Hans Andetag

Tänkte ta en kort tupplur idag, men den blev alldeles för lång, Skalman ringde och väckte mig... Jag blev pigg som en sparv och nu sitter jag här. Han väckte mig och gick sedan och la sig! Är det schysst tycker ni? Men å andra sidan hade han suttit online jättelänge och väntat på att jag skulle komma någon jävla gång, medan jag sussade i godan ro.

Alltså, jag har blivit hittad! Av en long gone boyfriend som jag hade någon gång när Falun brann. Han bodde i Norrköping och våra mammor var nära att slå ihjäl oss för att telefonräkningarna blev så dyra, för att vi låg nätterna igenom och lyssnade på varandras andetag. Min ömma moder frågade mig en gång vad vi pratade om i sex timmar.... Eh... Vad svarar man på det? När man bara... Andas? Ljuva tonårstid säger jag.

Nåväl, det var i alla fall skitkul att få kontakt igen. Sista gången jag såg honom var -88 och sen... Inte ett knäpp. Han har en kvinna och jag har en man, men igår pratade vi i telefon igen i flera timmar. Kommer lika bra överens som två termiter i en totempåle. Men den här gången pratade vi om saker. Och det är mycket billigare att ringa nuförtiden.

Så vad pratar man om då? Livet, politik, vad som hänt på tjugo år och sånt. Det tar tid att avhandla. Han har en tålmodig flickvän må jag säga. Skalman är inte hemma, så han lider inte av det. Och det är verkligen roligt att få en vän, utan att intressera sig för vedebörandes kropp. Jag intresserar mig för hans knopp, för han är intelligent och rolig och går att snacka med. Såna växer inte på trän. Och han kände mig när jag var mycket ung, mycket naiv och kanske en bättre människa än jag är idag. Eller inte. Jag är i alla fall glad. Jätteglad!

Jag saknar Skalman! Jag saknar att lyssna på hans andetag numera. Jag saknar ljuset i hans ögon. Jag saknar hans armar som brukar krama mig. Jag saknar t.o.m. nätterna då jag ligger i soffan för att han snarkar då och då. Och jag vill väldigt gärna hångla... Ja, det vill jag. Skalman - kom hem!

Nåväl, i morgon är det jobb igen. Men denna veckan är en sån där slapparvecka, då jag är ledig både tisdag och torsdag. Jag tänker gå och lägga mig och försöka sova. Jag har inget vettigt att säga ikväll. fördriver mest bara lite tid.

Ni får ha det så himla bra små darlingar!

Er Egen Upphittade Honung i Tillvaron /M

Nattens:
Midnight Blues

Dagens Hunk:
Lino såklart!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vad KUL att du har blivit upphittad! =)

Malin känner dig bara som en bra människa så jag kan ju inte upptäcka förändringen hos dig. ;)

Så är det förstås allra underbarast att du har Skalman.

Undrar jag om du hoppar runt som Lille Skutt?

2008-08-11 @ 09:19:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anna

Saknad är nog något av det finaste som finns...

2008-08-13 @ 23:11:35
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Karolina

vad roligt att hitta någon som bloggar som är över 18 år.

2008-08-14 @ 02:48:27
URL: http://karolinabae.blogg.se/
Postat av: Anna

Men vet du!? Jag har vilat, fått ett glas rött, massor av tokmysiga kramar och nu sitter jag och väntar på att maten ska bli färdig... Underbart! (Ska bara lura med honom hem och låsa in honom nånstans också...) Ha världens bästa helg! Massor av kramar!

2008-08-15 @ 19:35:26
URL: http://annaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0