Honey de Luxe

Alltså, jag fattar absolut ingenting av det som händer i mitt liv just nu. Ingenting begriper jag. Jag är helt lost och förvirrad och... Lycklig. Alldeles varm och lycklig.

Länge till behöver jag inte bo i byhåla. Länge till behöver jag inte gå till mitt jobb där de negativa vibbarna dryper ur väggarna. Länge till behöver jag inte klä upp fullvuxna kvinnor som inte ens vet sin egen BH-storlek. Länge till behöver jag inte gå på dessa gator dag ut och dag in och bara äta, jobba och sova. Alltså jag fattar ingenting. Är virrig darrig  och stirrig, som Askungen av bara jobb å jobb... Förvirringen är total.

Jag blir nästan religiös.

The Allmighty Ninja Turtle Skalman kom hem. Hem till sitt bo och min famn. Med skratt, kärlek och ett par cybertofflor! Cybertofflorna är ett kapitel för sig. Mina fina, übermysiga USB-tofflor är den mest originella present jag fått i hela mitt liv. Ni vet inte vad det är? Jo, egentligen är det EN toffla, ihopsydd på mitten med en sladd som man sätter i datorn och så blir de varma. Mys, mys och mera mys. Honung behöver inte frysa om fötterna mer. Och eftersom Skalman inte uppskattar speciellt mycket att jag lägger mina isklossar till fötter mellan hans lår på kvällen, så skaffade han dessa till mig. Just in case, eftersom det nu är höst och jag i allmänhet fryser från September till April.

Och sen sa han åt mig att önska mig tre saker som jag vill i mitt liv, förutom att gifta mig, få en binge ungar och bli miljonär på snabbast och enklast möjliga vis. Då såg jag framför mig Luxemburg vid en otydlig horisont, jag såg avsaknaden av byhåla och... Sen kunde jag inte önska mig mer eftersom jag inte fick önska mig bröllop och en binge ungar och några miljoner på kontot. Och när någon säger sådär, så är det svårt att veta vart han vill komma liksom.

Han frågade. Han frågade och fick svar. Kan Honung tänka sig att flytta till Luxemburg den 1:a Januari? Kan Honung tänka sig att gå på franska lektioner två till tre ggr i veckan i Luxemburg? Kan Honung möjligtvis tänka sig att ägna tiden åt att odla och utveckla skrivandets ädla konst? I Luxemburg? Vad svarar man? Ja, ja, ja! Och JA igen. Skalman bad mig att tänka över saken noga. Men herregud, jag har ägnat hela sommaren åt att tänka på att lämna landet. Jag behöver inte tänka mer. Vem behöver grubbla? Inte Honung i alla fall.

Så, vi provar. Vi förutsätter att hela samboskapet funkar. Vi förutsätter att vi kommer att trivas. Vi går in i detta med öppna ögon... Och om det inte funkar, så har vi i alla fall provat. Och har vi inte provat så kommer vi att dö nyfikna. Och det är aldrig ett bra sätt att dö, om nu något sätt över huvudtaget är bra att dö på.

Så, Honung ska bli internationell och slänga franska fraser omkring sig så att Skalman svimmar av häpnad (eller skrattanfall på grund av en otrolig brytning) och så ska jag njuta av livet och tillvaron och... Ja, leva. Leva, andas och utforska det okända. Ett okänt land, ett okänt språk, en okänd kultur. Kanske även lära känna okända sidor i mig själv. Spännande som fan och riktigt, riktigt roligt.

Skalman har ett område i Luxemburg där han vill bo. Vi har en favoritmöbelaffär. Vi har varandra. Det kommer att bli bra. Så bra. Skalman är ingen svår person att leva med. Jag kanske är det, men jag tror inte det.

Han vill att jag ska skriva. Alla människor vill att jag ska skriva. Och om jag inte kan skriva, så finns det klädaffärer även i Luxemburg, eller hur? Jag tvivlar ofta på min skrivförmåga. Mycket ofta t.o.m. Men om jag kan utveckla det och bli bättre på det, så är det ett gyllene tillfälle att göra det nu. Från och med den 1:a Januari. För då behöver jag inte längre gå till ett jobb där folk bara gnäller dag ut och dag in. Och jag kan ägna mig åt saker som är viktiga.

Minns ni vad jag sa i ett tidigare inlägg om att våga? Att våga känna tillit?  Att hoppa och lita på att fallskärmen vecklar ut sig? Det är det jag tänker göra.  Blunda, hoppa och ta chansen. Och känna tillit till min kärlek, min framtid och till mig själv.

Jag sticker ifrån Sverige. Med varma fötter.

Addi!

Er Egen Honey-intenational i Tillvaron /M

Dagens:

"Time was drifting, this rock had got to roll
So I hit the road and made my getaway
Restless feeling really got a hold
I started searching for a better way"
                                                                       /Climax Blues Band

Dagens Hunk: The Allmighty Ninja Turtle - The Ruler of My Universe

Kommentarer
Postat av: Peter Bohlin

Det var banne mig ett av de mest positiva inläggen jag har läst på länge. Grattis - Grattis - Grattis till svaren på de tre frågorna.



Nu blev jag lite glad för er skull :-)

2008-09-04 @ 00:06:41
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad härligt! Man SKA våga och hoppa! Då slipper man åtminstone förbanna sin feghet längre fram. :-)

2008-09-04 @ 19:26:11
URL: http://petrastankar2.blogspot.com/
Postat av: Anna

Men hur snyftigt och fint var inte det där då?! Åååh, jag är så glad för din skull!! Massor av kramar!!

2008-09-04 @ 22:42:17
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Malin B

Blunda för tusan inte!!!

Bara hoppa och ta chansen!!! =)



Så himla härligt hörru´du!

Egoistiskt sätt gör det inte Malin ett dugg vart du bor för jag har dig ju så himla nära ändå! ;)

Men Malin är glad när det sprudlar livsglädje och energi från Honungen! =)



Hejja Honungskompisen!

2008-09-05 @ 13:07:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maria

Mais oui!!! Tu est flytta à Luxemburg certaiment, c'est parfait!!! (Eller nåt? Jag hade 5:a i franska på högstadiet, av det märks inte många spår)



Gud vad kul, är så glad för din skull!!



Kram på dig och certaiment ska jag köpa köksbordet =)

2008-09-06 @ 19:31:36
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Mattias

Man får gratulera!!!

2008-09-07 @ 09:38:35
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Catha

Jag är sååå väldigt glad för din skull du förtjänar verkligen hela denna Akungen sagan!!!

Kram i massor

Svägerskan :-)

2008-09-07 @ 13:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0