Gnäll...

Skalman  kom förbi jobbet idag. Det var nödvändigt, men helvete... Det fick mig inte att vilja ha honom mindre - tvärtom. Han har orsakat mig så mycket smärta, så mycket längtan och utsatt mig för sitt tvivel och sin tvekan under så lång tid... Och ändå vill jag ha honom tillbaka. Han kommer inte tillbaka. När ska jag inse det? När kommer mitt hjärta fatta det min hjärna redan vet?

Jag läser böcker. Böcker, böcker, böcker för att ta mig igenom. De hjälper föga. Litegrann ibland, men vissa dagar... Nej, de hjälper inte alls. Han verkar så jävla glad och uppåt... Han får gärna vara det. Ingen mening med att två ska lida. Men det verkar så lätt för honom alltihopa.

Jag är trött på att vara ensam. Jag hade ju honom under sommaren och hösten, men ändå inte. Det var en ständig saknad. Sen när han äntligen kom hem och det visade sig att han skulle förbli hemma så trodde jag att vi äntligen skulle kunna bygga upp någonting. Då lämnade han mig. Två timmar innan han gjorde slut satt jag i telefon och förklarade för min bästis hur obegripligt skönt det var att ha honom hemma - och han hörde alltihop. Så jävla förnedrande var det. Som att vara en myra och bli krossad av en klack.

Snart är det alla hjärtans fuckin' dag också. Jag kommer att vara ensam. Jag fyller år i maj och jag kommer att vara ensam. Sen blir det semester - och jag kommer att vara ensam. Jag hade så mycket hopp att jag skulle få planera såna saker tillsammans med Skalman, men nu är han borta och fri från mig. Jag är en fånge i min ensamhet och sorg och smärta. Och jag har inget slutdatum som andra fångar. Jag har inget datum jag kan se fram emot och säga mig själv att då - den dagen - blir jag fri.

Han tyckte det kändes bra att se mig. Och han säger att jag kommer att förstå varför när jag har "blivit bättre". Fuck it säger jag om det. Jag kommer aldrig att förstå. Och jag fattar inte heller varför han använder mitt smeknamn - det som han använde när vi var tillsammans - fortfarande. Varför jag kallar honom Skalman är för att jag inte vill lämna ut hans namn i bloggen.

Men, vad fan, en dag reser jag mig. Jag är djupt ledsen att den dagen inte är idag. Den kommer inte att inträffa den här veckan eller månaden heller. Inte ens på den här sidan om året. Det kommer att ta en jävla tid. Det är tid jag känner att jag inte har.

Det är om natten när jag blir ensam som jag ramlar ihop. Varenda kväll rasar mitt korthus, som jag försiktigt får bygga upp igen. Sen rasar det igen och igen och igen... Jag orkar snart inte mer. Inte mycket mer.

Allt jag ville ha var lite kärlek och värme. Det var allt. Men det är nog för mycket. Jag gav allt... Nu står jag ensam i vinden, med ett raserat korthus vid mina fötter.

I don't give a shit.

/H



Kommentarer
Postat av: " dem som har värre"

Ett riktig "kris-recept"



Pet-flaske-recept



Panta en pet-flaska och köp en lök och en morot.



Nu förutsätter jag att du har ris och olja hemma (som sagt, du ska alltid försöka fylla på basvarorna i skafferiet när du har lite pengar. Har du inte ens basvaror hemma så åk till någon snäll bekant eller släkting.)



Sätt på riset och fräs löken och moroten i lite olja. Krydda efter behag med paprikapulver, vitlök, curry eller vad du nu tycker om och har.



Riset kan bytas ut mot spaghetti eller något liknande

2009-02-12 @ 02:33:01
Postat av: "kris-recept"

Pet-flaske-recept



Panta en pet-flaska och köp en lök och en morot.



Nu förutsätter jag att du har ris och olja hemma (som sagt, du ska alltid försöka fylla på basvarorna i skafferiet när du har lite pengar. Har du inte ens basvaror hemma så åk till någon snäll bekant eller släkting.)



Sätt på riset och fräs löken och moroten i lite olja. Krydda efter behag med paprikapulver, vitlök, curry eller vad du nu tycker om och har.



Riset kan bytas ut mot spaghetti eller något liknande.

2009-02-12 @ 02:40:52
Postat av: Det finns inga nya tankar / unnia

Det finns inga nya tankar



Några av ”världens vanligaste tankar”. Låter det bekant?



Jag måste veta vad jag ska göra

Jag vet vad som är bäst för andra

Jag kan göra fel

Jag kan välja fel

Människor borde inte ljuga

Människor borde respektera varandra

Jag kan kontrollera vad andra tycker om mig

Livet borde vara rättvist

Barn borde respektera sina föräldrar

Föräldrar borde älska sina barn

Jag behöver fatta ett beslut

Jag är värdelös

Jag behöver en partner för att vara lycklig

Det är mitt fel

Jag borde vara annorlunda

Jag är inte bra nog

Det är något fel på mig

Ingen kan tycka om mig

Andra kan göra mig illa

Jag behöver kontrollera mina tankar

Människor går inte att lita på

Mitt liv har ett syfte

Jag är speciell

Människor är destruktiva

Jag behöver skydda mig

Han/hon manipulerar mig

Jag kommer aldrig komma över det

Människor borde inte döma

Jag måste vara perfekt

Jag är en bluff

Jag är osynlig

Jag har inget att bidra med

Mina behov är inte viktiga

Jag är inte värd kärlek

Jag behöver ha kontroll

Allt skulle vara bra om bara de förändrade sig



2009-02-12 @ 06:28:24
Postat av: Malin B

Livet kan ändras så himla fort, precis som du skriver om hur det ändrades från toppen till botten på två timmar hemma hos dig.

Alltså kan du inte förutsätta att du är "ensam i maj", det är ju massor med tvåtimmarsperioder dit. ;) Rätt som det är kommer det någon inramlades i ditt liv, eller du i någons. =)

2009-02-12 @ 07:56:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: J

Johoru, ge ett skit nu, annars blir man ju orolig för dig igen =/

2009-02-12 @ 09:05:47
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Jag har iallafall nominerat dig till det här och vaktar numera min mobil som en hök :D Hoppas bara att det var du som jag hittade på Hitta.se... Men ditt namn är ovanligt och det fanns bara en, så jag hoppas jag hade rätt.



http://www.mixmegapol.se/tjejplanet

2009-02-12 @ 09:36:26
URL: http://lenaemeliemarie.blogspot.com
Postat av: Tina

Är så ledsen för din skull, Honung...

Don't know what else to say.

2009-02-14 @ 00:28:58
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0