Penelope Rules

Lång tajm folks. Total torka här och hjärnan som förvandlats till ett fucking russin. Sunmaid.

Alla har pratat om vädret. Eller ovädret kanske man ska säga. Vädret är ett outtömligt samtalsämne och egentligen det enda man kan klaga på i all oändlighet utan att någon snusförnuftig besserwisser kommer och säger åt en att göra något åt det. Det enda man egentligen kan göra är att åka ifrån det. Vädret alltså. Men när det är snöfall i tre dygn, oavbrutet, så visar det sig vara ganska svårt att komma bort från det... Flygplan, bussar och tåg tål inte väder. Och man kan ju tycka att när det ändå kommit flera meter snö. så kunde det fått stanna kvar till jul i alla fall. Men nejdå... Allt ska smältas ner till en jävla sörja, så att man måste sticka hemifrån en kvart tidigare än man behöver för att komma i tid till jobbet. Och detta är vad Skalman skulle kalla för kvalificerat mummel.

Skalman är fortfarande hemma. Han åker på söndag igen och blir borta i tre veckor. Det klarar jag. Såklart. Det är jag som är the Almighty Hunny - the Ruler of Skalmans universe.

Kvinnor har i alla tider fått vänja sig vid att vänta på män. Penelope väntade på sin Oddysseus i tjugo år. Tjugo år - read my lips. Medan han var borta och krigade och sedan seglade i tio år så satt hon hemma och broderade och väntade. Det var en kvinna med tålamod. Min darling bästis har spenderat månadsvis med väntande (många månader på raken) medan hennes karl har varit borta och bevarat freden i länder där folk är förbannade på varandra och mer än gärna bombar litegranna. Månadsvis i tio år. Vi hade en praktikant på jobbet vars man kom hem en gång i halvåret. Han jobbade i Saudiarabien. Sen ska vi inte ens nämna alla krig och sånt snusk då kvinnor fått vänta... Kvinnor kanske är konstruerade för att vänta. Fan vet... Men jag vet att jag kan vänta i tre korta veckor. Det handlar om perspektiv.

I vår blir det värre innan det blir bättre. Skalman kommer inte att ha möjlighet att pendla som nu och lova mig att ni då muntrar upp mig i mitt uttrokade tillstånd. Jag vill festa och gå ut och dansa. Utan Skalman måste jag få ha lite roligt - i alla fall ibland. När han är hemma har jag roligt nästan hela tiden utan att för den skull behöva dansa med kroppen full av Margaritas.

Livet går sin gilla gång och jag ägnar så mycket tid jag kan åt Skalman. När vi inte jobbar häcken av oss. Ni ska inte tro att han är ledig när han är hemma. Nej, nej... Han har konferenssamtal hit och dit på franska och engelska och sitter med hela excel fullt av siffror och sånt. Hela tiden nästan. Det ser aptråkigt ut. Tur att alla är olika.... Om alla var som jag, så skulle världen vara plattare. Ingenting skulle sticka upp ur marken som man kan snubbla på. Och det skulle antagligen vara fred på jorden för folk skulle ägna mer tid åt att vara snälla. Och inte hålla på och bråka om bagateller eller skapa problem där det inte finns några. Som jag sa till Skalman häromdagen: "Vi kan bråka om pengar eller bara ligga med varandra. Välj själv." (Det var inget bråk. Det var det att han sa att han är skyldig mig pengar varpå jag sa att så inte är fallet.)

Nu ska jag gå. Jag är the Laundrybitch from Hell idag. Skalman tar en välförtjänt tupplur. Jag måste handla. Och sånt är livet. Hoppas ni mår bra. Jag mår väldigt bra för tillfället - sanna mina ord. Glöm inte att rösta på Kevin i kväll.

Puss & Kram!

Er egen Honung i Tillvaron /M



Kommentarer
Postat av: Daniel

Wow, sexig låt!

2008-11-28 @ 18:54:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Lallis

Det råder aldrig tvivel på om jag vem jag ska rösta på. Det blir alltid Kevin och det känns tryggt:) s

ibland är det så. Lite halv eller heltorka och man kanske varken har lust ork- eller något att skriva om.

Just nu sitter jag och skriver med ett ringfinger som gör asont. DET skiter jag i:P

Men jag har ändå inget vettigt att skriva om. skrattar

Men jag är ju lite blåst också.

Kram Lallis

2008-11-28 @ 19:32:40
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Lotta från förr...

Härligt att du är tillbax igen darling! Såklart man kan vänta i tre veckor...! Jag har väntat i 13 år på att min karl ska få ändan ur vagnen... och jag väntar än!

Kvinnor är nog konstruerade för väntan som sagt.. 9 månader för att en bebis ska komma ut, flera hundra år för att få rösträtt och vi väntar fortfarande år 2008 på lika lön för lika arbete! Men den som väntar på nåt gott... =)

Njuta av Skalmans närvaro när du har den och njut av hans frånvaro när den infaller! Att längta är bara ett tecken på kärlek!



kärlek i massor till dig, söstra mi!

Puss

2008-11-28 @ 21:30:38
Postat av: Anna

Men då bestämmer vi att vi kan se fram emot den där kryssningen i vår? Och kanske en bloggträff i Örebro? Och gärna en middag- och vinkväll hos mig? Det kommer gå värsta bautafort! Kraam!!

2008-11-28 @ 23:37:34
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Tina

Hihi! gör det någon om jag kanske plankar din replik om pengarna och kopulerandet?



Och så det gamla slitna klyschiga: "Den som väntar på något gott..."



Må så gott!

2008-11-29 @ 11:14:30
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: J

Våren kmr ju bli bäst, vi ska kryssa ju ;)

2008-11-29 @ 12:13:53
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mattias

Klart du ska ha roligt när Skalman är borta! Det mår ju både du och han bättre av säkerligen!



Japp, Kevin får min röst också även om jag inte orkar ringa och rösta :) Trevlig helg!



2008-11-29 @ 16:49:42
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0