Detta är Svaret

Idag var jag nere vid vår lastkaj på mitt jobb och pressade kartonger i vår enorma kartongpress. Då kom till min stora förvåning en bil från en mycket känd bilskola här i stan nerkörande i garaget. Den hade en sån där övningskördekal i bak. Och den parkerade vid lastkajen. Vid lastkajen ska inga bilar stå, för dit kommer varubilarna för att leverera varor. Ur bilen kliver tre långa håriga saker och försvinner från platsen. Bilen, en volvo, var översållad med reklam för bilskolan och övningskördekalen var fortfarande på plats när de försvann. Jag såg säkert jättefånig ut när jag gick runt bilen och inspekterade den. I alla fall runt tre fjärdedelar av den, eftersom den ena sidan var intill lastakejn. Kollade mycket noga om den hade parkeringstillstånd i vårt garage, vid vår lastkaj. Det hade den inte. Däremot hade den parkeringstillsånd i två andra garage i stan. Två som dessutom ligger mitt i city.

Jag fortsatte att pressa kartonger medan jag funderade över varför de flesta som kör upp kuggar sig första gången de kör upp. Sen kom biskolemannen ner till garaget. Plockade bort övningskördekalen och skulle sätta sig i bilen varpå jag började ifrågasätta hans kompetens, när han låter folk som övningskör parkera där det är förbjudet att parkera. Han förklarade att han sagt åt den stackars ynglingen att parkera där. Ännu värre tycker jag. Jag bara sa att jag hoppas att han inte kuggar den där stackars saten sen när han ska köra upp och gör alla fel som bilskolemannen har lärt honom. Idioter finns det fler än man kan räkna. Och nu vet ni varför så många inte klarar uppkörningen på första försöket. Detta är svaret.

Var på bio ikväll. Med min bästis pojkvän minsann. En del kanske tycker att det är märkligt men det är det inte. Jag är ensam hemma. Min bästis ville absolut inte gå på bio. Hennes pojkvän ville det och hade ingen att gå med. Så då gick han och jag helt sonika på bio och så var det inget mer med det. En rikitg feelgoodfilm var det faktiskt. "Patrik 1,5 år". Rekommenderas varmt, speciellt till alla som lider av svårartad homofobi. Vi sa att vi får skicka iväg Skalman och darlingbästisen på samma film sen när han kommit hem. :)

Jag tänker i alla fall gå och lägga mig nu tror jag. Inte mycket händer här i livet denna höst. Njuta av Skalman när han är hemma och göra andra saker när han är borta. Pluggar franska, spelar back gammon och bloggar när jag inte jobbar eller äter eller sover. Och träffar mina vänner när jag kan. Japp!

Nu går jag.

Puss & Kram kära små Darlingar!

Tills vi hörs igen, Er Egen Honung i Tillvaron!

När jag nämnde för Skalman att jag har en liten svaghet för en viss James Morrison, så sa han: "Han är ju död!" Och det är förvisso sant om den ene, som för övrigt var mer känd som Jim Morrison. Här är den nye, Håll tillgodo Skalman! 

Låten som fick upp mina ögon för James Morrison:






Dagens Hunk: Mystiske Magnus

Kommentarer
Postat av: Malin B

Varför i hela friden skulle du och din bästis pojkvän inte kunna gå på bio tillsammans? Kliar mig i huvudet och funderar men kommer inte på något svar. TUR att ni var så kloka så ni kom i väg. ;)

Jag går aldrig på bio...

2008-09-26 @ 09:45:02
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: manuela

Hej snygging!

det är så här att jag har 3 frågor till alla er bloggare om tobak,alkohol och narkotika!

och det skulle vara roligt om du var med och deltog i frågorna som finns, så att jag kan se och jämföra vad alla tycker och tänker,

självklart så kommer era svar att komma ut dagen därpå:)! tack (L)

puss

2008-09-26 @ 19:41:38
URL: http://maanuelas.blogg.se/
Postat av: DD

hej hej...jasså det var MAttias blogg som ledde till mon. Kul att veta.



Ja vad ska jag säga om Uffe? Killen kan konsten att hålla myten levande.



Åh, jag vill se Patrik 1,5 men jag ska gå med en kompis som är gay. Det blir roligt tror jag.



Honung...nice...





2008-09-26 @ 22:21:09
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Yver

bra jobbat honung ! det behövs fler som förkunnar James Morrison's storhet !

2008-09-27 @ 09:39:37
URL: http://saknardej.blogg.se/
Postat av: Jocke

Petri var en av de som kunde sjunga bra. men han gick väl inte vidare för att han var för gammal. synd, för det var några som som gick till final som inte var ett dugg bätte än honom

2008-09-27 @ 11:11:33
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu
Postat av: Heidi

Den finska korven heter kort och gott "Lördagskorv". Finns även "Gotler" och "Jaktkorv" (lite vitlökssmak över det hela, men GOD!). Jag har köpt på Willys billigt. På Ica kan man få betala upp till 19:-, om de ens har den korven i butiken dvs. Här i Gottsunda finns det hur som helst på både ica och Willys!



Gottgottgottigottgott.. dreglar av bara tanken

2008-09-27 @ 13:48:12
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Svar från min blogg:

Jag läser inte modebloggar "med behållning", funderar mera på om de inte har något "djupare" att skriva om!!! ;)

Mitt inlägg var mera en "parodi" på det hela. ;)

2008-09-28 @ 15:00:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0