Alla Helgon eller nåt

Sedan tidig eftermiddag har jag haft Iron Maiden i huvudet. Måste vara alla helgon som spökar. Eller så beror det på att jag gillar Iron Maiden bara.

Idag hade jag en kund som var så himla rolig... Hon ville ha något långärmat med "något fint". Det är ju realtivt såklart, men jag hittade grejor till henne. Alltså, mitt jobb... Egentligen vill jag inte gå dit alls. Skulle inte sätta min fot där om jag inte behövde pengarna. Men kunderna. Jag tycker verkligen om dem. De är ju så himla gulliga liksom. Jag kan inte förklara det på något annat sätt mer än att de är gulliga. För det är de verkligen. Jag tycker om människor. Jag tycker om människor nästan lika mycket som chokladpudding och hundar och kaffe. Och det är mycket. Folk is the shit!

Jag var och kollade på nya brillor idag. Lånade hem fyra bågar. Tänkte ta kort med min webcam och lägga ut här. så kan ni få säga vad ni tycker. Ok? Behöver ett råd. Jag har visat Skalman och han sa vad han tyckte. Darlingbästisen var med och kollade och sa vad hon tyckte. De tyckte båda det jag tyckte och det känns ju bra... Himla bra faktiskt. Ska bli kul att få höra (läsa) era åsikter. För att se om de stämmer överens. Det blir morgondagens projekt.

Min darlingbästis och jag tog en fika efter brillkollen. Hon är så himla skön att snacka med. Det är inte klokt egentligen. Jag har hittat flera underbara människor på sista tiden - egentligen det senaste året eller så. De bara ramlar in i mitt liv och jag tar emot med öppna armar. De som är härliga vill jag så gärna behålla. Både gamla härligheter och nya.
 
Det senaste året har jag funnit er. Ni som läser om mina tankar och allt och fortsätter att göra det. För mig är det otroligt och ett mirakel. Jag har funnit nya och återfunnit gamla väninnor. Jag har återfunnit människor som betytt mycket för mig. Det är helt jävla underbart om man frågar mig. Det är sällan någon frågar, men ni kan ju läsa allt om det här i bloggen, så då behöver man ju inte fråga, eller hur?

Inte minst fann jag Skalman. Saknaden är stor, men jag klarar mig. Har aldrig varit typen som måste sitta fastklistard vid min kärlek dygnets alla timmar. Men det skulle vara skönt att ha honom här när mörkret faller och det blir allt kallare. Ja, det skulle det. Verkligen. Han är varm. Och lite av den vämen sänder han mig när vi talas vid varje kväll. Saknaden och tomheten blir lite lättare då. Mellan Luxemburg och Uppsala sprakar det som tomtebloss.

Nästa vecka får jag hit en människa som jag tycker mycket om. Vi ska dricka rödtjut och knappt sova en blund. Babbla och babbla och babbla lite till. Ska bli roligt att få skämma bort henne lite med öron, mat, vin och bra musik. Ser fram emot det.

Nu, dags för bingen.

Er egen Honung i Tillvaron /M

Nattens Inte Vaggvisa:


Kommentarer
Postat av: J

Ååh Hallowed! =) En av de bästa de brände av på stadion i somras om du frågar mig..



Tack så mkt förresten! Och ang pangpang, så hade vi också kaststjärnor, men inte fan skjuter vi på varann för det. Måste vara skjutbanan ;)



Nu har jag också hittat hit. Du skriver enormt bra ju! Trevlig helg, ses på monday funday =)

2008-10-31 @ 05:57:45
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mattias

Du har bra musiksmak du!!! ;) Både för och nackdelar med att vara ifrån varandra sådär. Skönt med lite ensamhet och att få längta efter varandra men inte om det blir för mycket förstås....

2008-10-31 @ 10:42:42
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Men sup int fär mycket nu!

2008-10-31 @ 11:12:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Lallis

Du har en liten utmaning inne hos mig.

Gör den om du vill. Annars inte. Det ska liksom känans bra.:)

Kram!!

2008-10-31 @ 13:54:52
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Malin B

Spännande med nya bågar! Jag tycker sådant är urkul! =) Men OM jag skulle ha nya själv skulle jag aldrig låta någon annan komma med "smakråd"... (Det luktar dubbelmoral från tant Malins sida.) När det är något som jag själv ska ha kör jag alltid mitt egna race, oavsett vad andra tycker.

Men jag är väldigt gärna smakråd åt dig! ;)



Härligt med gulliga kunder, de kan förgylla dagen.

Jag gillar också folk, allra helst de som stannar kvar. =)

2008-10-31 @ 16:20:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

Sötaste vännen min... Inte undra på att man blir glad av dig ;-) Du fyller ett tomrum som jag inte visste att jag hade, men nu är du här, och så självklar att jag inte förstår hur jag klarat mig utan dig alla dessa år...

Längtar också till nästa vecka!



Puss på dig å hälsa din sköldis, lol!

2008-11-01 @ 01:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0