The Return of The Allmighty Ninja Turtle

Peter har inatt skrivit ett inlägg om musik. Och om sin värstinganläggning som han har i sin bil. Han skriver att musik ska spelas ofta och gärna riktigt högt.

Jag lyssnar på musik ständigt och jämt. Vad jag än gör så är det musik på i någon form. Speciellt när jag diskar eller dylikt... Då ska det vara hårdrock eller gammal disco och högt, så att jag kan sjunga med utan att man hör hur jävligt det låter.

Idag när jag kom hem från jobbet så däckade jag. Biiiig mistake säger jag. Nu sitter jag här pigg som en lärka och kommer att se ut som en som precis lämnat sin grav, efter att ha blivit begraven, i morgon. Man får leva med det och sitta här och skriva lite då, när man ändå är vaken.


Just nu ägnar jag mig åt att vänta. Jag väntar på måndag. Men först väntar jag på söndag... Är ledig då. Jag ska göra en äppelpaj. Och laga någon liten maträtt som kan sparas till måndagen. Inte för att måndagar är roliga, what so ever, men den här måndagen kommer att vara synnerligen rolig. Skalman kommer äntligen hem!!! Kan ni förstå hur underbart det känns? Underbart och fantastiskt. Och alldeles jättebra alltihop. Han har jobbat dygnet runt den senaste veckan för att hinna klart det jobb han varit i Luxemburg för att göra. Trösta Skalman den som kan. Äppelpaj har han beställt och jag ska försöka göra en som blir lika god som rabarberpajen jag gjorde tidigare. Den som blev så übergod att det knappt fanns... Det Skalman vill att man ska göra, det gör man. I alla fall ibland.

För övrigt så har jag nästan bara jobbat känns det som. Jag vet att jag var ledig hela helgen och i måndags också, men jag slet ju nästan ihjäl mig i helgen med att rensa min lägenhet. Rensa och slänga och rensa lite till. Så himla mycket onödiga saker... Och känns som jag har en del kvar. Fattar inte det. Det är ju bara en jäkla etta! Gode Gud, när ska jag få flytta ifrån Byhåla? Det skulle vara så skönt att få lämna, nu när det mesta ändå är utrensat. Innan jag har hunnit samla på mig en massa igen. Och byhåla är ett jävla ställe. Fy farskon säger jag om det. Skvaller, intriger och inavel. Tur att man kom utifrån från början. Man är inte inavlad i alla fall. Tur ja, för stället är redan så fullt av byfånar så det räcker och blir över. Behövs inte en till.

Det ser verkligen idylliskt ut när man kommer dit. I alla fall vissa områden där. Det är det man visar för vänner och bekanta som kommer dit på besök. Det andra, byfånarna och skvallerkärringarna och det som ligger under ytan och bubblar nämner man inte. Man döljer det helst. När jag nu åker dit, eller "hem" och träffar på folk på byn, så säger samtliga att de trodde att jag flyttat därifrån. I wish, säger jag.

Har fått en ny lillebror. En kurd jag känt sen Hedenhös. Skitmysig kille faktiskt. Vi kom överens om att det kändes som vi var syskon och bestämde att vi skulle vara det. Hux flux bara. Har känt honom sen han var liten. Nu har han blivit vuxen, men är fortfarande en snorunge i mina ögon. Han säger ständigt åt mig att jag måste bort från Byhåla. Jag vet. Han också. Det är för litet både för honom och mig. Min riktiga storebror vill att jag ska flytta utomlands. Han är övertygad om att familjen kommer att träffa mig oftare om jag bor utomlands. Och, det är klart, så mycket som de reser överallt, så skulle jag inte bli förvånad. Han tycker att jag passar bättre utanför Sveriges gränser. Och egentligen - varför inte? Det är därför jag ska lära mig franska. Engelska kan jag så jag klarar mig. Och lite finska, men Finland känns inte som ett alternativ.

Nåja... Jag lär knoppa in nu. Två dagar till på jobbet denna veckan. Och sen paj. Och sen, the return of The Allmighty Ninja Turtle, Skalman, The Ruler of my Universe! Ja, jag har ett eget universum, med en egen måne och allt. :) Jag tror han blir glad åt att hans blommor överlevt mina svarta fingrar. Jag är bara glad att han kommer hem, jag. Med eller utan blommor.

Puss & Kram små Darlingar.
På återseende en annan dag när jag har tid.

Er
Egen Insomnia-Honung i Tillvaron /M

Dagens på hjärnan:

"When ever your hope is gone
I'll give you strength to carry on
In the darkness of the night
I will be your light

I'll give you something to hold on to
When you can't find your way
Like a fire burning bright
I will be your light

Sometimes life can come
to build a wall between us
Don't let it get you down
Who ever said love was an easy thing?"
                                                                             /Celine Dion - Your Light


Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, Skalman på ingång! Matklockan ringer! ;)

Jag brukar göra "massvis" med äppelpajer så här års men eftersom vårt stora äppelträd inte har gett ett endaste äpple i år så ligger projektet ner, det nyplanterade har ju bara ETT... Det blir verkligen light-äppelkaka då. Därför struntar jag i det. Det jag äter ska vara gott, sliskigt och fettigt. Skojar lite, men det ligger nog kanske något i det ändå. (Inte ett ord om att det går att göra äpplekakor på köpe-äpplen!)

Jag hade verkligen dig i tankarna i onsdags när jag hade världens röjar-inspiration och gjorde slag i saken. ;)

Gillar verkligen bloggumgänget, det ger så mycket inspiration fast jag inte skulle känna igen bloggisarna om jag träffade dem på gatan. ;)

2008-08-29 @ 08:53:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha, OK, tre månader var väl lite att ta i...=)

Kul med måndag!

Och förstår den där byhålekänslan...Själv älskar jag att bo här i lilla hålan, men liksom på ditt ställe är det ju en hel del märkliga inställningar till saker o ting. Åh, vi måste ses nån gång! Prata ut om byhåleliv =) Bor ju nästan grannar.



Kram påre och ha en bra helg!

2008-08-29 @ 22:51:17
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Magnus Krusell

Apropå din kommentar på min blogg om Fru Svensson: Man kan faktiskt lura den här tanten också. Få henne att tro att man är polare med henne. Då blir det plötsligt lättare att nonchalera henne för att slutligen gapskratta åt henne.

Sköt om dig och lycka till!

2008-08-31 @ 10:08:10
URL: http://magnuskrusell.blogg.se/
Postat av: Anna

Måndag idag ju! Önskar dig ett helt fantastiskt återseende med Herr Skalman! Massor av kramar!

2008-09-01 @ 11:39:13
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: lena

Haha!!du skriver mycket bra, tittar in fler gånger ha det gott, lena.

2008-09-03 @ 13:15:02
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0