The Power of The Macaroni

Skalman och jag anser oss vara ganska intelligenta människor med alla sinnen i behåll och fullt normala. Men man kan undra... Om någon av er var en fluga på vår vägg så skulle ni få höra följande, på engelska med svensk brytning på någon okänd svensk dialekt dessutom - som är någon sorts blandning av halländska, småländska och med en göteborgsk knorr:

Skalman: Holy Macaroni!
Honung: Macaroni - The holy!
S: Yes, the macaroni is holy.
H: Yes, indeed.
S: You have to respect the Macaroni!
H: Oh, yes, The holiness of the Macaroni has to be respected.
S: The Macaroni deserves respect.
H: I believe in the power of the Macaroni!
S: The power of the Macaroni deserves respect.
H: I respect the power of the Macaroni!
S: Why are we having this conversation?
H: Dunno! It might be the force of the holy Macaroni...

Sen garvar vi bara. De senaste dagarna har dessa konversationer nästan uteslutande handlat om The Power of The Holy Macaroni. Ibland handlar de om David C. Ganska ofta delger jag Skalman berömda eller mindre berömda citat av nämnde man iförd en sverigemössa med älghorn, på engelska naturligtvis, med vår speciella eh... Brytning.

Alltså:

"I don't want sugarcoated lovin'
Just silvertounge tenderness
You gotta give me a certain satisfaction
The kind of love you seal with a kiss.
Spit it out if you don't like it!"

Jag spelade även in dessa citat på små videosnuttar till Skalman när han var i Luxis under sommaren. Jag blev hans egen Metal Moose - som sedermera plev översatt till Plåtmos. Och ytterligare ett tag senare blev det Ploutmos. Jag vet inte om detta är normalt. Det händer att vi går omkring på Ica och konverserar på detta språk också. Tills någon av oss säger att vi måste sluta hålla på och snacka på det där viset. Till slut blir det väl så när man åker utomlands också. Och vi blir arresterade eller nåt. Vilket skulle vara väldigt onödigt, eftersom Skalman snackar engelska utan brytning alldeles flytande och jag är väl inte helt oäven heller.

Saken är att vi har roligt! Vi fjantar oss och har kul. That's a wonderful thing. Ja.

Just nu håller Skalman på och klurar på en ny bloggdesign till mig och jag babblar sönder hans koncentration och snart ryter han säkert till. Skalman är en mycket snäll man, men kan bli tuff och hård om man inte vet bättre och går för långt. Detta har hittills aldrig hänt mig, men jag har sett det ske. Han slåss med ord. Och ord har han gott om!  Han har tonfall som inte går av för hackor också. *ryser* Man vill inte råka ut för något dylikt, så jag slutade babbla ganska kvickt när jag såg blicken. Skalmans varningsblick. Och jag sitter här och ler för fullt... Strange.

Jag längtar efter att se resultatet av min älsklings ansträngningar med min blogg. Jag sprutar idéer och han verkställer dem. Han är underbar på alla sätt. May the force and the universe och alla kärleksgudar vara med mig och låta mig behålla honom i mitt liv. I morgon ska jag göra en kladdkaka för att hjälpa universum och the force och kärleksgudarna lite på traven. Yes.

Jag har aldrig i mitt liv gjort kladdkaka, så wish me luck kära Darlingar. Jag kan ju inte baka, remember? Nu har jag återigen glömt detta faktum och tänker därmed göra ett försök. Fick ett underbart recept  av Lotta från förr med lite extra smarrigt grejs i nämnda kaka som jag måste prova.

Jag tänker gå nu. Jag ska inte bara baka i morgon. Jag ska jobba också.

Puss & Kram tills vi hörs igen!

"I've been a gypsy
For a thousand years.
A victim of circumstance.
I go wherever my destiny calls.
I'm caught in a game of chance."

Skalman: David C is a victim of circumstance!!!

Er Egen Honung i Tillvaron.

Klimatförändringar bekymrar mig och Ozzy:



Kommentarer
Postat av: Storebror

Hjälp med kladdkakan kan du få av mina barn, har för mig någon här hemma är grym på den där "sörjan" ;-)

2009-01-06 @ 00:52:27
Postat av: J

Du är så jäla cool, det vet du va? =)

2009-01-06 @ 01:14:48
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Pft, här på ön är det -20 och blåst. Det är nog dags att ta på sig vantar imorgon kanske... ^^

2009-01-06 @ 01:34:29
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

SV:

Hahahah....

Vi är den Bullen-skadade generationen.

2009-01-06 @ 19:19:36
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mli

Tack du är för söt!



Ahh..ni är ett underbart par ni två :) Man blir helt lycklig av att läsa om er! Hoppas jul och nyår varit toppen, jag ska bläddra neråt och se om jag får lite information, jag har varit en dålig bloggläsare eftersom jag haft min darling här, men skiftarbete låter som en bra grej för framtiden. It´s a deal!

2009-01-06 @ 19:31:24
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

Jag och J pratar föresten som Borat i både tid och otid. Jag vet hur dum man känner sig när man inser att man står mellan hyllorna på Hemköp och inte hemma i sitt kök när man gör det =)

2009-01-06 @ 19:33:13
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Peter

Snygg design, bra jobbat

2009-01-07 @ 01:29:57
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Alina

bra blogg! Like it:)

2009-01-07 @ 01:33:47
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0