Att inte tycka om julskinka

Nu är Skalman avvinkad för den här gången. Han har lämnat en använd T-shirt som jag kan bo i tills doften av honom gått ur. Om tre veckor kommer han hem igen. Wonderful - indeed.

För första gången på flera år ser jag fram emot julen extra mycket. Förra julen var jättemysig och jag tillbringade den med den viktigaste delen av min familj - Storebror och hans barn. Sen var min svägerska såklart med och min brors svägerska och svåger och deras barn och min brors svärföräldrar och barns flickvänner. Tomten är far till alla barnen... Nåväl, det var kul, men det var inte min tradition. Jag hade tappat den. Och var vilse i tillvaron. Nu är det dags för mig att skapa nya traditioner. Inget märkvärdigt - men något eget tillsammans med Skalman. En sak bara: Skalman tycker inte om julskinka! Hur kan man inte tycka om det? Och jag kommer att få äta julskinka tills domedagen kommer. Man kan köpa några skivor bara på Ica, men vad händer då med doften? Det ska ju dofta skinka och stearin och glögg och gärna gran också. Jag får väl bjuda hit folk som vi tycker om... Så jag får hjälp med att äta upp skinkan.

Min brors äldsta barn är nu en 18-årig yngling med körkort och han är kaxig. Han kallade mig för tant upprepade gånger på msn häromdagen. Alltså - så jävla kaxig. Men läs här så gullig han är ändå. Hans P.S. i slutet. Alltså, jag garvade så jag höll på att ramla av stolen. Det är kul att se brorsans ungar växa upp och märka att de har humor.

Jag har bett Skalman att köpa mascara till mig på någon taxfreeshop nära honom. Hur många tror att han kommer hem med rätt mascara? Och hur många av er tror att han inte gör det? Kan vara intressant att se lite statistik på oddsen. Och sedan se resultatet när han väl kommer hem igen. Jag ville skicka med honom min intorkade hylsa, så att det säkert skulle bli rätt, men han kom ihåg både märket, sorten och färgnumret (efter test igår kväll) och åkte utan den intorkade mascaran. Färgnumret speciellt är viktigt. Jag använder aldrig svart mascara. Jag gillar an brunsvart variant, som inte ser så hård ut mot mitt bleka anlete.

Alltså, vad ska vi göra åt mörkret? Det är så mörkt och allt är grått, grått och grått... Jag tror jag får slänga in mig i ett solarium. Det brukar lätta lite på gråtrycket. Och så blir man lite snyggare och ett par rynkor rikare. Men detta med rynkor - jag säger bara att det är nu jag känner behov av att se snygg ut. Inte när jag är 83 - om jag lever. Så fuck rynkor - jag tänker sola. Varde ljus.

I veckan ska jag vara hundvakt åt Pudeln Pia. Hennes matte ligger gipsad efter ett snubbeläventyr i skogen. Så Pudeln Pia får följa med mig till Världens Ände några dagar. Jag är ledig i tre dagar på raken, så det blir bra. I brist på Skalman så får man kompensera med något annat levande, lurvigt och kärleksfullt kreatur. Hon är så rolig. Av alla ställen i hela vildmarken som man kan släppa sin poop, så väljer hon nio gånger av tio Herrgårdsparken. Diva.

Jag börjar jobba om en timme och ska försöka trycka in ett par linser i mina ögon. Jag har fått nya brillor av Skalman som är übersnygga, men jag tänkte att linser att komplettera med kan vara bra. När jag vill vara snygg eller nåt. Bra om man tränar och sånt också. De är bara så himla svåra att få dit. Tar en jäkla tid.... Mina blinkreflexer fungerar i alla fall alldeles utmärkt. Det är bevisat med all önskvärd tydlighet.

Snart ska Storebror och jag gå på Whitesnakekonsert! Tack Skalman! Och med de nya brillorna är chanserna stora att jag ser något också. To see David C is a good thing.

Herregud - vad jag älskar den mannen. Inte bara för att han köper konsertbiljetter och brillor - uatn för att han är som han är. Rolig och varm och smart och konstig. Jag fattar fortfarande inte hur man inte kan tycka om julskinka... Men det är så Skalman på något sätt. Karaktäristiskt Skalmanaktigt.

Nåväl - trötsa mig medan han är borta. Det är bara tre veckor ju. En fis i rymden. Perspektiv.

Bye for now kära raringar tills vi hörs igen!

Er Egen Honung i Tillvaron /M


Kommentarer
Postat av: Malin B

Honung, du får baske mig ta det onda med det goda.

Julskinkan tänker jag på... ALLA har sina "fel och brister", även Skalman. ;)

Sällskapar du med Pia kan du garanterat bli av med din överblivna skinka i ett nafs!

I annat fall får du masa dig hit med den. Stora hundpussar utlovas. =)

Jag brukar köpa ett par stycken skinkor varje jul.

2008-11-30 @ 19:07:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hmm, här har du en till kille som inte tycker om julskinka! Håller med dig om mörkret och får nästan lite dåligt samvete över att jag snart har lyxen att vara i solen men håll ut snart vänder det!!!



Hoppas du skriver lite om whitesnake sen. Gillade dem som fan på 80-talet men har ingen koll på vad de gjort sen dess förutom att de har åldrats 25 år...

2008-11-30 @ 21:24:45
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: S@tu

Jag tycker inte heller om julskinka :-)



Låten är bara att knycka.... och när jag publicerade den så tänkte jag faktiskt att du säkert skulle gilla den :-)

2008-12-01 @ 09:46:28
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0