Bra dagar och dåliga dagar

Ikväll ska jag sova ensam för första gången sedan Skalman lämnade mig. Idag har det inte varit en bra dag.

Jag känner ett märkligt tungsinne som har belägrat mig hela dagen och vet inte vad jag ska göra åt det. Får nog bara vänta ut det. Och låta det försvinna av sig själv. Det har med fokus att göra. Så länge jag har folk omkring mig och har massor att göra och fokuserar på det, så är det lättare och jag känner mig t.o.m. glad. Nu är jag ensam med mina tankar och har väl inget jag måste göra just ikväll och så blir jag ledsen igen. Den här helgen är egentligen en ledig helg enligt mitt schema och det är såna dagar jag såg så mycket fram emot innan Skalman vände upp & ner på mitt liv. Det var såna här lediga dagar som man skulle umgås på riktigt och hitta på roliga saker eller bara vara tillsammans. Här sitter jag nu ensam. Igen. En lördagkväll.

Det är svårt att vara ensam med sig själv. Det är något jag måste bli bättre på... Om jag bara kunde sluta tänka och grubbla och sakna, så skulle det kanske vara lättare.

Det gör förbannat ont idag. I morgon känns det säkert bättre. I morgon flyttar jag.

/Honung

Det kommer att ta tid...

 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag gillar att vara ensam med mig själv men det beror säkert på att jag så sällan är det...

Det är ju skillnad på ensamhet när man väljer den själv!

Hoppas allt går bra med flytten.

2009-01-24 @ 22:28:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

Sötaste.. Även om du fysiskt känner dig ensam så finns det många som tänker på dig och känner med dig... Och du vet att det bara är att lyfta luren och slå en signal, så kommer jag som ett mess i mobilen (brev i brevlådan känns lite passé, lol).

Vi går mot ljusare tider! Du kommer att känna av det snart du med!



puss och kram söstra mi...

2009-01-25 @ 00:18:26
Postat av: Peter

Tack så jättemycket för gåvan, de var jättefina och färgen var helt rätt och i min smak. Hoppas att allt gick bra med tvätten och att middagen smakade bra, ses igen snart. //Kram

2009-01-25 @ 03:01:47
URL: http://zerpo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0