En gentleman med lunginflammation

Jamen nuså blir det bra snart. Ringde den eminenta sjukvårdsrådgivningen i morse och fick en tid på närakuten. Himla bra... Kvart över tre skulle jag vara där... Och lyckades efter en Alvedon somna till igen. Skalman har upprepade gånger försökt väcka mig med kaffe och kärlek, men jag sov som en stock. När han väl lyckades väcka liket till liv, så fixade han lunch. Jag lever ett liv i lyx! (Jag har ju sagt att jag är bortskämd.)

Så, nu har jag fått medicin och känner att det kommer att bli så bra såååå!

På akuten såg jag en stackars karl som inte kunde prata och hade en hosta från helvetet. När jag sedan stod utanför närakuten och väntade på en taxi som skulle ta mig till sjukhusets jourapotek, så frågade han precis efter vägen dit (med en röst skrovlig som ett rivjärn). Så jag sa åt han att följa efter min taxi. Och så hade vi en rendez-vous på Apoteket också. Han kom in före mig, men lät mig ta min nummerlapp före honom... Det finns sanna gentlemän i det här landet fortfarande. Och taxichauffören som körde mig till Apoteket stod i entrén och väntade på mig när jag kom ut och frågade om jag skulle åka någonstans igen. Så jag fick skjuts hem också. Nåja, jag betalade, men orka gå när man är kissnödig hela tiden... Eller hur?
 
Karlen från akuten och Apoteket frågade mig om jag ville ha skjuts, men jag sa åt han att åka hem och lägga sig och krya på sig. Han hade lunginflammation. Jag frågade och han nickade. Stackars!!!

Vad jag egentligen ville säga är följande: Idag har folk varit så himla snälla. Precis som det ska vara. Man ska vara snäll!!! Detta är min övertygelse. Japp.

Nu ska jag ringa min ömma moder som fyller år idag.

Puss & Kram!

Hej dåååå! *vinkar*

Er egen Honung i Tillvaron /M







Kommentarer
Postat av: Malin B

Pigga på dig!

Tur att du fick träffa doktorn när det uppenbarligen inte var tillräckligt med Honungsvatten. ;)

Underbart att höra om alla snälla människor. =)

2008-12-28 @ 18:48:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: anna

stackare som är sjuka!

2008-12-29 @ 19:23:46
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0