...

Han har nu tagit bort mig från sin vännerlista på facebook. Han har tagit bort allt hopp. Vi hade ett samtal ikväll. Det var inte ett bra samtal.

Han sa att han aldrig kommer tillbaka, varpå jag lät all min frustration, sorg och ilska komma. Han kan inte hantera det. Han anklagar mig för att inte kunna "välja" förhållnigssätt till bittra fakta. Jag kan inte det. Vadå "välja"? Förhållningssätt? Jag kan inte välja att inte vara ledsen. Jag kan inte välja att inte vara arg. Jag kan inte välja att sluta älska honom. Jag kan inte välja att sluta sakna. Jag kan inte välja att inte vilja ha honom. Jag har inget val, för allt är hela tiden på hans villkor. Hans vilja. Hans känslor. Mina kan han inte tackla.

Han skrev: "Jag är ledsen...
                     ...glöm mig. Gå vidare.
                       Du är värd nån betydligt bättre än mig."

Eller hur????

Bull - fucking - shit! Är det inte upp till mig att avgöra vad som är bra för mig? Är det inte det? Säg mig? Och jag har hört det där förut. Ojojoj, vad jag har hört det förr... Vad mig anbelangar så kan såna klyschor dra åt helvete. Det är det sista jag behöver höra. Och han var ju och är bäst, så varför ska jag nöja mig med mindre?

Och han har krossat mitt hjärta ytterligare en gång... Han har brutit all kontakt. Han svarar inte på meddelanden. Han har tagit bort mig från sin vännerlista och jag kan inte se något alls vad han gör, känner eller tänker. Och jag är som en jävla hönshjärna som bara vill ha honom tillbaka. Jag vill ha honom tillbaka!!! Jag orkar inte mer....

Jag skrev ett långt brev till honom för ett tag sen där jag skrev allt jag känner, vad jag tänker på och förslag på hur vi löser saker som han upplever som problem. Jag har inte en enda gång fått höra att det finns en chans på mitt sätt. Att jag får en chans att ställa till rätta, att göra det bättre. Inte en enda chans att få göra rätt och förstå honom. Hans villkor - hans val.

Jag valde Skalman. Och det visade sig vara fel. Nu får jag leva med det. Och nöja mig med mindre. Jag tänker inte acceptera det. Var finns min prins? Jag har adressen, men är inte välkommen. Ute i kylan. Och åter i fängelse utan att ens ha fått passera gå en endaste gång. Förtjänar jag inte en chans?

/H

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vi har ju hört så mycket kärleksfullt, härligt, roligt, mysigt, lyxigt och jag vet inte allt om Honung och Skalman på denna bloggsida därför känns det konstigt, märkligt och lustigt att vinden vände i ett huj. Fortare än blixten.



Vänlistor är bara ett spel för gallerier. En vän, som är en riktig vän den behöver inga listor. Den bor i hjärtat!!!

2009-01-28 @ 07:45:07
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: J

Jag skulle säga, att såsom han har betett sig, så är du värd nån betydligt bättre...

2009-01-28 @ 08:26:25
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tror J slog huvudet på spiken där... Du ÄR värd någon betydligt bättre!

2009-01-28 @ 11:19:15
Postat av: Mli

Åhh Honing...



Men snart ska vi dränka alla våra sorger i den billiga alkoholen i buffén på båten. Boka upp er ett gäng nu, sen när vi vet hur många vi blir ska jag styra så att vi får ett gemensamt bord. Vi kör på med en B-hytt iaf :) Kramsikram!

2009-01-28 @ 11:26:21
URL: http://lenaemeliemarie.blogspot.se
Postat av: Hannah

Jag tycker ändå att det är upp till dig att välja vad du är värd och inte... du är en smart tjej och borde få det ansvaret i dina händer.

Det är en feg ursäkt, det är bättre att tala om rakt ut vart skon klämmer så du kan ut och hitta en sko som passar bättre, eller är det foten som är fel :-P Äsch det är inte FEL på nån av de två, men för att kunna avsluta nåt och gå vidare så är det bättre att få riktiga SKÄL.



Tänk om din chef skulle komma en dag och säga: du får inte jobba kvar. Det här jobbet är inte tillräckligt bra för dig. När du själv skött dig, trivts, valt det jobbet, behöver det etc etc. Ska man då bara lyfta på axlarna och säga jaha: men då gå jag utan pengar ett tag då och söker ett annat jobb... vad det nu är som passar mig, undrar vad det var som jag var för bra för... Hmmmm...



Nä, skum historia att det bara vänder sådär. Jag finns här om du vill prata.

2009-01-28 @ 16:39:37
Postat av: Anna

Kanske är jag krass och hård nu - men den verkliga anledningen till att Skalman är borta är att han tycker massor om dig men inte längre känner som du gör. Det är kallt, hårt och svårt och man kan inte riktigt förstå det. Jag tror också - om jag ska försvara Skalman lite - att han inte orkar ha kontakt med dig nu, för att han tycker för mycket om dig, han ser att du lider, han vet att det är på grund av honom och han kan inte hjälpa dig. Ge honom och dig själv tid ifrån varandra. Ge dig tid att läka och sluta behöva honom och älska honom, så kommer det att komma en dag när ni kan mötas på samma nivå. Du vet att han tycker om dig, bryr sig om dig, och vill dig väl. Landa i det och ge dig själv tid att sörja, läka och komma tillbaka. Sen, när du är din egen igen, då är jag övertygad om att du och Skalman kommer att hitta ett bra, gemensamt trappsteg att stå på.

Du verkar ha en härlig skock vänner som finns där för dig - låt dem ta vara på dig och skämma bort dig - That's what friends are for!

Kram//A

2009-01-28 @ 20:59:42
URL: http://earthkeepsonmoving.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag har hört samma kommentar så många gånger, "gå vidare... glöm mig... du är värd något bättre".

Vet precis hur det känns. Hur kan den personen avgöra om man är värd något bättre. Man väljer själv vem man älskar, därför att ma älskar personen som den är... inte som man vill att den ska vara. Om du velat ha någon bättre så hade du ju inte valt honom. Det är synd att han ska säga precis samma klyscha/citat som alla killar/män säger när de gör slut med någon...

Och att bryta kontakten helt, det är så barnsligt=/

Har man delat en lång, bra period med en människa kastar man inte allting i soptunnan bara sådär... Tycker det är tråkigt... Hoppas du kan komma på fötter igen, även om jag förstår att det kommer ta lång tid...

Vi kan alltid hoppas att han tar sitt förnuft till fånga, att han inser vad han förlorat (jag känner inte dig, men genom din blogg får jag en bild av dig som en bra människa).

2009-01-28 @ 21:37:56
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har hört samma kommentar så många gånger, "gå vidare... glöm mig... du är värd något bättre".

Vet precis hur det känns. Hur kan den personen avgöra om man är värd något bättre. Man väljer själv vem man älskar, därför att ma älskar personen som den är... inte som man vill att den ska vara. Om du velat ha någon bättre så hade du ju inte valt honom. Det är synd att han ska säga precis samma klyscha/citat som alla killar/män säger när de gör slut med någon...

Och att bryta kontakten helt, det är så barnsligt=/

Har man delat en lång, bra period med en människa kastar man inte allting i soptunnan bara sådär... Tycker det är tråkigt... Hoppas du kan komma på fötter igen, även om jag förstår att det kommer ta lång tid...

Vi kan alltid hoppas att han tar sitt förnuft till fånga, att han inser vad han förlorat (jag känner inte dig, men genom din blogg får jag en bild av dig som en bra människa).

2009-01-28 @ 21:40:17
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

Söstra mi... vet inte vad jag ska skriva längre... Vad jag tycker om SköldPaddan är nog klart sedan länge och att spy galla över hans barnsliga beteende i detta forum gynnar inte någon...

Jag skulle vilja våga skriva att jag ändå tycker att detta var ett steg i rätt riktning. Och snälla, missförstå mig rätt nu, men när Mr Turtle nu stängt alla dörrar så måste du försöka gå vidare på DIN väg, i ditt liv mot dina mål! Och på denna väg så ska DU bestämma om höger, vänster eller rakt fram är det bästa vägvalet för DIG! Du ska inte sitta i baksätet och snällt vänta på att ev få följa med på en resa vars mål är höljt i dunkel både för dig och mannen bakom ratten! Mannen bakom ratten har nämligen inget körkort, kan inte köra bil och är ovan vid passagerare... DU är värd en bättre resa på livets väg darling...Och denna resa MÅSTE du göra vare sig du just nu varken kan eller vill... I nuläget finns det nämligen bara en väg att färdas - och det är framåt!



All kärlek och all lycka till dig min vän, min syster...



Och hojta så kommer jag om du behöver mig, jag lovar!

Kram från mig till dig <3

2009-01-28 @ 23:37:00
Postat av: Malin B

Det går inte att kommentera "långt brev-inlägget" så jag skriver lite här.

Alla förhållanden går upp och ner så "enkelt" är det. Men så uppvaktad som du blev "förr i tiden" vet i tusan om det är någon som blir genom alla år? ;)

Att leva i "det rosa" för evigt tror jag faktiskt inte att många gör?! Dock gäller det ju att efter det rosa ha många rosa perioder bland de gråa.

Äh, vad svamlar jag om? Vill bara säga: Öppna ögonen Honung för ett nytt kapitel i Honungsboken. =)

2009-01-29 @ 11:14:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Modigt av skalman att låta sitt personliga brev öppet låta publiceras. Men jag håller med Malin B, den där första förälskelsen lägger sig alltid, ingen lever i det där rosa molnet för evigt. Ett förhållande utvecklas och ändras och det är up och det är downs.



Men ingen kan tvinga en vuxen människa att fatta andra beslut än de de känner är rätt. Och Skalman har fattat sina beslut, han har nu även förklarat för dig Honung var skon klämde... Jag hoppas att du fått det svar du fått.



Vad duktig du är som har varit på IKEA, utan bil till och med. Starka människa. KRAM!

2009-01-30 @ 20:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0