Levande och Varm

Snodde titeln från Ulf Lundell. Jag känner mig levande och varm. Precis så.

Har bestämt mig för att köpa en laptop. Och när jag har bestämt mig så vill jag ha en NU. Helst igår. Jag blir så lätt otålig och ivrig. Gimme! Så jag har bestämt mig för detta under till maskin som ska ge mig sköna kvällar i soffan istället för att sitta på min oergonomiska stol, vid ett oergonomiskt bord och få ont överallt. Gikt och åderbråck och skörbjugg. ALLA mina polare, som är mycket coolare än jag, halvligger i sina soffor och pular med sina datorer. Jag ska också bli lika cool. Och så kan jag ta med den överallt också. Det är så himla bra.

Primadonnan ligger kvar på soffan än. Hon ska tillbaka till sitt riktiga hem klockan 15 idag, Hon som har såna vanor.. Hon har skog och gräsmattor och alla möjliga ställen att lägga sin tvåa i. Men det duger inte. Tvåan lägger hon i herrgårdsparken. Är man en primadonna, så är man. Välkommen till bajspåsarnas underbara värld. Får nu ta farväl av bajspåsar. Det är väl det enda som är bra med att hon åker hem.

Nu vaktar hon sin boll med sitt liv. Och mig vaktar hon också med sitt liv. Hon skällde på brevbäraren idag igen. Han la post i min brevlåda. Hon blev fly förbannad. Lilla älskade hårboll!

Jag vill ut. Jag vill gå på Skansen och jag vill åka till Kolmården och träffa vargarna igen. Jag träffade dem för några år sedan och det var något av det häftigaste jag varit med om. Hångla med fem vargar döpta efter Gladiatorena. Wow, liksom. Det vill jag göra i sommar igen. Vilka häftiga djur. Fick höra dem yla live också. Det är såna saker som förgyller livet. Djur gör det alltid.

Vad jag däremot inte vill är att börja jobba igen. Det är såna jävla negativa vibbar på det där stället att man kan bli galen. Om jag har funderat på att byta jobb? Ja och det får bli nästa projekt efter att jag har blivit hel som människa och artist. :)

Nåja, hel är jag numera, men det lär bli lite mer av mig. Jobbar på det. Har inte vägt mig på en hel vecka och jag hoppas när jag väger mig idag att jag ökat något kilo. Alla andra verkar kämpa för att gå ner i vikt. Jag är fröken tvärtom. Kämpar för bli fit till beach '08. Jag har ingen lust att sola mina revben. Jag vill sola en riktig kropp. Det fanns en tid då jag kämpade för att gå ner 5 kilo. Nu kämpar jag för att gå upp 5 kilo. När blir man någonsin nöjd? Livet är en enda lång kamp. Men utan mål stagnerar man i tillvaron och det är inte bra. Stagnation är av ondo.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sjunga lite. Måla tånaglarna och ta på mig lite fina vårkläder. :) Det är så skönt att slippa frysa ihjäl så fort man visar sig utanför dörren. Men först måste jag gosa lite med Pudeln Pia innan hon försvinner. Får ansöka om delad vårdnad tror jag. Herregud, detta är Kärlek. Och det gör inget att hon väcker mig jättetidigt på morgonen, skäller på grannarna och brevbäraren, känner att hon vill jaga änder och sånt bus. Hon kan få mig dit hon vill hur lätt som helst. Det är sorgligt att man har ett sånt vekt hjärta.

Ok, jag drar. Har inte längre tid.

Puss & Kram!

Här och nu - Er Egen Honung i Tillvaron! /M

Dagens Ludde

"Ingen kan bli ung igen
Men lyktorna är kvar
Under träden i den varma natten
Går dom par om par

Jag viil gå där i ett annat land
Med en kvinna vid min arm
Det här kriget är så meningslöst
Hon är levande och varm"

(Får mig alltid att tänka på Eldfesten...)
http://www.simbadet.com/

Dagens hunk: Den übersnygga basisten i Luddes band med det konstiga namnet som jag inte minns. :)

Kommentarer
Postat av: marrebbalinda

Hej, kika gärna in i vår blogg och lägg en kommentar. Visa att du också bryr dej!

kram

2008-05-07 @ 12:30:44
URL: http://sexualitetensuttryck.blogg.se
Postat av: marrebbalinda

bra inlägg du skrev! Du har helt rätt! Som du säger det där med adoptionsfrågan kan vara en svår fråga men att ha föräldrar som har samma kön kan ge lika mycket kärlek som om det vore en mamma och en pappa.

2008-05-07 @ 14:42:55
URL: http://sexualitetensuttryck.blogg.se
Postat av: Mattias

Surjo Benigh tror jag är namnet du sökte...

Själv vill jag gå ner 3 kilo så vi kan ju göra en trade!

Levande och varm är en låt jag helt hade missat till förra sommaren när jag började lyssna lite på den. Skön låt!

2008-05-07 @ 15:11:23
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: anna

oh kan man göra frisyrer på hunden också? :D

2008-05-07 @ 18:24:05
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Exakt likadan: När jag bestämt mig ska resultatet synas direkt.
Jag köpte en laptop och skulle "surfa lite vart jag ville", tror du det blev så?
Nix pix, dottern "lägger rabarber" på den varje gång hon anar att jag snart skulle ha lite, lite tid att vräka mig någonstans med datorn... *ack ja*

2008-05-08 @ 11:50:08
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Peter

Du kan få några kilon av mig :)

2008-05-08 @ 21:45:29
URL: http://zerpo.blogg.se
Postat av: Anna

Ännu en levande och varm! Kan det vara våren?! Tack för alla fina kommentarer i min blogg, btw! Läser din flitigt, även om jag är världsdålig på att kommentera... Du är grym på att skriva!

2008-05-08 @ 23:08:52
URL: http://annaeleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0