Höftrullande Deodorant

Har ni tänkt på en sak? Mina hunkar för dagen brukar oftast representeras av en hårfager karl som kan spela gitarr, eller överhuvudtaget karlar med långt hår och trasiga kläder, eller tajta läderbrallor och de brukar bröla i diverse mikrofoner. Såna som min kära mor brukade kalla för "knarkarna på väggarna i ditt rum". Jag tycker att de är oemotståndliga. När jag var tonåring skulle jag aldrig ens drömt om att sätta upp någon som var välkammad och tillrättalagd och såg ut som han badade i deodorant. Såna som Modern Talking kräktes jag nästan på. Man märkte ju att den där långhåriga var långhårig för att försöka verka tuff. Han försökte vara något han inte var. Tillrättalagd. Inte ett hårstrå låg fel... Urrrck!

Men sen när jag tänker på det, så är de här långhåriga mikrofonbrölande karlarna inte alls min typ. Vad är då ens "typ"? Ingen vet egentligen. Men de jag varit tillsammans med genom åren har, med en övervägande majoritet varit välkammade och prydliga gossar - som varit vänner med sin deodorant. De har också känt sin frisör hyfsat väl och varit konsumenter av rakhyvlar och after shave. Trasiga kläder? Nej, de har haft råd att köpa nya när de gamla gått sönder. Är en sån kille min "typ"? Antagligen är det så eftersom jag en gång har fallit. Men när jag tänker "sexig karl" så tänker jag inte på någon som är välkammad och prydlig.

"Sexig karl" är Bruce Willis, skitig, blodig och barfota när han skjuter terrorister på löpande band. Det är Brad Pitt i Höstlegender när han kommer ridande med håret slarvigt uppsatt i någon sorts hästsvans. Det är Jon Bon Jovi när han sjunger Wanted Dead Or Alive - eller i alla videos han någonsin gjort även sedan han klippte sig. Det är David Coverdale när han i yngre dar juckade sönder fyra mikrofonstativ under en enda konsert. Det är Slash när han spelar solo på ett jävla berg. Och Thåström - alltid. You name it - riktiga sluskar. Sen är det Ricky Martin, som ser ut som han klivit direkt ur en doftreklam av Armani. Han är undantaget som bekräftar regeln och när han rullar med höfterna så flämtar varenda en av kvinnligt kön från 12 till 120. Han är en höftrullande deodorant hela mannen!

Vad är det då som gör dessa män till oemotståndliga sexobjekt i min värld? Jag vet inte, men jag misstänker att de ser lite "farliga" ut. Och de är ouppnåeliga, så man behöver inte konfronteras med faran. Och det är kanske det som är tjusningen? Man kan dras till faran, men slipper tas med de negativa biverkningarna.

Jag har verkligen inget emot en välklippt, väldoftande man om han bara har sug i blicken. Det är suget i blicken man inte kan motstå. Sen att vedebörande är artig, trevlig, social, rolig och intelligent och någon man kan ta hem till sina föräldrar gör väl inte saken sämre.

De långhåriga sluskarna har aldrig korsat min väg och jag undviker på det hela taget "farliga" män. Jag går på magkänsla när jag träffar människor. Så om, mot förmodan, någon långhårig syndigt sexig man kommit i min väg, så har magkänslan antagligen sagt att jag ska undvika vedebörande. Sen har jag bara glömt hela saken. Jag håller mig till min "typ".

Vilken är din typ av man eller kvinna? Berätta gärna, för jag är nyfiken av mig. Det är så roligt att få veta saker om andra människor! Det är nästan det roligaste jag vet. Och dessutom kan jag jämföra med mig själv och märka att jag är normal eller få motsatsen bekräftad. De man dras till är ofta inte samma typ som man skulle bli tillsammans med. Är inte det lite konstigt egentligen? Sexappeal och pojkvänsmaterial har ofta inte stämt överens för mig... Men den jag är tillsammans med är sexigast av alla, för mig. Men ingen av de jag varit tillsammans med har sett ut som Slash eller Sabastian Bach i Skid Row. Och jag vet inte om jag skulle tagit hem en sån till mamma, även om hon tyckte att Michael Hutchence - må han vila i frid - var oerhört sexig när det begav sig. Och det VAR han, men det är inte vad man vill höra från sin mamma. Hon sa det rakt ut ochdet tog lång tid för mina tonårsöron att hämta sig från chocken. :)

Nu ska jag gå. Har saker att göra. Sånt som dammsugning och annat übertråkigt. Och så ska jag äta mat. *glaaaaad* Jag älskar verkligen mat!

Puss och Kram allihopa! *vinkar*

Er Egen Väldoftande Honung i Tillvaron /M

Dagens:

"It's the darkest hour
of the darkest night
It's a million miles
till the morning light
Can't get no sleep
Don't know what to do
I've got those midnight blues..."
/Gary Moore

Dagens Hunk:
Mamma hade rätt: Michael Hutchence.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Härliga bloggerska

När jag var yngre (för jag är ju ännu så himla ung!!!;) ) så drömde jag om ett stort gult hus på landet där jag skulle bo ensam med två stora svarta hundar! Det var min "typ" det!

Visst hamnade jag på landet men hunden är ljus och bara en dessutom saknas glasverandan som jag drömde om, det hela började med att det kom en karl och vägrade ta bort sin arm runt min hals för en sisådär 17 år sedan... Jag skulle ju inte ha någon karl alls menar jag. OM jag skulle ha någon skulle han vara en bra bit längre än mig, ett par år äldre, smart, kul, humoristisk... Så kom det en som var närapå kortare och 12 år äldre. Herre Gud Men smart, kul och humoristisk kvarstod ju och ovanpå det lite händig. =) Det är himla tur att det inte alltid blir som man tänkt. ;)

2008-07-11 @ 10:25:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0