It's christmas time...

Well, vad säger man? Bortsett från ett evighetslångt och ûbertråkigt gitarrgnidande, som lät som ett gäng torterade katter, så var Whitesnake en upplevelse. Och vad folk än säger om det så kan David C fortfarande sjunga. And that's all I have to say about that. Men skippa gitarr och trumsolon. Sånt blir jävligt tråkigt. Om Steve Vai och Yngwie Malmsteen håller på med sånt, det må vara hänt... Det är liksom deras grej... Men vill man höra David C och Whitesnake så vill man. Och jag ville och jag gjorde. Tack igen Skalman.

Apropå Skalman så är det väl vida känt att han kommer hem på måndag? Eller har jag missat att berätta det för någon? Well, det gör han! Och jag är muchos glad för det. Och det är jul. Och p.g.a. detta event har jag spenderat två kvällar på raken spanandes på stan efter Den Perfekta Julklappen. Jag vet inte vad det är, men när jag ser det så vet jag. Hoppas jag. Det är till Skalman och jag vet verkligen inte vad jag ska köpa till honom. Den Perfekta Julklappen är något som gör Skalman glad och som inte kostar mig tre miljoner kronor som jag inte har. Den dagen jag har tre miljoner att spendera på julklappar kommer förmodligen aldrig att inträffa. och om den gör det, så går jag antagligen bara och plockar blommor till han. För jag kommer att befinna mig på ett ställe där det är möjligt att plocka blommor i December.

Jag trodde att det skulle bli jättelätt att handla julklappar nu när jag träffat en man som faktiskt uppskattar att läsa en och annan bok och som uppskattar AC/DC dessutom. Men det är inte lätt. Verkligen inte! Han är kräsen också sörrni. Jag vill köpa kläder till honom. Och gärna i någon annan färg än svart, grått eller marinblått. Men eftersom jag vet att han aldrig skulle ta på sig något annat (mycket sällsynt) , så handlar jag inte kläder. Hur många grå, svarta eller marinblå kläder får en människa ha i sin garderob? Köpte en halsduk till honom som han använt ett par gånger förrförra gången han var hemma. Den är för bövelen grå och svart med en pytteliten röd rand i. Jag säger inte att Skalman är tråkig - men lite konservativ kanske? Ja, definitivt konservativ i sitt val av kläder. Jag vet att han kommer att protestera vilt nu - han kommer att säga att han faktiskt har vitt också och att han minsann har en röd tröja. Förvisso har han det och han har haft den på sig en gång. På ett år.

Jag får kolla bokhandeln när jag har tid att stå i en milslång kö. På söndag förmodligen.

Ni undrar förmodligen varför jag inte frågar bara? Jag kan tala om att jag har frågat, men inte får några vettiga svar... Han vill ha mig säger han. Och jag säger att han redan har mig. Äsch, någon får komma hit och hjälpa mig att slå in mig. Så får det bli. Man måste skratta åt min älskade Skalman. Han är speciell - minst sagt - och det på ett, för mig, positivt sätt.

Om ni har några tips så får ni gärna lämna dem här. Om jag får in flera tips, så kommer Skalman ändå inte veta vad han kommer att få. Om jag bara får ett tips och det är bra, så kommer han att veta och då är det inget roligt ju. Jag tänker Inte köpa kalsonger eller strumpor. Aldrig i livet ejkä senkään jälkeen.

Kan säga några saker: Inte verktyg. Skalman klarar vissa saker, men jag tror att han föredrar att ringa ett nummer framför att plocka fram en verktygslåda. Inte datorprylar.... Han har det mesta och behöver han något, så vet han alltid exakt vad han vill ha och skaffar det själv. Jag tror att han föredrar det så. Så, förutom det - tipsa på bara. Tack på förhand.

Nu tänker jag lägga mig. Ju tidgare jag lägger mig, desto fortare går tiden. Och tiden vill jag ska gå fort nu när hans hemkomst närmar sig. Åh, så härligt!

Bye för nu och jag ser fram emot massor av tips från er. Please?

Er Egen Juklappsproblematiska Honung i Tillvaron /M

Och egentligen - vilka i-landsproblem man har. Ingen har väl glömt detta? (Av oss som i alla fall var födda 1984....)

Band Aid:


Kommentarer
Postat av: Lotta från förr...

Hej babe! har du julklappsbekymmer?! Ja du... det är inte lätt att hitta Den Perfekta Julklappen... Finns den??! Men några tips; en sån som jag fick av dig första gången jag hälsade på (å då menar jag inte sverige-älg-mössan, lol!) utan den andra saken, med blandat av det som är speciellt och betyder nåt för dig och er. Kostar dessutom inte 3 miljoner ;-) Annars kanske en upplevelse i ngn form kan vara ngt, för honom eller hellst för er båda gemensamt. Kan vi kanske diskutera på msn i morron mer ingående. Har några fler tips i bakfickan som kanske kan va nåt, men schhhh hemligt... Ring mig!



Hälsa hunken, sköldis och din anti-aloe-darling-kompis!



Pussluss i decembernatten =)

2008-12-19 @ 02:03:12
Postat av: S@tu

Här har du :-)



Knot" rel="nofollow">http://www.coolstuff.se/NaughtyKnot

2008-12-19 @ 06:10:42
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: S@tu igen

Ja, jag vet att länken inte funkade... suck! Sök på Naugty Knot på Coolstuff istället :-)

2008-12-19 @ 06:15:52
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Skalman

Skalman diggar muchos S@tu's julklappstips!

Glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!

;-)

2008-12-19 @ 10:07:26
Postat av: Mli

Hahahah, härliga kommentarer :)



Jag är så dålig på tips eftersom jag själv har samma problem. Jag skulle kunna tipsa om vad jag köpt men eftersom min sötnos läser din blogg... Nä, förlåt jag kommer inte på nåt vettigt. JO! Du skulle kunnat fixa en designad blogg bara för Skalman, jag gillade hans inlägg och tycker verkligen han skulle ödsla lite tid på det och åt oss människor med att skriva någongång ibland ;)

2008-12-19 @ 10:46:34
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Linda

Såg att nån redan tipsat om Naugty Knot på coolstuff... det var mitt förslag med. Jag menar, då kan han få dig inslagen :).

2008-12-19 @ 12:48:10
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: J

Nu ska du få lite inside info här, något som väääldigt sällan lämnar den manliga cirkeln, och ännu mer sällan når den kvinnliga. Men vägen till varje mans hjärta, och egentligen det enda han behöver när han är lite nere, är napalm.



Napalm

- 1 liter bensin

- 1 lämplig behållare i plast eller glas med ett stort hällhål

- en massa jävla frigolit



Lägg ner frigoliten i bensinen. Bensinen 'äter' frigoliten. Fortsätt lägga i mer till det inte smälter sönder längre, låt stå svalt och oventilerat i en timme.



Vassegoa =)

2008-12-19 @ 13:01:48
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Smycken tycker jag är en bra julklapp. Dessutom är det sexigt med silversmycken på killar tycker jag. Anders får ,bland annat, ett snyggt armband av mig i år....

2008-12-19 @ 16:35:20
Postat av: Alina

Trevligt lov! :)

2008-12-19 @ 16:37:05
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst är det I-landsproblem. Men ett problem är ändå ett problem, så enkelt är det.

Det enklaste är nog att jag kommer och slår in dig. =)

2008-12-19 @ 21:03:02
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Daniel

Parfym, underkläder å smycken alltid en lyckad klassiker!

2008-12-19 @ 22:18:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: J

Tack vännen! =)

2008-12-19 @ 23:23:51
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Honung

Lotta: Ringer dig i morrn.



Alla ni andra: Ni är så gulliga att jag bara smälter.



J: Det bara är så. :)

2008-12-19 @ 23:56:38
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0