Blommor och Bin

I förra veckan fyllde Poeten år, så jag tog med mig Gizmo ut på stan för att handla presenter. Herregud så duktig han var. Inte ett enda tjat, inte ett enda nej och han var bara så himla gullig och charmig som bara han kan vara. För det är han ju större delen av tiden. Och det var överhuvudtaget en väldigt bra dag. Ja, det var en underbar dag. Dyra praliner och gott pralinvin köpte vi. Och en påse ballonger som man kan göra ballongdjur av som Gizmo köpte för egna pengar. (Jag tror att Gizmo nog ville ha dem själv egentligen *blink*)

Gizmo är överhuvudtaget väldigt rolig.

Det gick en reklamfilm för tamponger på TV och han frågade mig vad det var. Jag försökte efter bästa förmåga förklara att det är en grej som tjejer använder för att de ibland blöder... I samma veva förklarade jag också att det inte är farligt när flickor blöder just där de blöder... Jo, jag sa var det blöder. Och att de använder tamponger för att inte smutsa ner sina kläder.

När min söta väninna var här några veckor efteråt och var tvungen att gå på toa två gånger och låna ett par joggingbrallor av Poeten, så räknade Gizmo blixtsnabbt ut att hon hade "den där flickgrejen", som han kallar det. Så himla gulligt.

Vi hamnade i en lite knivig situation, Poeten och jag, när han frågade hur bebisar kommer in i magen. Vi förklarade att när mamman och pappan tycker jättemycket om varandra och är tillsammans mycket så kan det bli bebisar. Man kan inte dra detaljer för en sexåring... Well, han drog slutsatsen att de också måste gifta sig. Vi förklarade att man inte behöver det, men jag tror inte att han hörde det. Sedan följde en diskussion huruvida en lillasyster eller lillebror överhuvudtaget är välkommen i hans värld. Och sedan hur bebisarna kommer ut från magen. Då var det en lättnad att redan ha förklarat tamponger och var de används för att tala om var bebisarna kommer ut. Så, blommor & bin-snack: Check!

I förra veckan förklarade han för en förälder till ett annat barn på sitt fritids att om Poeten och jag gifter oss, blir det bebisar. Han förklarade också hela vår relation för föräldern. Jodå, "hon bor inte hos oss men hon brukar vara hemma hos oss och om de gifter sig så blir hon min nya mamma." Han brukar kalla mig sin älskling och sin darling och snusa i mina armveck. Och så säger han att han är kär i mig. Det är så gulligt att man kan svimma ju. Så, visst älskar vi varandra, han och jag. Och ibland är han skitjobbig och jag gnäller här i bloggen - men kärleken är trots detta genuin. Och djup. Dessutom är det nog inte bara jag som tycker att han är jobbig. Han tycker helt säkert att jag är precis lika jobbig om inte värre.

Poeten och jag var barnlediga i helgen, så vi drog iväg på en kryssning. Silja Galaxy för andra gången i år för min del. Eftersom både Poeten och jag är smått förvirrade och saknar lokalsinne, så spenderade vi en hel del tid i korridorer där vi letade efter vår hytt. Jag tror säkert att Poeten kan berätta om detta mer ingående och målande, när jag uinder hot om våld och sexstrejk avtvingat honom en gästblogg. Det var en rolig kryssning, trots diverse missöden. Ja, kul hade vi. Vi kom i säng tjugo över fem på morgonen. Bara det borde säga allt.

Nu ska jag fortsätta min semester och suga musten ur den här sista veckan. Så jag ska gå.

Puss& Kram!

/Honung

My Little Man - Ozzy

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har presentkort på med silja... fast vi funderar på att åka till helsingfors istället. Men vi ska inte åka förrens i höst. Himla härligt inlägg att läsa, ser fram emot en gästblogg sen :).

2009-08-11 @ 15:22:46
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0