Nylleboken

Har gjort lite såna där quizgrejs på Nylleboken på sistone. Jag är: Marilyn Monroe, en Lovely Lady och gud vet allt. Jag är också - och håll i er nu - Arne Weise! Det gällde testet "Vilken svensk är du?" Och jag blev Arne Weise när jag kunde blivit Ebba Grön! Lite putt är jag allt. Hur cool är Arne Weise på en skala? Om man jämför med Ebba Grön? Mmmm, jag säger det. Jag kammade förresten hem full pott på ett 80-talsquiz. Visar att jag lever i det förgångna. Jag minns Molly Ringwald, men inte vad jag åt till lunch idag. Jag är också "Bleeding Love" och gör ett aggressivt första intryck. Ni som träffat mig, trodde ni att jag var aggressiv när ni träffade mig första gången? På allvar?

Har problem med min iTunes och vet inte hur jag ska lösa det. Den vägrar att spela min musik och man kan bli galen för mindre. Utan musik dör man ju. I alla fall jag gör det. Jag tynar bort. Somnar in ledsen och ensam och utan Bon Jovi. Det är ett elände. Får kanske ta med mig min lilla dator till någon som kan rehabilitera den. Någon frivillig?

Skulle behöva lite rehabilitering själv också. Taggtråd igen. Och det är inte skönt. Inte heller roligt. Och roligt vill jag ha! 90-talets bästa citat nere på Kreta: "Men Christer! Skratta nu och ha lite roligt!" Säg det högt på bred norrköpingsdialekt. Skratta sen och ha lite roligt!

Well... Ledig helg och tvättstuga och städning och annat jätteroligt står på schemat. Tur att jag har min stereo i alla fall, när min iTunes vägrar spela minsta trudelutt ens.

Vilka i-landsproblem man har. Folk i världen svälter, blir dödade i krig och fanskap och blir nerslagna och rånade och allt man kan tänka sig och en del man inte kan tänka sig. Här sitter jag i Sverige och klagar på min dator. Visserligen fryser jag pretty much och så men jag har kläder att ta på mig.

Nej, jag måste ta tag i det här med att försöka göra något meningsfullt i tillvaron. Att kanske göra lite skillnad i någons liv. Att göra något som betyder någonting. Jag känner det starkt - det är något jag måste och verkligen vill göra. Jag har lite tankar och sen får jag se. Någonting blir det i alla fall. Ja.

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag har en lång dag framför mig i morgon och detta med mina inte allra mest uppskattade kollegor. Thank God It's Friday, säger jag.

Puss & Kram!

Honung - i Tillvaron




Kommentarer
Postat av: Malin B

Men man står sig själv närmast!

Något meningsfullt med tillvaron lät himla sunt. Det lät lite Honung! =) Lycka till.

2009-03-20 @ 14:47:17
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag blev Ingmar Bergman på den där quizen men den var ju så värdelöst utformad så det blev inte ens kul.



Hoppas du får en bra helg nu!

2009-03-20 @ 20:11:11
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Tina

(Har också problem med iTunes. Skiten måste vara uppfunnen av Antikrist.)

2009-03-21 @ 10:57:17
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0