Den gode caféchefsguden

Idag ska jag söka det där extrajobbet som jag vill ha. Ska snacka med El Chefo och visa mig från min bästa sida. Vilken sällan visar sig på morgonen. Men om jag ska kunna söka och få tag på El Chefo, så lär jag gå nu på förmiddagen. Slutar kl 19 hela veckan och av någon anledning så tror jag inte att El Chefo är där på kvällarna. Eller helgerna. Och så är det med den saken.

Min Darlingbästis peppade mig igår och sa att jag såklart får det där jobbet lätt som en plätt. Mina kunskaper inom kaffekokning är såklart formidabla och mina kunskaper i smörgåsbredning och påläggspåläggning är helt enkelt fantastiska. Jamen, det blir nog bra... Och om jag inte får extrajobbet, så är det deras förlust (och jag kan se mina extrabuckareller flyga all världens kos.) Nåja, man måste ju försöka - annars kan man inte få något.

Så, önska mig lycka och välgång i detta livet. Och be den Gode Caféchefsguden att han ser hur jävla bra jag är.

Min bror ska separera. Och sedan Skalman och jag ändå bestämt oss för att stanna i Sverige under julen (jag är ledig i två dagar och skulle ägna hela julen åt att flyga till och från Paris annars). Och sedan jag nämnt att brodern är barnledig denna jul och tydligen sambofri också, så var det så självklart... Jag behövde inte ens fråga Skalman. Han sa att broderskapet såklart ska fira med oss. Det är fint att ha någon som har samma familjekänsla som en annan. Och, vem ska annars alltid finnas där och älska en villkorslöst, om inte familjen? Ens blod är ens blod.

Vi får se om han kommer. Eller om det ordnar sig för honom och kvinnan. Eller om han bestämmer sig för att sätta sig på en Kanarieö och zippa paraplydrinkar hela julen. Själv ska jag äta ett litet julbord hemma, kolla Kalle och gå på midnattsmässa i Domkyrkan. Nej, jag är inte religiös, men det kan vara mysigt ändå. Har aldrig varit på någon midnattsmässa överhuvudtaget. Jag är nyfiken av mig och varför inte gå på midnattsmässa och se hur det går till när självaste Domkyrkan ligger ett par kvarter bort. Typ.

Jaja, julen ligger en bit framåt i tiden och idag lär jag fokusera på det jag har framför mig just nu. Jag ser en dusch och en promenad till ett cafë. Jag ser en karl som jag måste övertyga att jag är bäst. Sen ser jag ytterligare en promenad till det ordinarie arbetet. Där jag ska sortera nattlinnen. Sen ska jag fika ikväll med Darlngbästisen... Och tack gode ledighetsguden att det är fredag i morgon. Jag är ledig hela helgen Tjohoo! :)

Bye Bye små Darlingar tills jag återkommer med rapport någon annan dag.

Puss&Kram!

Er egen Honung i Tillvaron /M


Kommentarer
Postat av: Malin B

NU förstår jag vem som inte var där (i inlägget jag läste nyss). Jag som trodde att det var Skalman som inte var inloggad på msn eller något... ;)

Jag ser det igen, Malin ska inte ha förutfattade meningar.

Fridfull jul önskar jag dig och grabbarna. =)

2008-11-13 @ 14:00:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0