En U-tangent Ur Funktion...

Ju närmare julen vi kommer, desto mer jobbar jag, Det är därför jag brukar ta några dagars semester någon vecka innan jul, så att jag inte ska vara så himla trött. Vi har mycket att göra på jobbet. Och vi springer som skållade troll hela dagarna och slår in paket efter paket efter paket. Men egentligen ska jag inte klaga. Det är mycket roligare att jobba när man har mycket att göra än när det är lugnt. Men följden brukar bli att jag somnar på julafton. Mat och Kalle Anka och att jobba som en hund innan brukar ge en sån effekt.

I morgon är jag i alla fall ledig och då ska jag göra fint här hemma tills Skalman anländer på måndag kväll. Lovely! Mera juleljus och mer av allt. :) Roligt.

Jag har inte varit mycket för att hålla på och pynta inför julen genom åren. Röda gardiner skär sig mot det mesta faktiskt. Och tomtar överallt gillar jag inte heller. Men ljus kan man aldrig få för många av! Och jag gillar att ge presenter. Jag kom på att det är så svårt att handla julklapp till Skalman för att vi brukar ge varandra små presenter då och då bara för att... Så egentligen behöver jag väl inte vara så överambitiös. Men jag tackar för era tips! Det är wonderful att ni är så himla snälla. Det ger mig hopp. Mänskligheten kanske överlever, eftersom folk är snälla.  Innerst inne. En del väldigt långt inne, men ändå. Man blir glad och varm i hjärtat.

Jag börjar jobba om en timme, så jag måste gå nu.

Dagens i-landsproblem: U-tangenten på mitt tangentbord funkar inte om jag inte trycker jättehårt. Svårt när man ska skriva om julen.

Dagens Önskan: Snö.

Vi hörs väl igen innan julen verkligen är här. Värme och kärlek till er så länge.

Puss & Kram!

Er juliga Honung i Tillvaron /M


Kommentarer
Postat av: nicole

Kika gärna in i min blogg, jag har börjat ge filmrecensioner på filmer jag ser! =)

2008-12-21 @ 22:40:07
URL: http://nicolesandin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0