Det gör man inte

Ok. Nu har jag löst alla problem som fanns i min närmaste framtid.

Problem. Hur i helvete tar man sig till en skog nära Norrtälje efter kl 16 en lördag?
Svar: Det gör man inte
Lösning: En helt sanslös flirt med ovillig kollega så att man kan ta sig till en skog nära Norrtälje efter 15 i stället.

Problem: Hur beter man sig på en fest där man inte känner någon alls, förutom det de skrivit i sina bloggar?
Svar: Som folk.
Lösning: Man dricker vin och hoppas på det bästa.

Jag blev igår bjuden på Annas kräftkalas. Alltså... Igår. Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Jag har inga kläder, men förslaget är tydligen varma kläder. Utomhus ska vi nämligen slafsa i oss kräftor och inmundiga alkoholhaltiga drycker. Det blir skitabra, det. Annas lantishjärna säger att så ska det vara (enligt damen själv alltså) och eftersom jag också efter många långa år tämjt storstadsbon i mig och blivit en lantis, så säger min hjärna samma sak. Utomhus ska man vara när kräftor skall förtäras. Basta. Hur mycket man än fryser, så ska det vara så och så är det inget mer med det.

När jag i två långa år var singel blev jag aldrig bjuden på fester. Jag vet inte varför det var så. Singelkvinnor blir inte det. Det är inte bara jag som blivit utesluten från dessa - många med mig upplever samma sak. Ok, att man inte blir bjuden på parmiddag och sånt begriper man ju... Man är inte ena halvan i ett par, alltså ingen parmiddag. Men fester överhuvudtaget? Jag förstår inte det. Kanske tycker folk att man är tragisk? Det vete faaan, men det är någonting som gör att man aldrig blir bjuden på fest. Och det är ju himmelens tråkigt, när man är fri och singel och inte har några parmiddagar att gå på.

När man har en boyfriend så får folk upp ögonen för en. Då frågar diverse väninnor om man ska käka middag någon kväll, om man vill följa med ut och dylikt. Plötsligt har man ett liv igen liksom. Strange indeed. Muchos, muchos strange.

I morgon ska jag i alla fall gå på kräftskiva. Äntligen. *glaaaaaaaaaaaaaad* Ingen människa kan ana hur denna Honungsbulle haft sug efter kräftor! Craving, craving!!! Ända sedan slutet på Juli har jag haft detta sug. Och visst, man kan gå till affären och köpa ett paket kräftor och käka av hjärtans lust, men hur kul är det alldeles själv? Skalman tycker inte om kräftor och då måsta man ju sitta själv och suga på dem. Ett helt kilo. Med partyhatt. Nääää, det är INTE roligt. Så då gör man inte det helt enkelt.

Jag kommer antagligen och högst troligen att vara äldst på denna fest. Men det skiter väl jag i. Med en mental status på 22 så är jag övertygad om att jag kommer att smälta in rätt bra. Jag är inte heller speciellt blyg av mig, så jag kommer säkert att babbla på och göra bort mig redan inom den första timmen. Och det är bra, för då är det överstökat, Och när alla blivit övertygade om att man är ett überpucko av rang, så kan man tillbringa resten av kvällen med att försöka bevisa motsatsen. Min IQ blir alltid något högre när jag dricker alkohol och dessutom blir jag så jävla snygg. Alla andra blir också snygga och då är man ett gäng skaldjursstinkande men mycket vackra och blåfrusna människor på fest i en skog.

Bli bra som fan. Fan som är så bra!

Det ska bli jätteroligt att träffa dessa människor vars liv och leverne jag har följt. Och de har följt mitt. Brudarna speciellt. Jag vet allt om dem. I alla fall det de velat berätta. I sina bloggar. Och brudarna är långa och vackra. Jag är pytteliten.

Bara så att alla vet: Jag blir aldrig ledsen när jag dricker. Jag vill aldrig ta livet av mig eller diskutera mitt själsliv med folk. Jag pratar aldrig om min tragiska barndom (helt enkelt för att den inte var tragisk) och jag gråter inte. Om jag dricker för mycket så somnar jag inte. Däremot så ockuperar jag toan eller närmaste buske. Det är anledningen till att jag aldrig dricker för mycket. Och när jag går på fest eller överhuvudtaget ut någonstans så vill jag gärna minnas vad jag upplevt, sagt och gjort, så därför håller jag mig lugn. Jag brukar däremot fnittra och dansa, headbanga och skråla med i visor av typen "Hönan Agda" av Mäster C eller "Lake of Fire" av Nirvana. Hur illa det låter skiter jag i. Jag hånglar aldrig. Om jag vill hångla så stannar jag hemma.

Nu vet ni. I morgon ska jag träffa folk jag aldrig träffat förut, men ändå känner. Dyker jag inte upp med en rapport inom den närmaste veckan efter detta event så har jag blivit yxmördad och styckad med motorsåg i en skog nära Norrtälje.

Nu måste jag gå.

Puss&Kram små Darlingar tills vi hörs igen /M

Dagens:

"So take this wine
And drink with me
Let's delay our misery"
                                           /Eagle Eye Cherry - Save tonight

Dagens Hunk: James Hetfield i Metallica när han ler.

Kommentarer
Postat av: Oggy

Kul att du löste det! Då ses vi imorgon! Eddie och jag sätter ribban, så hakar ni andra bara på. Ska vi säga så?

2008-09-12 @ 22:19:01
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag borde börja dricka förstår jag, jag vill också ha högt IQ och vara snygg!!! ;)

Sjunga Hönan Agda med dig kan jag göra ändå menar jag. Hej och hå! =)

2008-09-15 @ 07:51:07
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ali Rezgui

Tyvärr så har det blivit som det har blivit,men jag förstår ändå kollegan som ändå vågade träda fram med denna information till chefen...

Jag kan styrka att denna handling inte kom som en överraskning,eftersom peter "zerpo" alltid har behandlat personalen på negativa sätt,det har framkommit hot från hans sida till personal som vågat säga emot,och har också verkställt vissa utav dessa hot.

Ni som håller med "zerpo" och tycker att han blev illa behandlad,ni skulle se hur vi blir behandlade utav honom här på lagret,så fort det är någonting så blir det rapporterat till chefen,även småsaker...

Ok att man är arbetsledare , det har jag full förståelse för,men jag ... vi... tycker att han ska ta upp vissa utav sakerna med oss.

Att våga vara jordnära,visa respekt eller behandla oss som kollegor...det får vi aldrig känna med "zerpo"...vi känner oss illa behandlade...ibland känns det som om vi är på att dagis,personen i fråga är ändå en vuxen arbetsledare.Vi är trötta på baktalandet,spioneriet och dubbelmoralen...

JAG som har lagt ut mitt namn kommer säkert få "skit" för mina uttalanden,men inte så många vågar träda fram,och vi är ändå nästan över 80 anställda på lagret totalt.

Jag skriver vad jag känner,och jag tycker att det är synd att min kollega som gick till chefen blir behandlad som den onde...för det är han verkligen inte...han sa bara emot...

Hoppas alla förstår...ni skulle ha varit här...



Ali Rezgui



Detta skickar jag till er som har kommenterat zerpos inlägg,ifall han inte godkänner mitt inlägg... : )

2008-09-26 @ 18:10:11
Postat av: malinm

haha :)

2008-09-26 @ 18:16:59
URL: http://malinm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0