Alltså, såhäräre!

Hunny fick en lysande idé igår när hon fikade med M från nu. Vi snackade om min sammanhangsuppenbarelse och andra underbara saker i livet. Hon har en förmåga att alltid plocka fram det bästa i mig. Och jag kom på... Gudinnors place i cyberspace!

Visst har jag snackat om att jag skulle vilja samla mina brudar på ett och samma ställe? Jojjomensan, det har jag! Så jag skred till verket och skapade en grupp på Nylleboken. Den heter Gudinnors place i Cyberspace och de som vill får gå med och stödja den. För där ska spridas positiva vibbar. Vi ska boosta våra egon. Och ge varandra komplimanger. Och ge oss själva komplimanger. Är det inte lysande?

Tjejer, flickor och kvinnor är så jävla bra på att dissa varandra hit och dit. Och speciellt på att dissa någon som inte är närvarande. Varför är det så? Jag tänkte att det måste till en förändring på den punkten... Och då är det lika bra att börja med en gång. Man tänker så mycket, men man gör sällan något åt saker, eller hur?

Så jag skapade även en blogg! I den vill jag att mina brudar skriver. Behövs inga långa inlägg (eftersom många har egna bloggar som tar tid att underhålla). Men varför inte skicka en komplimang till någon? Varför inte tala om för dina brudar varför du gillar dem så mycket? Varför inte berätta om något bra du gjort? Varför inte berätta om att du blev visslad efter på stan, eller att du nått något av dina mål eller whatever? Sprid positiv energi! Det gär man genom att maila ett litet inlägg till mig. Längst ner kommer min mailadress. Snälla, det är bara att sätta igång. Gör någon glad. Eller gör dig själv glad. Eller bara skriv något från hjärtat. Om någon kille vill skriva något så lägger jag till en kategori som jag kallar för Män.

Min systergudinna Hera
skrev ett litet inlägg igår. Hon fick en egen kategori. Så om hon skriver flera inlägg och man tycker att hon har mycket klokt att komma med så söker man under hennes kategori. Annars så är det som vanligt. De senaste inläggen syns. Och de blandas. Som vanligt här alltså.

Så sätt igång brudar! Skapa ett Alias om du inte vill gå ut med både namn och adress och personnummer. *blink* Om du redan har ett alias och en egen blogg, så räcker det kanske med det? Jag länkar givetvis.

Adressen till bloggen hittar du här.

Viktigt att komma ihåg: Varken gruppen eller bloggen är till för att dissa män. Endast för att hylla kvinnor. Är alla med på det?

Ok, då kööööör vi tycker jag!

Och ni som inte har facebook: Välkomna med era inlägg i alla fall. Och spread the word till dina brudar också!

Skriv hit: [email protected]

Puss & Kram: Er systergudinna Honung i Tillvaron!


Kommentarer
Postat av: Petra

Underbara människa! kram

2009-03-25 @ 12:07:44
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Vilken brilliant idé- jag ska suga på den karamellen! Höga applåder till dig, honung!!



KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP, KLAPP!

2009-03-25 @ 20:01:09
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: J

Bra grej =)

2009-03-26 @ 08:46:04
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Sv:

hahaha.... den blommiga tiden 1989.

Mmmm...Minns den med välbehag.

2009-03-26 @ 17:42:31
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mattias

Jag hyllar gärna kvinnor! Vad vore livet utan er!! :) Det tycker nog vår vän Ludde också va?

2009-03-27 @ 13:39:09
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0