Rammstein

Tur att det var en sommargryning i alla fall mellan alla Stanleys och allt vad det är.

Rammstein alltså. Tyskt band. Var värdinna på en bastufest en gång, där en av gästerna envisades med att spela Rammstein under hela ätandet av den grillade, gudomliga maten. Det var jäkligt jobbigt om ni frågar mig. Ingen frågade mig. Och ändå hade jag gjort gudomlig potatisgratäng och finfin sallad till ett helt gäng bastubadande gäster. Rammstein alltså... *mumlar*

Jag tyckte att det lät illa. Om jag hade fattat vad de sjöng, så hade jag kanske uppskattat det mer. Men jag kan inte tyska och har ingen brinnande längtan att lära mig det heller faktiskt. Rammstein säger att tyska är ilskans språk. HA! felfelfel. Och dubbelfel! Det är finska. Att svära på finska är befriande och kraftfullt. Och om man är riktigt ilsken, så är det dessutom effektivt.

Jag får försöka öppna mina sinnen och ladda ner några låtar med RAMMSTEIN DÅ OCH SE OM JAG KAN UPPSKATTA DET MER DEN HÄR GÅNGEN. Hoppsan. Caps lock åkte på och jag orkar inte ändra.

Börjar bli riktigt trött nu, men kan försöka vaakna med nämnda bands hjälp.

Puss&Kram!

Honung - Håller i hårt - i Tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Det går inte att låta arg på tyska, det blir bara en parodi på Hitler när han höll tal :D

2008-05-31 @ 04:30:30
URL: http://minnamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0