Utan Ord

Norge. Vad säger man om händelserna i Norge? Man är ju fullständigt mållös. Plötsligt finns inga ord som räcker till för att beskriva vad man känner, hur starkt man känner. Med folket, med de drabbade. Vanmakt, en oförmåga att ta in omfattningen av skadorna. När hela grundvalen för det man trodde på brutalt tagits ifrån en. När trygghet och glädje försvunnit från en genom våld, död och förintelse. Vilka ord räcker? Hur tröstar man ett helt folk som bott i en idyll och naivt trott att ingenting ont kan hända. Någonsin.

Med vilken rätt?

Det är bara för jävligt. Och det är ändå för lite sagt, Det finns helt enkelt inte ord.

Jag har gråtit en del de här dagarna. För orättvisan och för att mänskligheten verkar att fullständigt ha tappat greppet om vad som är viktigt.

Lev och låt leva - vad hände? Respekt för människoliv... Vart har det tagit vägen? Medmänsklighet.

Jag har inga ord.

Nästa gång jag bloggar kommer jag att återgå till mitt vanliga babbel om meningslösheter. För jag har inte längre ord. Så många liv till spillo. Så jävla onödigt.

Jävla värld.

/Honung


Enigma - Return to Innocence
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0