Home Sweet Home

Idag skiner solen gubevars och livet känns lite lättare. Alltid. Har ni lust, så går det bra att hålla alla tummar för att jag kommer att ha mycket att göra på jobbet idag så att tiden går fort.

Skalman ringde nyss och lyste upp tillvaron. Han är så rolig och rar att jag blir alldeles varm i hela kroppen. Han kan få mig att skratta på en sekund. Det är en av många egenskaper som jag älskar honom för. Tillvaron är roligare med honom i den. Må han vara kvar i min för en lång tid. Han har sagt att han ska dumpa mig när han är 98 och börja jaga små snärtor på hemmet. Men jag är inte orolig. Jag släpper bara ut luften i rullstolsdäcken. Då kommer han ingenstans. :)

Ikväll ska jag ta på mig min mössa med älghorn (The Metalmoose Hat), göra djävulstecknet och sjunga med idolerna i TV. Högt och illa ska jag sjunga och skråla och kanske headbanga lite också. Det är rocktema. Jag meddelar i morgon hur det går. Man gör vad man kan för att överleva och samtidigt ha kul. Och man gör det man måste göra.

Började läsa The Dirt (boken om Mötley Crüe) igår i alla fall, trots att jag har två påbörjade böcker. Jag var för nyfiken för att låta bli. Det var svårt att lägga ifrån sig boken... Till slut somnade jag mitt i en mening.

Nu måste jag gå. In i duschen och därefter till jobbet.

 Puss & Kram små Darlingar tills vi hörs igen.

Er egen Älghonung i Tillvaron /M

Hur svårt var det inte att hitta något med Mötley Crüe att lägga in här? Jag ville ha dem med mer hårspray, men vi får väl leva utan. :)


Kommentarer
Postat av: Lallis

Ok..jag tar på mig min också(mössa med älghorn)så kan vi sitta och sjunga, göra djävlustecken och se roliga ut ihop fast på olika ställen:P

Kramar till goa duuuuuuu!

/Lallis

2008-11-07 @ 11:52:24
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Lotta från förr...

Tackvare dig och Skalman har jag en alldeles egen liten sverige-älg här hemma. Kanske ingen fullblods metalmoose, men en totalt bedårande iaf =)

Han har haft denna ljuvliga huvudbonad på sig sedan han fick den. När han åt. När han var ute. När vi var hos grannen och fikade. När han sov i sin säng. ...och i morse vägrade han gå till dagis utan den...lol!



Mitt varmaste tack till generösa ni som efterskänkte gåvan! Ni har gjort en väldigt liten kille enormt lycklig och därmed även hans mor =)

2008-11-07 @ 13:09:23
Postat av: Malin B

Förra gången tittade jag på Idol för allra första gången! ;)

I kväll har sonen ny träningstid, 19:30 - 21:30, fyra mil bort. Milda tider, vem älskar en sådan träningstid en fredagskväll???

Min son som brinner för sin fotboll försöker dock att få sin arma moder att förstå att det inte finns några dumma tider så länge det gäller fotboll!!! "Taxi, var god dröj!" Taxiverksamheten ingår i föräldrapaketet har jag lärt mig... Oavsett veckodag och tid på dygnet förstås.

2008-11-07 @ 13:59:09
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lallis

Och vad tyckte fröken om resultatet igår?

Funkade älghornen?

:)

Kram Lallis

2008-11-08 @ 10:52:57
URL: http://knasigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0