Sommargryning

En sommargryning är som en lätt kyss. Den är doft av dagg. Fräsch som en oskuld och fylld av löften om en ny vacker dag. Fylld av löften om oanade möjligheter och att drömmar kan bli sanna.

En sommargryning är lätta steg på väg hem från fest och folk och man fylls av tystnaden och lugnet. För sommargryningar upplevs bäst om man inte lagt sig ännu, utan upplever dem precis efter umgänge med glada polare. Det är då man fylls av lugnet och fyller sina lungor av så mycket gryningsluft man överhuvudtaget orkar och nästan sprängs av livsglädje.

Sommargryning är hopp och tro. Kärlek och lust. Glädje och kanske lite vemod, Lugn och ro.

Upplever en sommargryning just nu. Öppnar fönstret och andas.

/Honung

"Jag sitter stilla på altanen och ser solen gå upp
som en brand i det gråa och vita
Fåren går i det daggvåta gräset
Över skogen hör jag vråkarna skrika"
                                                                    /Ludde - En Ny Dag Randas

Kommentarer
Postat av: Andrea

Väldigt vackert skrivet!

2008-05-31 @ 03:35:21
URL: http://minnamarie.blogg.se/
Postat av: Jonte

Här har vi en poet av hög klass...

2008-05-31 @ 03:37:50
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Honung

Tacki, ni är så snälla mot mig att jag blir rörd.

2008-05-31 @ 03:43:17
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: P.B

Allt för din skull...

2008-05-31 @ 03:58:19
Postat av: P.B

Du kommer älska dem.... se dem live är bättre än se gräset växa sig grönt

2008-05-31 @ 04:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0