Days Of Joy

I morgon måste jag lämna tillbaka Primadonnan - La Diva - Pudeln Pia. Vill inte alls. Jag planerar en kupp. Någon som har en bra plan på hur man kidnappar en hund utan att åka dit för det? Den här lilla hårbollen har förgyllt min tillvaro betydligt. Det är Kärlek. Djup och innerlig. Hon är så tillgiven och så beskyddande. Igår ville hon beskydda mig för brevbäraren. Han var tvungen att knacka på dörren för han skulle leverera mina skivor. Jag klädde på mig snabbare än någon gång innan och öppnade dörren. Han var på väg ner för trappan i trapphuset och hunden kom som ett skott och for ut genom dörren och jagade ut honom. Jösses, sånt händer bara i roiga historier. Jag trodde att hon hade blivit galen. Hon ser så jäkla rolig ut när hon springer också, så man måste skratta. Och skrattar gör man. Ofta och mycket. Jag tror inte att brevbäraren fick några bestående men, men jag såg inte till honom idag och inte fick jag någon post heller.

Skalman kom hit i fredags med skumpa och paket och trollspö. *glad* Och hunden blev kär. När han hade åkt i lördags så vankade hon omkring här och letade efter honom. Hon letade på toa, i kokvrån och under sängen. Sen sket hon i det och gick och la sig i soffan igen. Med huvudet på min kudde. Hon tror att hon är människa. :)

Så, jag fick alltså min 90-talssamling. Musik förknippar man med minnen, människor och händelser. Varför tycker man alltid att man hade roligare förr? Man tror att man hade roligare än man i själva verket hade. Och förr tyckte man också att man hade roligare förr. Man glorifierar sina minnen. Men 90-talet var kul för min del. Åkte på en nyårskryssning 90-91. Det var en 36-timmarskryssning till Helsingfors och vi var gott och väl 40 pers med på den. MIn dåvarande pojkvän spenderade nästan hela nyårsafton med hissåkande. Han letade efter discot, utan att förstå att man var tvungen att gå ur hissen och till andra änden av båten och upp för en trappa. Så i timtal åkte han hiss. Och jag tillbringade ganska mycket tid med att leta efter honom. Sen satt jag i en trappa och snackade med två snubbar från Alunda. Och dansade en hel del gjorde jag. Efter frukost gick jag till vår hytt. Pojkvännen var inte där heller. Trodde jag. När jag hade lagt mig, så hörde jag duns-aj-JÄVLAR! Det var boyfrienden som vaknade, försökte resa sig och fann att han fortfarande var full och låg under sängen. På finlandsbåtsradion spelades Dr Alban dygnet runt.

Det var på 90-talet jag upptäckte Kreta. Och åkte dit två ggr per säsong vissa år. Hittade ju backgammongudinnan där. Hon jobbade på ett hotell där som hennes dåvarande karl ägde och fortfarande äger. Egentligen är hon från Falkenberg och numera är hon återvänd dit, via Växjö. Men vi tillbringade många sköna eftermiddagar i solen med backgammon, vin och glada skratt. Dessutom är hon en festgudinna. Roligare får man leta efter. Med henne släppte jag alla hämningar. Ett år drack jag orgasmer i hotellbaren en hel kväll varpå jag sov till 5 på eftermiddagen påföljande dag. Orgasmer är inte bra för kroppen. Eller, det är de, men de är synnerligen utmattande. ;) Och dessutom är hon rolig att shoppa med. Såna väninnor kan man inte få nog av.

Det hände mycket på 90-talet, ja. Hann med tre samboförhållanden. Det sista startade -99 och avslutades... När var det? 2006. Ja, just det.

Upptäckte Lundell då också. Han var här i Ödeby -97 och var en sjutusan till rocker. Satt på axlarna på en otroligt lång människa och såg jättebra. De flesta ortsbor var mer intresserade av att dricka öl, men de riktiga fansen hade kommit från hela Uppland och stod längst fram och skrålade. Som en annan gör numera. (Jag måste stå längst fram, för annars ser jag INGENTING! Jag är egentligen för kort för konserter.)

Men det bästa med mitt fina paket som den jagade brevbäraren kom med var i alla fall Van Halen! Har städat garderober till Van Halen och det är en njutning alla dagar. Energi och glädje. David Lee Roth var en stor man. Och Sammy Boy är inte sämre. Wonderful.

Har väl inte något mer att förtälja denna afton. I morgon ska jag lämna tillbaka min lånade Kärlek och sen ska jag på restaurang och bio. På torsdag ska jag jobba ihjäl mig igen. Det är skönt med en hemmavecka med fint väder. En vecka man är hemma utan att vara sjuk. Pollenmedicin är inhandlad och livet är vackert. Och vädret har verkligen varit enastående. Har haft tid att hälsa på lite folk den här veckan också. Sånt som jag varken har tid eller ork för annars. När man tillbringar hela dagarna med att vara trevlig mot folk, så orkar man ofta inte vara trevlig en endaste minut till när man kommer hem. Synd men sant. Tur att jag är ganska snäll av mig ändå, utan att behöva anstränga mig nämnvärt.

God natt på er. Jag ska tillbringa en timme eller två på msn med en sötnos till väninna som behöver vädra. Vi finns där för varandra. That's a good thing.

Puss & Kram!

Er Alldeles Egen Hårbollsjunkie i Tillvaron, a.k.a Honung. / M

Dagens:

"If you wanna be with me
Baby, there's a price to pay
I'm A Genie in a bottle
You gotta rub me the right way

If you wanna be with me
I can make your wish come true
You gotta make a big impression
Gotta like what you do"
/Christina Aguilera

Dagens Hunk: Lenny Kravitz

Kommentarer
Postat av: Mattias

Kul att du hittade min blogg och mina lundell-inlägg! Ja du jag lyssnade väl lite på honom i slutet på 90-talet och då låtar som Hon gör mig galen, Sanna, Rom i Regnet. Sen köpte jag skivan "Vinterland" år 2000 och såg första konserten med honom 2003 i Leksand. Sen har jag lyssnat en hel del på alla gamla skivor men har fortfarande mycket att lyssna in. Tänk vad folk missar om de tror att de bästa låtarna är de här som Oh la la jag vill ha dig med flera!

Var i Uppsala för två somrar sen och tyckte den konserten var grymt bra. Stod längst fram förstås och kan bara hålla med om att alla långa människor borde förbjudas på konserter. Speciellt på Lundell tycker jag att jag med mina 1.75 känner mig som en minidvärg *suck* Är alla Lundellfans utom just vi två över 1:90???

För övrigt har jag varit på kryssningar där man i timtal har letat efter hytten :)

2008-05-07 @ 11:41:32
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0