon annan månad. Det är nu jag blir nedbruten psykiskt. Det är nu mitt självförtorende är kört i botten. Det är nu jag tar illa upp av minsta bagatell. Det är nu jag verkar befinna mig i ständigt PMS-tillstånd. Det är nu jag är en jävla bitch. Och om någon känner behov av att såra mig, trycka ner mig eller vara allmänt taskig så är det nu man ska passa på. För det är nu det biter. Annars biter det inte - jag bryr mig inte tillräckligt helt enkelt. Nu, av någon anledning, gör jag det. Jag är den människa jag känner som är i stort behov av ljusterapi.

Det slog mig nu... Idag firar jag ettårsjubileum här på blogg.se. Exakt på dagen. Då var jag singel. Och hade väl inget bättre för mig än att börja blogga igen. Att återkomma till cyberspace och bloggsfären. Där hade jag ju varit förut och trivts bra. Så jag började igen. Lite knackigt först och sporadiska uppdateringar. Nu är jag varm i kläderna och en dag utan att jag skriver är en konstig dag. Jag skriver fortfarande inte alla dagar. Och jag skriver oftare när Skalman är borta. Men jag trivs.

Jag trivs av er som läser. Jag trivs med att lufta mina tankar fritt. Ibland är jag avgrundsdjup  och ibland skriver jag bara... Ja, bara om bagateller i tillvaron. Jag hoppas att, om jag får barn, att de någon gång kanske kan läsa detta och glädjas åt det. Eller förfasa sig. Fan vet, men det är i alla fall stimulerande. Att skriva för att få ur sig saker är det bästa som finns. I min värld.

Skriver inte lika mycket när jag är deppig, men jag ska göra mitt bästa den här månaden. Verkligen mitt bästa. Den som lever får se. Och jag kommer nog att öäverleva ytterligare en Novembermånads helvete. Jag har min ljusprydnad på väggen. Däri brinner det nu ständigt två ljus. Tack Storebror.

Puss & Kram & God natt!

Er Egen Honung i Tillvaron /M



Kommentarer
Postat av: Storebror

Som sagt syster, för en del är November lycka. Kan bli så för dig en dag oxå, jag hoppas på det iaf! Kram

2008-11-06 @ 23:55:22
Postat av: Lallis

Praliner. Say no more!

Och härligt med goa vänner som känner på sig vad man behöver:)

KRAM på dig härliga du.

/Lallis

2008-11-07 @ 01:34:48
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Lotta från förr...

Hela du är en härligt, smarrig och läcker liten chokladpralin darling! (Dock utan nötter och jordgubbar har jag numer lärt mig =)

Om en sådan liten gest skänker dig en stunds njutning i din gråa novembertillvaro, så ska jag skicka praliner till dig varje dag hjärtat!

Ät! Njut! Och hoppas att rumpan din växer som du vill ;-)



pussluss...

2008-11-07 @ 13:01:55
Postat av: J

Man får lov att gratinera på ettårsdagen då =)

Och visst är november en riktig skitmånad, men å andra sidan är vintern en riktig skitårstid och sverige ett riktigt skitland som har den så länge.. Men skulle man vara bitter för sånt så skulle man ju alltid vara bitter, och det orkas inte med.

2008-11-07 @ 13:31:39
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Malin B

...och jag, jag bara gillar att läsa här hos dig! =)

Grattis till jubiléet! ;)

November är en rysligt grå månad... Det var nog därför min son valde att vänta tills den 1 december innan han kom ut. Lät mor och far vänta och vänta på honom. ;)

1 december är däremot en kalasbra dag att fylla år på. (OM man nu promt ska fylla år i december vill säga... Skyll på mig! ;) )

2008-11-07 @ 15:19:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0