a, a och o

Ok, nu foljer en rapport fran ett land dar alla pratar Franska, som jag inte kan. Darfor finns inte heller a, a elller o pa tangentbordet: Och om det ar fler stavfel an det brukar, sa ar det for att tangenterna sitter pa fel stallen pa tangentbordet. Dar a ska sitta sitter istallet bokstaven q, sa alla forstar att det ar lite svart. Och nu nar jag ar fardig med alla bortforklaringar, sa kan jag beratta det jag kom hit for att beratta. :)

Luxemburg ar helt enkelt for gulligt! Och alldeles fantastiskt vackert; Om man vill se och uppleva nagot annorlunda pa sin semester, sa ska man helt enkelt aka hit. (Dar bokstaven M brukar sitta sitter istallet ett kommatecken, sa det ar verkligen svart for mig...)

I alla fall, det ar fantastiskt. Jag har sakert gatt upp tre kilo pa lika manga dagar, for de har sa himla mycket god mat! Alltsa, igar sprack jag nastan. Jag at nagot som jag inte langre minns vad det heter, men jag har skrivit upp det i en liten anteckningsbok och kommer att delge er denna imformation vid ett senare tillfalle. Det var en bacon och potatishistoria, gratinerad i ugn med jattemyckat alldeles underbar smalt ost. Skalman forsokte verkligen varna mig och at bara upp tva tredjedelar av sin. Jag at upp allt (och var nara att fraga om jag fick ata upp resten av hans ocksa) och sen sprack jag nastan. Han visste hur det skule bli och, ja, han forsokte verkligen. Jag hade en nara doden upplevelse dar och da, men om jag hade dott sa hade jag dott lycklig. (Dar punkten ska sitta, sitter istallet semikolon om man inte trycker ner shift.)

Hit skulle jag kunna tanka mig att flytta. Sa nu ska jag plugga franska. Och detta sager jag pa fullt allvar. Franska ska pluggas, sa att jag kan saga lite mer an bonjour, merci och bon soir! Kan vara trevligt att kunna bestalla en apelsinjuice utav nagon som ingenting begriper och som fragar om man kan franska. Ibland ar folk verkligen dumma i hela huvudet... Om jag hade kunnat franska sa hade jag bestallt apalsinjuicen pa franska. Saklart. :)

Igar gick Skalman och jag nastan en mil. Har finns en jattestor park dar man gar och gar och gar. Hur mysigt som helst. Sen tog vi en eftermiddagslur pa tre timmar, for vi blev trotta av att vara sa hurtiga. 

Idag gick Skalman till jobbet och jag har akt till stan helt sjalv. Jag drack den dar juicen vid hotellet for att skaka fram vaxelpengar till bussbiljetten. Sen kom jag pa att jag glomt mitt visakort pa rummet, sa jag blev tvungen att ga tillbaka till hotellet. Dar glomde jag givetvis det jag hade haft med mig fran borjan: karta och paraply. Sa nu kommer jag sakert att ga vilse ett par ganger, men det ar sa litet, sa man kommer alltid dit man ska forr aller senare. 

I morse var jag i koma och gick rakt in i en dorrpost. Det gjorde forbannat ont, sa jag rekommenderar alla att undvika sadana. Det tanker jag gora framover. Hunny i sitt esse - nar man gar in i dorrposter sa ar man verkligen i sin egen varld. For ovrigt ar det som vanligt. Jqg snubblar en del, missar diverse trappsteg och gar in i grejer i storsta allmanhet. Gracios som ett kassaskap.

Nar jag kommer hem ska jag beratta om shopping och allt annat som ar underbart har. Manga saker ar det. Fluff bl.a. Det ar en hund som andas.

Nu ska jag ut pa stan och kolla om jag kan hitta billiga pjuck. Jag vet att de har storlekar som passar i alla fall. Att jag sen har san exklusiv smak och bara vill ha det dyraste ar en helt annan historia.

Lev val och skot om er alla.

Dagens Skalmanlogik:

"Dar ligger turistbyran! Dar maste det finnas en tunnel - bakom den roda boxen!" (Den roda boxen ar en hiss.)

Kommentarer
Postat av: Skalman

Älskade dörrpostsinspektör,



Hur är det med honungsbulan?



Du förtjänar verkligen ett par fina skor för att lindra värken... ;-)



Klaaaam!

2008-07-28 @ 14:28:48
Postat av: Peter Bohlin

Låter som att ni har det bra, njut av alla upplevelser.

2008-07-28 @ 15:09:37
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: M A L I N B.

Hoppas att du hittade något himla tjusigt, om du orkade prova. När man är proppmätt kan sådant vara svårt...

2008-07-28 @ 23:58:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0