Taggtråd

Aldrig får man vara riktigt glad. Och skulle man vara det så regnar det. :)

Skalman är hemma. Julen har varit helt underbar. Jag har ätit och kramats och mått så jävla bra. Och nu sitter jag här med årets urinvägsinfektion Allan. Nu var det ett tag sen, så det var väl på tiden - no shit. Helvete, helvete, helvete. Och helvetes helvete också. Har hunnit med en liter citronvatten redan (På 45 minuter) för att försöka få det att gå tillbaka. Händer inget, taggtråden är kvar. Snart får jag ta till de tunga drogerna som är vinäger. I vatten. Det är så jävla vidrigt.Tror jag måste till en akutmottagning nära mig.  Det betyder en låååång väntan. Varför kan jag aldrig bli sjuk på en måndag? Och varför måste jag sätta mig på akuten för en pytteliten åkomma och vänta i timtal under en tid på året då folk bränner upp sig på bortglömda stearinljus eller halkar åt helvete med bilen? Ja, det blir en lång väntan. Jag har roligare saker att göra på en söndag. Eller egentligen så har jag roligare saker att göra alla dagar på året. Japp, I'm telling you.

Vi var på bio igår och såg Australia. Jag tyckte den var skitbra. Mainly för att jag grät ögonen ur mig. Det är en konstig sak - att man tycker att filmer som får en att gråta är bra. Men å andra sidan så gråter jag till Lassie också. Och det har hänt att jag gråtit till Idol. Jösses alltså. Tänk att jag är så blödig... Jomen filmen som vi såg då - den var spännande och romantisk och lite rolig och sorglig, men hade såklart ett lyckligt slut som någon liten Hollywoodmänniska satt ihop. Hade nog inte mått så bra efter filmen om alla hade dött på slutet och ingen hade levt lycklig i alla sina dagar.

Idag ska Skalman och jag kolla på Indiana Jones på DVD. Och så ska vi äta fiskpinnar. Och så tänkte vi gå ut på stan och kolla på rean. Och allt det där får jag tänka på när jag varit på sjukan och på ett Apotek. Helvete. Om man inte vet hur det känns att pinka taggtråd, så vet man inte hur jag känner mig just nu. Stackars, stackars mig!!!

Klockan är strax efter 6 på morgonen på en söndag. Förr i världen var jag aldrig vaken vid den här tiden på dygnet om det inte råkade vara så att jag inte hade gått och lagt mig ännu. Förr i världen var innan jag hade urinvägsinfektion.

Jag ska ringa sjukvårdsupplysningen först. Om jag ska sätta mig på akuten så vill jag vara säker på att de tar emot mig. Förra gången jag sökte hjälp på akuten så tog de inte emot mig. Den gången höll jag på att hosta mig sönder och samman. De sa bara åt mig att fortsätta hosta i tre timmar till och gå till en annan akutmottagning. Tack så jävla mycket för att man får hjälp när man behöver.

Jaja... Jag ska sätta mig och ringa nu. Och packa mig iväg till vem som helst som vill hjälpa mig. Brukar gå över efter et enda litet piller. I alla fall så att man inte känner ett endaste dugg. Och urinvägsinfektion är förödande för ens sexliv.

Bye bye för nu.

Er Stackars Taggtråds-Honung i Tillvaron /M

Känner att jag verkligen behöver AC/DC!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det borde vara förbjudet med uvi... har själv haft det... inte kul alls. Drick tranbärsjuice oxå... det ska tydligen varabra enligt min granne - vårdcentralen.

2008-12-28 @ 09:40:08
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: M från nu

Stackars dig! Får ta mig i kragen så att jag kan hjälpa dig i framtiden. Hoppas det går över snart!

2008-12-28 @ 11:32:09
Postat av: S@tu

Tranbärsdryck hjälper.... på hälsokosten finns det även i tablettform :-)

2008-12-28 @ 11:44:02
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Heidi

Men fyyy.. Jag fick UVI för första gången i mitt liv i augusti/september i år. Kissade blod och hela köret. Jag fick en tid på närakuten för att undersöka saken och få medicin!



håller tummar och tår för att det går över snart

2008-12-28 @ 12:22:25
URL: http://eksynyt.blogg.se/
Postat av: Hannah

Usch pinka taggtråd är inget kul. Det är inte kul överhuvudtaget att behöva pinka, det hade man kanske kunnat lösa på nåt annat sätt... Men att då när man måste pinka, pinka taggtråd... :-( Stackars lilla dig! kram!

2008-12-28 @ 16:27:39
Postat av: Malin B

Attans också. =(

2008-12-28 @ 19:06:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tina

Stackars! :-( Orättvist!

2009-01-01 @ 18:42:39
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0