Paljetter

Ok, den sista av fyra underbara lediga dagar är här nu. I morgon är det så dags att gå tillbaka och harva och slita igen.

Vi har fått vårkläder till butiken. Vårkläder med paljetter på. Paljetter - read my lips! Sedan millennieskiftet har det varit pärlor och paljetter på allt och lite till. Nu är det 2008 och millennieskiftet är ett minne blott. Och fortfarande dras vi med paljetter och cirkusen har kommit till stan. När ska man kunna köpa normala kläder utan strass och paljetter? Vill jag glittra så köper jag juveler, inte kläder. Ja, jösses säger jag bara och bevare mig för paljetter. Jag drömmer mardrömmar om dem.

Mitt jobb är för övrigt rätt kul. Jag träffar alla möjliga sorters människor och det är stimulerande i sig. Man lär sig något varje dag. Man har en högre toleransnivå efter alla år och ett tålamod som en ängel skulle avundas. Man måste ha det, annars klarar man inte jobbet. Tålamod är en dygd har jag hört. Mina tanter är så himla gulliga också, så att man nästan kan börja gråta av rörelse.

Var på Gina Tricot häromdagen, där de sålde ut alla reavaror för 29 buckareller. Klänningar som ser ut som nattlinnen och sånt. Alltså, jag tyckte synd om dem som jobbar där. När det är rea blir folk skogstokiga och de stökar till så det är inte av denna världen. Jag är arbetsskadad och satte igång att städa där och hänga upp grejor och så. Sen kom jag på att jag var ledig och att jag inte jobbar där. Hade ändå klåda i fingrarna när jag såg röran. Blev helt enkelt tvungen att gå därifrån. Provade en och annan nattlinneklänning som inte passade och kom sedermera ut därifrån lite fattigare, men inte farligt. Ett par toppar och en fin kofta fick jag tag i.

Den koftan kommer min brorsdotter att  avundas och vilja ha. Och jag kommer antagligen att ge henne den. Jag gav bort min favorittröja i julas. Jag saknar den. Min käre storebrors ungar behöver bara lyfta ett finger, så gör jag vad som helst för dem. Det är nästan vidrigt, men jag är oerhört svag när det gäller dem. De vet om det också, det är det som är så läskigt. De begär inte så himla mycket. Men de skulle kunna. Om de ville. Det finns ingenting jag inte skulle göra för dem.

På jobbet spelas det musik. Och det är inte vilken musik som helst. En leverantör skickade en skiva som butikschefen envisas med att spela dag ut och dag in. Trots min ringa erfarenhet på området så ska jag tala om för er vad det är. Det är porrfilmsmusik. Musik till en riktigt värdelös p-rulle dessutom. Jag tror inte att butikschefen har hört porrfilmsmusik förut... Eller så har hon det och minns ljuvliga herdestunder från svunna tider, innan hon fick barn och p-rullarna blev ett minne blott, eftersom barnen kan videon bättre än föräldrarna redan vid två års ålder. Och de (barnen) brukar gå upp jättetidigt på söndagsmornar och sätta på den. Videon alltså. Den där musiken håller för övrigt på att göra den övriga personalen vansinnig. Och vi ger fan i att ha musik på när ledningen int är där. Bidrar till ökad trivsel må jag säga. Både bristen på porrfilmsmusik och ledning.

Mina arbetskamrater är inga jag önskar dela mitt privatliv med. Jag vill inte umgås med dem alls egentligen. Med undantag för en. Hon är störtskön. Trots att hon är med i Jehovas Vittnen. Ja, jag vet, men man måste öppna sina sinnen och acceptera folk och deras tro och egenheter. Min kollega som är med i Jehovas Vittnen prackar inte på någon annan sin tro. Hon är ute och predikar ni vet, ringer på hos folk och så... Det gör hon på sin fritid. Den övriga tiden talar hon inte om saken om man inte frågar något direkt. Om hon tycker att det är värt att få dörrar igensmällda i ansiktet och bli utskälld för sin tro, så må det vara hänt.

Jag har talat om för henne att det inte finns något hopp om min frälsning och att jag aldrig kommer att kunna tro på Gud. I alla fall inte den bibliska Guden. Hon accepterar det. Hon respekterar mig och min tro, alltså respekterar  jag henne och hennes tro. Hon är full av humor. Hon är godheten själv. Och hon har skinn på näsan. Jag skrattar mycket när hon är på jobbet och vi kommer lika bra överens som två loppor på en hund. Hon måste upplevas, man kan inte beskriva henne med ord. Störtskön.

Jamen, livet är vackert. Solen skiner idag och det är nästan så att man får lite vårkänslor. Lite rör sig vårhormonerna, Jajjamensan! Idag ska jag laga fisk och så tänkte jag städa lite... Så jag måste gå nu. Det är roligt nästan jämt. :)

Ok, alla får ha det så himla bra och så. Tills vi eventuellt hörs igen. 

Er Egen Honung i Tiilvaron / M

Dagens Hunk: Andy Garcia

Dagens Bästa:

 "Sail on Silvergirl
  Sail on by
  I'm sailing right behind
  Like a bridge over troubled water
  I will ease your mind"
                                       /Simon & Garfunkel

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, vilken underbar blogg att läsa!!Och den tidigare "om en man!" Helt sagolikt. Skulle kunna skrivit det själv! Man har tvillingsjälar utan att veta om det! Coolt!!

Ha det!
Lena

2008-02-14 @ 13:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0