Black Sabbath

Är egentligen lite för ung för Black Sabbath, men anser ändå att det är ett av världens bästa band.

Jag kan berätta en liten anekdot kring black Sabbath för er. En gång i livet då jag kanske varit riktigt taskig mot någon, men personen i fråga vet inte om det.

Har en kompis som fullständigt saknar allmänbildning. Alltså man kan inte spela TP med henne för hon är så fullständigt omedveten om allt. Hon kan inte medlemmarna i ABBA och än mindre känner hon till medlemmarna i Black Sabbath.

Vi brukade träffas och spela Back Gammon, för det var hon en jävel på. Vid denna tidpunkt spelade jag en skiva som jag fåt i pris av en glad kamrat, för att jag varit social och trevlig på hans fest dit han bjudit en hel drös totala främlingar och alla gick omkring och letade efter Dunken.
 
Nåväl, på denna skiva fanns i alla fall "Paranoid" med. Och när den börjar ljuda i mina underbara högtalare så säger min kompis: "Usch, jag har aldrig gillat Ozzy!" Varpå jag med pokerfejs säger: "Det här är inte Ozzy, det är Black Sabbath." Och hon fattar inte det roliga! Hon sa bara "Jahaaaa... Jag trodde att det var Ozzy."

Jag kunde varirt lite schysst och upplyst henne, men jag tyckte det var så jävla roligt att jag behöll för mig själv att det verkligen var Ozzy som sjöng. Ja, det var taskigt, men jag har roligt åt det än idag. Jag är en hemsk människa.

Black Sabbath har betytt mycket för musiken och betyder en del även idag. Och de har ju haft världens bästa sångare genom åren också.

Tack för mig.

Er überelaka Honung i Tillvaron /M

"Finished with my woman
cause she couldn't help me with my mind"

Did I get it right?

Say no more!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Haha! Om du fortfarande är vän med personen i fråga idag, så lär hon ju få veta det genom detta inlägget :)

2008-05-31 @ 01:54:35
URL: http://minnamarie.blogg.se/
Postat av: Jonte

Vi väntar alltid på dig, fint folk är alltid sist eller?

2008-05-31 @ 01:54:57
URL: http://jonteohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0