Porr

Igår var det porrtema på Svt och man undrar vad som hänt och varför? Jag kollade både på Stjärnor på is och porrdokumentärer. Muchos spännande  i en Honungsbulles liv en lördagskväll. Fastnade vid TV:n då en dokumentär med och om Ron Jeremy visades. Alltså... Han verkade vara en ganska kul kille, men vad gör han i hardcore p-rullar?

Man kan undra när man ser hur han ser ut. För han ser ut som själva fan. I alla tider har rödstrumpor och militanta feminister skrikit om porr och hur skadligt och kvinnoförnedrande och hemskt det är. Och det är väl inte så konstigt egentligen när man tänker efter? Det finns ju inget vackert för en heterosexuell kvinna att titta på. Så länge de slänger in karlar som Ron Jeremy, så kan man vara utan porrfilm som kvinna säger jag. Jag vill se hunkar. Jag vill inte se en lönnfet, hårig liten karl som ser ut som han aldrig duschar. (Fast han duschar dagligen sades det i dokumentären.)

Jag har ingenting emot porr egentligen. Men jag är inte för det heller. Jag bryr mig egentligen inte. Men jag anser att man har ett fritt val. Vill man se det så finns det en marknad som är enorm. Vill man inte se det så låter man bli. Porr objektifierar kvinnor. Men porr objektifierar också män. Ron Jeremy är inte vacker, men han sägs ha enorma juveler och det tycks räcka. Men vad är det som gör att porr säljer så?

Sex säljer helt enkelt. Jag har inga svar, men jag personligen är rätt trött på det. Sexspalter hit och fråga Olle dit. Sex, sex, sex överallt. Söndagsbilagor som talar om hur man ska Gi-banta och berättar för en hur man ska ha sex för att vara "normal".  Man ska göra si och så, för det är den "nya" trenden. Jösses... Jag vill inte veta vad svenska folket gör mellan lakanen. Och jag vill inte att svenska folket ska veta vad jag gör mellan mina lakan. Mitt sexliv är heligt. Men när man ser sex och nakna människor precis överallt dagligen så känner man sig ibland rätt så mätt. Jag för min del anser att en del saker bör vara lite heliga. Och jag vill ha kvar spänningen. När spänningen tas ifrån mig blir jag sur.

Porr är en enorm industri. Och visst kan man tycka att det är kvinnoförnedrande. Visst är det det ibland. Jag har faktiskt sett några filmer (hade inte kunnat skriva om det annars) och sett Rocco Siffredi gå in bakvägen på någon flickstackare utan minsta försiktighet. Jag läste en gång en bok om porr och där stod det att de i vissa fall tar lokalbedövning för att klara av analsexscener. Ska det vara så? Men som jag sa, så är väl männen också exploaterade och förnedrade? Om man ska ta en sån diskussion, så är det väl faktiskt så? Männen får också mycket mindre betalt.  Vad hände med lika lön för lika arbete?

Det är inte min sak att döma ut någon. Det är inte min sak att bedöma om porr är skadligt. Men jag tror att det kan vara skadligt för ungdomar. Om man är ung och ser porr så tror man kanske att det är normalt att dra kvinnor hårt i håret och att alla tjejer älskar analsex och att orgier är varje kvinnas dröm och att kvinnor blir överlyckliga av att få mannes sats i ansiktet. Detta är om man inte har någon vuxen som pratar om sådana här saker med ungdomar. Jag tror att varje ung människa behöver någon som pratar öppet och förklarar hur saker fungerar. Jag tycker att det är tragiskt att tjejer i tolv-trettonårsåldern skriver till veckorevyn och frågar om de måste ha analsex. Är det inte tragiskt? Jo, jag tycker det.

Om man konsumerar porr så är det vars och ens ensak. De enda jag kan döma ut är konsumenter av barnporr. Sånt är så jävla sjukt så det finns inte. Barn ska överhuvudtaget inte involveras i vuxnas sexliv. Inte alls. De ska inte ens veta vad sex är. Att se familjemedlemmar nakna är naturligt, men sex i ett barns medvetande är INTE naturligt. Jag fattar inte ens att det finns en efterfrågan på barnporr. Jag kan inte förstå det, min hjärna kopplar helt enkelt inte sånt. Aktörerna i vanliga porrfilmer kanske är utnyttjade och förnedrade, men de är vuxna människor och har ändå ett val. Att vara med eller låta bli. Barn däremot har inget val. De blir utnyttjade och förnedrade. Punkt.

Vad man tycks ha glömt är själva anledningen till att man har sex. Vad hände med kärlek? Närhet? Värme? Visst kan man ha sex för sexets egen skull, men det är väl ändå ett behov av att vara nära en annan människa? Det är väl det behovet som styr? Rätta mig om jag har fel. Men jag har sex med den jag älskar för att jag älskar honom. Och jag vill visa det. Jag visar det på många sätt och ett av de sätten är sex. Svårare än så är det inte.

Porr kan jag både ha och vara utan. Slänger de in några riktiga puddingar som matchar tjejerna i alla fall lite, så kan jag väl tänka mig att se en film eller två. Jag tror inte att det är skadligt för någon hyfsat normal vuxen människa. Förresten så konsumerar jag porr i bokform. Harlequinromaner är ingen barnlek. Men i dem är alla människor snygga och de är alltid kära också fast de aldrig fattar det förrän i slutet.

Varför skrev jag om det här? Allt är Svt:s fel. De visade porrdokumentärer hela kvällen igår och då började jag tänka. Det är allt.

Jag måste lägga mig nu.

Puss&Kram på er små Darlingar till vi hörs en annan dag.

Er Egen Honung i tillvaron /M

Ja JUST det! Var nära att glömma... Jag har gått upp två kilo och stannat där. Jag har något som liknar en rumpa och en liten tillstymmelse till höfter också. Jag ber varje dag till den gode KILOGuden att jag ska få behålla mina kilo. Idag skickade kiloGuden två apostlar med en stor påse OLW-Ostbågar till mig! Vad skulle jag ta mig till utan Darlingbästisen? Hon och hennes kille är två mumsmumsar som man skulle kunna äta upp om det inte var så att man vill behålla dem levande.

Dagens:



En Vogue - Free Your Mind (Ännu ett exempel på att sex säljer men lyssna på låten. Och visst är de snygga?)

Kommentarer
Postat av: Malin B

Du har skrivit så mycket klokt så det finns inte mer att tillägga än att Malin är en sådan som skippar porr.

2008-10-06 @ 11:59:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag är en sån som gillar Porr och även kan vara nyfiken på vad som händer i andras sovrum om man får läsa om det mm. Fast jag håller med i mycket av det kloka du skriver. Trist när ungdomar får en skev bild av sex och visst är det så att många tyvärr far illa inom porren.



Däremot kan jag också tycka att de här rabiata antiporr-feministerna ofta är helt ute och cyklar när de försöker föra en debatt om detta. De tror att alla kvinnor som gillar/gör porr är offer mm. vilket inte heller stämmer!



Bra inlägg hur som helst!

2008-10-06 @ 20:04:01
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej. Detta var ett mycket eftertänksamt inlägg. och klokt.

Håller med dig. Vill man titta och hålla på med det så skiter jag i det.

Jag är inte för det. men vill andra ha det så bryr jag mig inte.

Håller med dig om att tidningarna idag bara skriker ut sex. Och håller med dig om att det bitvis är jobbigt. Tror det stressar folk mer än det gör nytta liksom.

Ha en bra dag

2008-10-07 @ 11:32:52
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Mli

fantastiskt bra inlägg, precis som dina andra =) Jag tror jag är fast här i denna blogg från o med nu! Och ja, det ska nog gå bra i helgen med svärfar och svärmor och..gulp..resten av släkten :S

2008-10-08 @ 21:46:39
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0