En bortskämd gammal hagga

Ååååh, jag säger er detta: Jag är bortskämd. Otroligt bortskämd. Skalman är som jultomten själv och har under hela hösten handlat saker till mig som gör mitt liv lite roligare. Inte för att saker kan kompensera hans kramar, men prylgalen som jag är, så tycker jag ändå att det är roligt. Ja, det är roligare att kramas, men när han är borta i Luxis och slåss mot väderkvarnar och jobbar häcken av sig, så har jag hörlurar i mina öron med ljuv musik som kommer från min iPod. Cyberblå. Som Skalman köpt till mig för att jag älskar musik. Jag har skitsnygga brillor, som får mig att se intellektuell ut, på näsan, som Skalman köpt åt mig. Jag har varma fötter, för jag har usb-tofflor.  Jag har en upplevelse i bagaget, som jag drömt om i 20 år, som Skalman fixat och betalat för (Whitesnake på Hovet). Dessa saker var mina julklappar, som jag såg det och jag sa åt han att jag inte vill ha eller behöver någonting till Jul, mer än att ha honom nära mig.

Men en bortskämd gammal hagga är vad jag kommer att bli om han fortsätter såhär. För på självaste Kulafton låg det ändå ett paket till mig under granen. Och när Skalman rimmade och räckte över paketet och jag öppnade och såg vad det var i, så var tårarna inte långt borta.
 
Rimmet lyder som följer:
"I Tillvaron är det vanskligt att ta saker för givet
 Därför är det viktigt att föreviga de små och stora ögonblicken i livet"
Och sen sa han: "God Jul önskar din Stud i the Tillvaro"

I paketet låg en kamera!!!! Åååååh.... Jag fick en kamera! Kan ni fatta detta alltså? *glaaaaaaaaaaaaaad*

Min bästa födelsedagspresent ever var en kamera jag fick när jag fyllde 18. Jag hade den med mig överallt och tog kort på allt och alla - hela tiden. Den kameran är trasig sedan länge och sedan den gick hädan har jag inte haft någon egen kamera. I diverse hem har det funnits, men ingen har varit min. Nu har jag en alldeles egen och den är jättefin. Så nu kan jag åter ta kort på allt och alla och föreviga de små och stora ögonblicken i livet. :)

För övrigt har vi ätit mycket. Vi har kramats mycket. Och det är obeskrivligt skönt att ha honom hemma. Det är så skönt att jag blir helt rörd bara av att tänka på det. Han är här och jag kan få en kram närsomhelst. Jag behöver inte tråna och längta, för han är helt nära. Jag njuter av vartenda ögonblick. Och ikväll ska jag laga hans önskemat. :) Att ha någon att laga mat till är en enastående sak indeed. Fullständigt wonderful. Skalman har dessutom längtat efter hemlagat, eftersom han i Luxis ätit ute vareviga dag. Märkligt nog har han ändå gått ner i vikt... Han jobbar för hårt.

Mitt bästa julrim i år var nog:
"Man betalade för två, men fick tre
så du får det här me' !"

Är det inte fullständigt lysande? Inte lika poetiskt som Skalmans, men ändå... Jag hade ju inte förberett mina rim alls, eftersom han sa till mig dagen före att vi skulle rimma på paketen. Jag rimmade och improviserade bäst jag kunde... Ett anat rim var:
"Detta är från en stjärna
 med bröst och rumpa
 och kanske en hjärna"
Det var en bok skriven av en porrstjärna. Jamen herregud, vad säger man liksom? Jag improviserade ju. Om jag hade fått lite tid på mig, så hade mina rim blivit bättre. Sådeså!

Nåväl, jag har nu inte längre tid att sitta här. Jag ska äta lite till och tvätta kläder. Och krama Skalman lite till också.

Och vet ni... Vi har en sak till att se fram emot och det är nyår. Lysande. En utförlig rapport kommer om jag har lust.

Ha en fortsatt trevlig jul, det som är kvar av den och njut av helgen som kommer. Själv ska jag jobba i morgon. Men jag är ledig denna annandag jul och det har inte hänt på minst 15 år. Falalalalalalala!

Puss & Kram dåra!

Er Egen bortskämda gamla hagga Honung i Tillvaron /M

Förresten så hade min mascara utgått. Han kom hem med en ännu bättre mascara och i rätt färg. Han är en riktig karl, som kan handla mascara till sin kvinna.

Skalman - Praise You!



Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, du sprudlande Honung! =)

Jag känner av en guldtillvaro just nu.



En fråga bara, usb-tofflor. Hm? Host! Harkel!

Berätta på svenska. ;)

Jag skuttar runt i fårskinnstofflor och de kan jag inte vara utan.

Av mamma fick jag alltid fårskinnstofflor varje jul så det var tradition till max att hoppa runt i nya, då kände jag att det var jul. Numera får jag ju köpa egna och eftersom jag är av en snål natur använder jag dem i ett par år innan det blir nya... Men sköna är de ändå. =)

2008-12-26 @ 15:38:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kära du, vilka "moderniteter". ;)

Till oss på riktiga landsbygden har den sortens tofflor inte kommit än.

Mina fungerar ju dock när det är strömlöst. ;)

2008-12-26 @ 16:15:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: S@tu

Va? En man som kan köpa mascara!?! Har aldrig hört talas om något liknande :-)



God fortsättning till er också!

2008-12-26 @ 18:21:32
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken härlig blogg...jag vart glad av att läsa den, kom på mig själv med att sitta och le åt din lycka. Så härligt med paket under granen. Själv måste jag ha varit riktigt snäll, för jag fick många paket :).

2008-12-26 @ 22:53:53
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är inte helt fel att bli bortskämd av den man gillar och ändå gilla kramarna bäst :-)

Ha en fin lördag !

2008-12-27 @ 12:46:50
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tänk om man hade en sådan kille. Faktiskt lite avis=)

2008-12-28 @ 01:18:27
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Såg din kommentar hos MalinB och blev nyfiken! Och vart i heeeela världen kan man hitta USB-tofflor??? Usb är ju fantastiskt...jag måste köpa mig en sån adapter med fler kontakter i snart. Fast nu kan jag iofs packa ner min usb-gran som lyser så fint i jul! :)

2008-12-28 @ 08:50:51
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0