Roller Coaster

Alltså Kevin. Idol-Kevin. Jävlar i min låda, vilken kille. Och alltid glad. Jag är slav under Idol och jag hejar allt jag kan på Kevin minsann. Om Skalman lämnar mig så sticker jag till Malta och hämtar hem en egen Kevin. Som kan sjunga en och annan trudelutt kanske, men det är inte nödvändigt.

Jag är påväg till jobbet. Jag ska jobba hela dagen i mitt anletes svett och sen ska jag hem och äta mat och umgås lite. Har inte så himla mycket tid till att skriva. Jag vill ju vara med Skalman nu när han äntligen är hemma. Den här ständiga och upprepade separationen tär och vi vet inte om vi kommer klara det, tills saker stabiliseras. Det tar hårt på förhållandet att leva på distans. Att han bor utomlands gör ju inte saken lättare. Man kan inte åka dit en helg då och då, för det har man inte råd med. Och ska man flyga med Ryan Air så tar det åtta timmar att ta sig dit. Och då har den helgen gått.

Den ständiga deppigheten när han är borta tär hårt på mig. Och sen när han kommer hem blir allt rosa. Och sen blir jag deppig igen. A roller coaster - I'm telling you. Vi har pratat om det. Och det är skönt att vi kan prata om det, men faktum kvarstår. Vi vet inte om vi klarar det.

Men vi kämpar på. Känslorna är de rätta. This is looooove! Men räcker det med kärlek? Jag vet inte, men det är nog bra om man försöker vara lite praktisk också. Skalman är praktisk och ser verkligeheten som den är. Jag vill inte vara praktisk - jag vill bara känna. Och som jag sa till Skalman igår - om han flyttar till månen så är jag beredd att packa mina väskor och flytta dit, jag också. Egentligen - vad är problemet? Så tänker jag. Vi tänker olika.

Nåja, jag måste i alla fall in i en dusch nära mig. Och sen ska jag ut i snön. Egentligen ska man dra på sig en overall och gå ut och göra snöänglar. Men har man ett jobb så har man och så är det inget mer med det.

Bye för nu och Puss & Kram dåra!

Er egen Honung i Tillvaron /M


Kommentarer
Postat av: www.axxo.se

Wake up and smell the coffee. Du vet vart det barkar hän.

2008-11-22 @ 10:02:30
URL: http://www.axxo.se
Postat av: Lallis

Ja. Kevin fick mig att göra helsjuka saker igår, men han ÄGER:)

Att Skalman är hemma hos dig är underbart. Sedan förstår jag den där berg och dalbanan.MEr än väl, faktiskt och det är inte så konstigt. Dock måste det ju vara jobbigt - och underbart - och jobbigt - och helt fantastiskt - lite jobbigt - men helt klart värt det - och "ment to be", på ngt sätt.(är jag säker på)

Kram Lallis

2008-11-22 @ 11:03:59
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: J

Klart det ordnar sig =) Varför flyttar inte du till honom eller han till dig?

2008-11-22 @ 15:42:51
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mattias

Svårt med distansförhållande förstås, hoppas ni klarar av det! Viktigt att du trivs med ditt eget liv när han är borta men nu ska jag inte analysera ihjäl mig då jag inte har nån större aning om ert förhållande. Håller tummarna för er alla fall!



Kevin är klart bäst i Idol och verkar vara så genuint snäll som han framstår som!

2008-11-24 @ 14:45:39
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Malin B

Inget är för evigt, inte ens distansförhållanden. Rätt vad det är finns ni under samma tak. I evighet trots att jag först propsar på att inget är för evgit. Hm... Jag har ingen erfarenhet själv men nog förstår jag att det är en bergochdalbana utan dess like. Jätte mycket av allt. Mycket glädje, mycket saknad osv.

Killar och tjejer säger oftast olika saker men menar samma ändå. ;) Att kunna prata om det är iallafall ett steg i rätt riktning.

Lyckatillkram!

2008-11-24 @ 16:16:28
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lotta från förr...

Darling... vet hur du känner det... är det någon som brukar åka känslomässiga berg-och dalbanor så är det undertecknad... Är expert på området, tyvärr!

Du och jag är så lika gumman... jag hade reagerat på exakt samma sätt som du gör! Man låter sig svepas med... Men det här är ju inga problem egentligen... det är ju bara ett tecken på att ni är två vuxna människor som vet att det finns problem i ett förhållande, men dessa är till för att lösas. Gemensamt!

Å snart är det ju vår, lol! Då ska du ju bli EU medborgare på riktigt! Skåda ljuset i tunneln ;-)



Puss på dig min sötaste <3

2008-11-24 @ 23:47:22
Postat av: Storebror

Kommer du ihåg mitt distansförhållande syster? Det var ju på den tiden då det inte fanns mobiltelefon, mail, msn, webkamera eller lågprisflyg...

2008-11-25 @ 11:56:26
Postat av: S@tu

Det verkar vara en typisk manligt vs. kvinnligt situation. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att leva för stunden och känna det man känner fullt ut och skita i det praktiska? Man lever bara en gång, och då ska man väl se till att leva ordentligt... det praktiska har en förmåga att lösa sig till slut iallafall :-)

2008-11-25 @ 23:04:46
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: J

Skriv nåt nu för djävulen =)

2008-11-26 @ 16:20:45
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Vad farskon? Vilket jävla svärord haha =D

2008-11-26 @ 17:49:19
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken strålande idé! Sen är det ju liksom bara resten av Världen kvar! =) Jag börjar sakna dina kloka, fina inlägg... Allt bra med Honung?

2008-11-27 @ 10:06:27
URL: http://annaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0