Rabarberpaj

Wow, det är helt otroligt så mycket förmiddag man får när man inte behöver åka hemifrån förrän klockan 11. Alla är lediga idag. Alla utom jag! Tänk att butikerna har öppet.... Idag åker alla normala människor till något lokalt vattendrag och lägger sig. De onormala går ut och shoppar. Och vi som är ännu mer onormala jobbar så att de onormala kan shoppa. Vilken kategori tillhör du?

Jag har inte varit hemma mycket den här veckan. Jag har träffat folk. I onsdags träffade jag så Zerpo och det var trevligt. Det var spontant. Bara ett sms. "Skulle vara kul om den där fikan blev av, när kan du?" "Jag kan idag", typ. Bara sådär. Det blev käk för vi var båda hungriga. Det är trevligt att få en bild av den verkliga männsikan bakom orden. Det är sällan som man tror. Det brukar vara bättre. Gillar man någons blogg, så gillar man i allmänhet människan bakom också.

Hade en dejt med Pudeln Pia igår. Åååååh, denna underbara lilla fraggel. Det finns inte ord. Käkade en onorm grillad ciabatta också. Pudeln Pia försökte tigga åt sig något av alla på det där fiket... Hundar har inga hämningar. Hon försökte, men hon fick inget och det är ok. Hon får inget hemma heller och det vet hon. Det var väl därför hon försökte med främmande folk.

Hade den märkligaste drömmen på länge häromnatten. Jag vet inte vad det betyder, men någon annan kanske vet. Jag drömde att en vråk svävade över mitt huvud. Det var en tecknad Disneyvråk som kunde prata. Den tyckte att jag skulle lägga några ägg. Den sa "Jag är utrotningshotad så jag tycker att du ska lägga några ägg". Mycket konstigt. Innan jag hann fråga om den tänkte befrukta äggen och i så fall hur och började oroa mig för om jag måste idka könsumgänge med en tacknad vråk och sedan värpa, så vaknade jag. Det var tur. Om jag skulle drömma om att ha sex med en vråk för att lägga ägg, så skulle jag bli VÄLDIGT orolig över min mentala hälsa. Jag är tillräckligt orolig som det är redan, tack så mycket.

Jag har under hot och tvång blivit tvingad att avlägga ett löfte om att laga rabarberpaj idag efter jobbet. Jag har aldrig gjort en rabarberpaj i hela mitt miserabla liv! Det faller in under kategorin Bakning i min värld och jag kan verkligen inte baka. Jag misslyckas verenda gång. Och efter ett tag glömmer jag att jag inte kan baka och upprepar mina misslyckanden. Den som lever får se hur det går. Nåja, jag vet i alla fall att det inte är något som involverar någon sorts järning, så det ska väl gå bra.... I wish.

Förr var jag otroligt bortskämd när folk kom och fikade. De tog med sig eget kaffebröd. Det är himla bra, för den här stackars Bullens bullar kan man stena ihjäl folk med. Det är märkligt att en som är ganska duktig på att laga en och annan maträtt inte kan baka. Fullständigt talanglös är vad jag är.

Nu måste jag gå. Ska ju för sjuttsicken jobba. Uuurrrrk säger jag om det.

Hur firar man nationaldagen i det här landet? Ingen vet.

Dåså, nu har jag orerat klart. :)

Bye alla och Puss & Kram!

Er Egen Rabarber-Honung i Tilllvaron /M

Dagens:

"I'm feelin fine
And it's 99 in the shade"
                                             /Bon Jovi

Dagens hunk: Yver

Kommentarer
Postat av: Janne

Lycka till med bakandet ikväll, håller tummarna för dig! :-) P&K!

2008-06-06 @ 10:58:57
Postat av: Malin B

Jag tillhör de högst korkade och onormala! ;)

Ledig, stekhet, solig dag och jag ställer mig vid vedhögen. =(

Veden har aldrig varit torrare än nu och när regnet väl brakar loss lär det nog regna varje dag, därför måste veden in nu. Sådant är livet på landet...

Vovven gillar det, kika på matte, knapra på pinnar, bli lite kliad bakom öronen då och då.

Vi firade dock med kladdkaka och flagga på bordet när vi tog vedpaus. ;)

Nu är jag ju grymt nyfiken på hur det gick med din paj?!

2008-06-06 @ 22:56:46
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Peter Bohlin

Hoppas att rabarberpajen blev bra och att den smakade. Ha en bra helg.

2008-06-07 @ 11:20:04
URL: http://zerpo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0