De fattar alltid vad man menar

Vaknade vid ett inatt och fattade ingenting. Somnade om. Vaknade vid femtiden och fattade fortfarande ingenting. Somnade om. Vaknade med ett ryck vid åttatiden och trodde att jag försovit mig. Försökte TÄNKA i min koma. Och kom ihåg att jag igår lämnade mina nycklar, lämnade jobbet och inte behöver gå dit på tre veckor! Och jag somnade om.Sen vaknade jag vid kvart i tio någonting och sitter nu här och är inne på mn andra kopp kaffe och bara... Njuter.

Ska snart iväg och träna. GUD så skönt! Vet inte hur skönt jag tycker att det är i morgon, men i morgon är det en annan dag och den bekymrar jag mig inte om idag. Det är fortfarande så att jag får träningsvärk. Den dagen jag kan träna utan att få träningsvärk är jag vältränad. Det tar ett tag. Och det kan det få göra... Tålamod är en dygd har jag hört.

Sen i eftermiddag ska jag ta det eminenta Upptåget till Väsby och däruti bli upplockad av en bil för att fara iväg till Kista och äta. Efter det ska jag och fem tjejer till gå på bio! Sex & The City var det tänkt att vi skulle se. Och sen ska jag tillbringa två nätter hos min darlingväninna. Hon som säger att jag bara har goda egenskaper. Sånt är bra för självkänslan. :) Men det har hon också, så det går på ett ut. Jag tror att vi har varit kompisar i 25 år eller så och det är så skönt med sådana vänner och väninnor. Man behöver inte förklara allt. De känner en utan och innan och fattar alltid vad man menar och tycker att man är underbar även om man har en dålig dag och ser ut som en rugguggla och när man tycker att allt liknar skit. Men idag är inte en sån dag. Nej idag är en dag att njuta av. Och jag behöver fler brudar i mitt liv, så middag och bio med fem tjejer passar mig alldeles utmärkt.

Märkligt är att man får nya kompisar och de nya är oftast manliga. Jag vet inte varför, men så är det för mig. Är killar lättare att få kontakt med? Eller är det bara jag? Jag upplever att tjejer umgås i sina gäng och de är nästan omöjliga att bryta sig in i. Om man inte känt dem sedan hedehös, så är det så gott som omöjligt att komma dem inpå livet. Tjejer är lättare att lära känna en och en. Men en grupp tjejer - glöm det. Och ju äldre man blir, desto svårare blir det. Nu har jag sedan November i alla fall fått en underbar väninna som bor på nära håll och som jag umgås med ganska ofta. Det är bra. Fler brudar är vad jag behöver.

Säga vad man vill om killar och män - de är underbara och speciellt de som är mina vänner, men de förstår inte allt. Inte alltid och inte allt. Det är skillnad på män och kvinnor och DET är underbart! Om det inte hade varit det, så skulle inga barn bli gjorda. Men de har annorlunda hjärnor också, männen. Det är ett mysterium. Män är ett mysterium som jag i 36 års tid ägnat energi åt att försöka lösa och förstå. Och jag har inte sett några resultat i min forskning. De är inte bara olika oss kvinnor. De är olika sinsemellan också! Alla förstår att det blir ännu mer komplicerat att försöka förstå dem.

Nåja, det är olikheterna som är roliga. Vi är alla människor i alla fall. Folk är vad vi är.

Jag måste iväg nu om det ska bli något gjort idag. Jag är glad och vädret är ok. Och jag är ledig!!!! Fantastiskt - jag har nästan längtat ihjäl mig. Men jag dog inte och det var en himla tur. Nu ska jag gå och känna att jag lever.

Puss & Kram hälsar Er alldeles Egen SemesterHonung i Tillvaron /M

Dagens:

"With a recordselection
and a mirror's reflection
I'm dancing with myself"
/Billy Idol

Dagens Hunk: Antonio Banderas i Desperado

Kommentarer
Postat av: Peter

Kan du berätta vad du kommer fram till när det gäller olikheterna på män. Jag trodde att alla män var lika, det är i alla fall vad många kvinnor brukar säga.



Hoppas att du får en skön semester, kanske ta en fika någon dag?

2008-07-14 @ 13:39:11
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Njut till fullo av dina lediga dagar, det försöker jag med. Startade semestern i måndags men ännu har jag inte "förstått", det är mera "onsdag hela veckan" liksom. Onsdagar är dagar då jag fixar, grejar och pysslar varje vecka...

2008-07-16 @ 19:41:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0