Att rensa chakra beyond Världens Ände

Jag ville skriva, varpå jag påtalade detta för Skalman. Vidare berättade jag också att jag inte har en aning om vad jag ska skriva om. Skalmans förslag lyder som följer och jag citerar direkt:

"1.) Du går på tunga droger.

2.) Du är inne i dimman.

3.) Du har blivit inbjuden till Världens Ände and Beyond för en paranormal grupptransseans där du: a.) Rensar chakra b.) Äter sockerkaka c.) Har en dejt med ängeln Gabriel.

4.) Lägg till varfri flumvideo.

Kan du inte skriva om något av dessa förslag, var vänlig öka dosen hostmedicin. (Han tänkte säga överdosera, men Skalman önskar ha mig med livet i behåll. Skribentens ant.)

Frågor? Bra! Verkställ."

Så, ok. Jag går på tunga droger. Hostmedicin deluxe made in Heaven med morfin i. Eftersom jag nästan blir hög på Alvedon, så förstår ni vad detta innebär för mitt mentala tillstånd. Vem behöver vin? Och jag får såna lysande idéer också där jag svävande trippar fram. Som gårdagens video t.ex. Jag tyckte det var strålande, fullständigt briljant, med tanke på mitt tillstånd och drogen jag går på. "Host host" och "Fly away with you my darlin' fly away with me..." Jag vet inte om alla uppfattade det roliga. Jag tyckte det var hysteriskt. Skalman sa att min humor är raffinerad. Jag är inte säker på om han verkligen sa det för jag är hög som ett hus, men jag tror att det var det han sa. Jo, det är ett ord han skulle välja. Han använder såna ord, the ruler of my universe. Han är the love of my life och the satisfyer of my underlife. Tadaaaaa! (det var en fanfar)

Jag är inne i dimman. No shit. Skalman skrattar nästan ihjäl sig åt mig. Jag säger tydligen konstiga saker, som för mig faktiskt är fullständigt logiska och glasklara. Tills jag inser att jag kanske måste förklara mig närmare, varpå det jag säger blir ännu mer konstigt. Tror jag. Tur att Skalman för det mesta förstår mig. Ett exempel är att vi kan diskutera något, vad som helst. Två timmar efteråt kommer jag med ett inlägg i ämnet vi diskuterat - och detta kanske i ett helt annat sammanhang - och han fattar direkt vad jag pratar om. Jag är en lyckligt lottad kvinna I must say.

Den paranormala grupptransseansen pratade vi om igår. Jag har blivit inbjuden att delta i en meditation på måndag i en pytteliten by mitt i ingenstans, i närheten av Världens Ände, där det finns en bygdegård, en skola och en kyrka och inget mer. När jag försökte övertala Skalman att följa med så började han skratta igen. Kanske för att jag på muchos bred Stockholmska skulle förklara hur detta går till... "Först rensar man sina chakra dåra å sen käkar man sockerkaka å sen får man träffa ängeln Gabriel. Han har pottfrilla och särk." Vad var det som var så roligt med det dåra? Det är ju dagens sanning. Jag försökte locka han med sockerkaka, för det fick man förra, första och enda gången jag varit där. Man försattes i trans direkt ju och detta utan minsta drog. Jag förstår inte varför Skalman inte vill följa med. Sockerkaka får man inte varje dag i en bygdegård mitt i skogen i ingenstans.

Jag ska försöka övertala Skalman att gästblogga här. Jag vill ge er en liten chans att lära känna honom. Han är så himla rolig. And that's all I have to say about that. (Fast när han gästbloggar, om han gör det, kanske han försöker vara seriös, men det kan man bortse ifrån i så fall. Han är inte bara rolig, han är klok också.)

Nu ska jag gå iväg. Skalman kom hem med mat och en önskeskiva till mig alldeles nyss. *glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad*

Hej då!

Nu kommer min flumvideo:



Joe Cocker - on maybe too much hostmedicin. Kolla den lysande texten också. (Honung slår sig på knäna och skrattar!)

Addi! *vinkar*

Kommentarer
Postat av: Malin B

Snacka om billig fylla på lördagskvällen alltså - hostmedicin! ;)



Ser fram emot Skalmans gästblogg. Hejja, hejja!

Men vill han inte skriva låter du honom slippa för du gör det så himla bra själv!



Hoppas du kommer iväg på sockerkaksträffen på måndag för det skulle vara himla spännande att höra om dina upplevelser därifrån.



En kyrka, en skola, en bygdegård, jag tror ju nästan att det är HIT du ska komma!!!

Eller rättare sagt, tre kilometer härifrån. Jag bor alltså ännu ödsligare än med de där tre attributen. ;)Men jag har ett elljusspår med belysning. Det du!!! =)



2008-10-18 @ 18:39:19
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Svar från min blogg:

Större fotbollstok än min son får du leta efter!

Mera supportrande föräldrar också. ;)

Mera sönderskjuten vedkjulvägg än hos oss finns inte.

Det är nog inte så många som skulle styra semestern efter fotboll? När Andreas Isaksson spelade i Rennes och de skulle spela en träningsmatch i Trelleborg åkte vi dit - förstås. Jag sa på skoj där vi hämtade biljetterna; Får jag köpa den där affischen på Isaksson? Får till svar att den är dyr.

HUR dyr? De skulle "bara" ha 200:-. Jag berättade vidare att jag ville ha den signerad. (FÖRSÖKA bre på kan man ju alltid!) Då säger den otroligt vänlige mannen att min son kan få TRÄFFA Isaksson och få den signerad.

Det kändes som himlen öppnade sig!!! Malin älskar Trelleborg!!!

Så två timmar före matchstart står vi där (sedan lång, lång tid innan för att inte missa!) så kommer Isaksson i egen hög person. Wow! Det fanns inget större wow än att få träffa sin stora idol.



När Manchester City spelade i Varberg var vi förstås där och gissa vem JAG sprang på!?

Självaste Svennis fick jag en autograf av och en bild på mig och honom. ;) Han trodde jag var tokig när jag rusade fram till honom och Glenn Hysén. Hysén flydde fältet han trodde nog att jag rymt från psykakuten. Du ska veta att det finns EN som ångrar att han inte följde med morsan till toan. ;)

Efteråt stod förstås den arma modern med sonen i autografkön hur lång tid som helst, sist kvar som vanligt för att se allt och inte missa något.

Pappor har inte alls samma tålamod...

Mamman var lika upprymd och glad som sonen över alla trevliga spelare och alla autografer i blocket plus att han fick en nyckelring och allt vad det var med Cityloggor.

2008-10-18 @ 19:40:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejhopp kikar in:)

2008-10-18 @ 19:44:38
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Lallis

Det är nog bara att passa på att njuta av flummeriet.

Och så kan du alltid hosta lite och hänvisa till medumcinen om du sklle säga konstiga saker:)

Skalman låter som en klok och utomordentligt jättego Skalman. Med en hel del go humor dessutom.

Undrar på att ni passar bra ihop!;)

Kram du goa!

/Lallis

2008-10-18 @ 21:43:59
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: M a l i n B.

Svar från min blogg:

Mmmm, Isaksson är lång! Längre än mig. ;)

199 cm! Jag har ett så tjusigt kort där han ler ett bländvitt leende rakt in i min kamera och håller om min son. =)

2008-10-18 @ 21:57:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: "Svägerskan"

gapskrattar Underbart! Hoppas du kom till seansen, jag önskar i alla fall att jag hade varit där!

Kram till dig och hälsa Skalman (Vakert inlägg)!

2008-10-25 @ 21:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0