Dagens rapport

Nu har Skalman kommit hem och allt är fluffigt och ljuvligt igen. Jajjamensan, det är det.

Vad som inte är fluffigt och ljuvligt är att vi är småkrassliga båda två. Skalman med halsont och ont i kroppen under helgen och jag vaknade med halsont idag. Jag har inte tid. råd eller lust att bli sjuk. Dessutom verkar det som det handlar om lagen om alltings jävlighet... Alltså, när jag äntligen gått upp ett par kilo i vikt och lyckats hålla vikten, så kommer sjukdomsdemonen och slår ner den gode Kiloguden. Får väl se om det bryter ut på riktigt och jag ligger däckad i morgon. Håll tummarna att jag slipper. Skalman är iofs nästan lika bra som en mamma på att ta hand om sjuklingar, men han jobbar och har egentligen inte tid.

Han kom hem med kramar. Han kom hem med kyssar. Han kom hem med hela sin gudomliga uppenbarelse. Och han kom med en iPod! Det roliga med Skalman är att han alltid kommer med presenter som man kan koppla in i datorn. :) En iPod alltså... Jag älskar musik och det vet han. Men om han fortsätter såhär kommer jag kanske att sluta som en bortskämd gammal hagga. Jag är givetvis hur glad som helst. Den är så himla snygg. Han valde mellan en cyberblå och en rosa. Jag är inte den rosa typen av kvinna. Inte alls faktiskt (med undantag för mina överstrykningspennor) och jag fick en cyberblå. Gäss, life is indeed wonderful.

Jag har ett problem. Min bloggsida är för jävla ful... Jag skulle behöva hjälp med design. Jag kan ingenting om design. Kan någon som läser den här bloggen kanske kunna designa min sida? För om du läser, så vet du kanske lite om vem jag är..? Jag behöver verkligen hjälp. Desperat. Senare ska jag ta en kurs, så jag kan göra det själv, men jag hinner inte nu. Jag har ju mitt gigantiska lära-mig-franska-projekt som är prio ett i mitt liv.

Vi får skjuta upp flytten några månader förresten. Vi kan inte flytta till den 1:a Januari som det var tänkt från början. Tråkigt, men nödvändigt. Tills dess har jag kanske lärt mig lite mer franska. Några månader att vinka på är inte tillräckligt för att kunna snacka med folk. Och snacka med folk vill jag. Det är roligt ju. Tills vi flyttar till Luxis ska jag flytta in hos Skalman. I typ December. Det blir jättebra, det. *glaaaaaaaaaaaaaaaaaad*

Men innan vi flyttar ner blir det ett jäkla pendlande. Skalman pendlar under hösten. Och de första månaderna av nästa år blir det ett himla flygande och flängande för oss båda. Vi träffas i Lumeburg eller i Paris om vi vill. Typ.

Snart är det ju jul också. Tiden springer ifrån en. Jag hade ju semester och solsken alldeles nyligen! Skalmans familj ska fira jul i Paris. Och Skalman ska vara där. Jag är ledig i två dagar, för den galna mellandagsrean börjar redan på annandagen. Men jag kommer att fira jul i Paris, jag också. I två dagar. Dit Skalman åker, åker jag. Så är det bara och jag tänker inte sitta själv i ett grått Uppsala under julen medan den jag älskar sitter i Paris och äter mat. Aldrig i livet ejkä senkään jälkeen! (Ha, jag KAN ju finska!)

MIn bror med familj var i Järvsö förra julen och jag var medbjuden. Det var verkligen mysigt och underbart. Det var innan jag träffat Skalman. Där satt vi i alla fall i Järvsö, ett stort gäng av släktingar och släktingars släktingar utan mobiltäckning och Kalle Anka, men med an massa mat och glada skratt och mys och sällskapsspelspelande. I år ska de nog till Thailand. Jag kan inte åka till Thailand och fira jul med dem i två dagar. Och jag vill vara med Skalman, så Paris får det bli.

Har egentligen inget vettigt att säga just nu faktiskt. Jag kanske återkommer i kväll när jag varit på jobbet och tänkt hela dagen. Jag tänker mycket på jobbet. När jag är ledig så lägger jag ner tankeverksamheten. Nu måste jag skynda mig till jobbet!

Puss & kram raringar!

Er egen ont i halsen Honung i Tillvaron /M

Dagens Hunk: Richard Gere

Addi!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Om jag hade kunnat designa hade jag gjort flera designer att välja på i samma stund som du kastat ut frågan. ;) Jag skulle också vilja kunna själv men icke, jag hade tur och vann min hos Saanzil. =)



Jag tycker att mellandagsrean faktiskt kunde vänta tills det ÄR mellandagar!



Inte konstigt om du är krasslig när Skalman har smittat ner dig. ;) Hoppas du inte däckat utan kommit i fin form istället. Jag har själv sprayat nässpray och proppat i mig Echinagaard hela helgen... Snörvel!

2008-10-13 @ 15:00:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lallis

Men du; har du verkligen tid för sådant där som sjukdomar?

Och tycker inte din kropp att den liksom kan ta och vara lite snäll? Ja, skalmans också såklart.

Hoppas att ni frisknar på er båda. Snart!

Varm kram(nä, för jag tror inte att bassilusker smittar via nätet)

2008-10-13 @ 18:26:30
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Linda

Designen på min sida har jag gjort själv... det är inte så svårt som man kanske kan tro... men vill du ha hjälp så kanske jag kan fixa till nåt.. men skicka mig i så fall ett mail om vem du är, vilka färger du gillar mest och så vidare :-). Jag kanske inte kan lova att det blir lika bra som en proffssida, men jag kan ju göra ett försök i alla fall...

2008-10-13 @ 20:32:07
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0