Mina Stackars Baklår

Läget är som följer...

Gymmet


Meeen Guuud så klen jag är i benen, gossar och töser. Jag hatar fortfarande den där jävla lårcurlen av hela mitt hjärta och lite till. Men alla andra maskiner gillar jag. Jag får ta i och jobba och svettas, men inte tills jag dreglar och tuggar fradga. Och jag hatar det inte. Jag plågar mig med den där lårmaskinen i alla fall. Jag tänker köra tills jag gillar den och så är det bara. Jag vet att det går, för jag har gjort det förr. Märker att jag blivit en aning starkare i alla fall och det är positivt. Jag ökar vikterna en liten aning, med följden att det är lika jobbigt varje gång jag går dit.

Jobbet

Jag vill inte gå dit, men jag gör det i alla fall. Kunderna är bra och glada. De skrattar t.o.m. när de ska betala för att det är så billigt på superrean. Då skrattar jag också. Men mina kollegor suger rätt präktigt. Inte alla och inte hela tiden, men det är ett jävla gnällande hela dagarna. Och ja, jag vet att jag nu gnäller, men när ska jag annars gnälla och inför vem? Idag blev det tjafs om vad det egentligen var för färg på en klänning. Man ledsnar, eller hur? Jag lackade ur och sa bara att om man inte har värre problem att tjafsa om så ska man hålla käften. det finns folk som svälter ihjäl i världen och de har fanimej anledning att tjafsa om de orkar. De svälter, så de orkar förmodligen inte. Jag orkar i alla fall inte lyssna på gnäll dag ut och dag in, så jag försöker stänga av mina stackars öron.

Hemmet

Jag vet inte längre var jag bor. Jag bor mest hos Skalman just nu, men det är för att det tar tio minuter till mitt jobb. Och det tar fem minuter till min närmaste väninna. Det tar 40 minuter till min bror. Och det tar en timme med buss till min Darlingväninna i Bålsta. Allt är mycket kortare bit från Skalman. Snart lär jag krypa in i min håla i Världens Ände igen tills Skalman har fattat att han inte kan leva utan mig. Sju dagar i veckan alltså. Han är rätt trög, men så rolig och rar att man omöjligt kan avstå honom.

Fritiden

Plugga franska, gymma, laga mat, läsa, blogga, träffa mina vänner och min familj och snart umgås med Skalman. Det är vad jag håller på med när jag inte sover eller jobbar.

Bloggen

Varenda gång jag ställer en fråga i min blogg så får jag väldigt få kommentarer. Ingen orkar tänka tillräckligt för att orka svara som det verkar. Den enda som alltid kommenterar (och jag blir lika glad varenda gång) är Darling Malin. Hon svarar alltid på frågor och kommer med glada tillrop och berättar om sitt liv. Känns som jag känner henne. Och alla ni andra: Jag tycker om er fast ni inte har svar på mina frågor. Men det käns som att det måste hända något snart. Jag vill tänka mer och visa er mer av mig. Spånar på en idé som Skalman kom med i våras. Påminner lite om ett blogginferno... Man får ett givet ämne och sen skriver man om det. Men den här gången gäller det inte ett inlägg i timmen en hel natt utan ett inlägg om dagen. Hade tänkt att avhandla dygder och synder. Om någon vill vara med på det, så kan ni väl höra av er?.

För att inte vara sämre och faktiskt svara på en bloggares fråga så har jag lagt till länkar till mina tre favoritlåtar med Madonna. Och det verkar inte funka något vidare, så ni får väl kopiera dem och klistra in dem i adressfönstret. Mattias som idag blivit pappaledig med sonen Max ställde den frågan till sina läsare. Han vet hur man lägger till riktiga länkar på sin sida, så att man kan kolla dem direkt på sidan, men det vet inte jag hur man gör... I alla fall så är det Swim, Borderline och Express Yourself. Videon till Express Yourself rekommenderar jag främst till tjejer. Wow, liksom.

http://www.youtube.com/watch?v=dhD7LhXCfMg

http://www.youtube.com/watch?v=yAGNoPy2d8k

http://www.youtube.com/watch?v=YMt53HYkfY8&feature=related

Nu ska jag gå. Måste fixa en matlåda till jobbet i morgon. Honung, hon som lagar mat mitt i natten, det är jag det!

Puss & Kram små Darlingar och sköt om er. Ät morötter - det är bra för kroppen.

Hej dåååå! *vinkar*

Er Egen Pumapde Honung i Tillvaron /M

Dagens Tonårsminne:

"Something in your eyes is making such a fool of me
When you hold me in your arms you love till I just can't see
But then you let me down
When I look around
Baby you just can't be found
Stop driving me away
I just wanna stay
There's something I just got to say"
Boderline - Madonna

Dagens Hunk: Jude Law

Kommentarer
Postat av: Malin B

Såklart Malin "blarrar". Jag avslöjar en sanning till; Jag skriver hellre än pratar. Mina fingrar springer så himla snabbt över tangentbordet så jag får stoppa mig själv ibland. ;) Tala om för mig själv på skarpen att det inte är min blogg utan jag ska bara göra en liten kommentar. =)



Du skriver så fint om Skalman! Ser en massa hjärtan runt varenda rad där. ;)



Gnäll lite här i bloggen, ut med det bara så kan du vara glad och snäll sedan. =)

2008-08-19 @ 07:39:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Jonte

Okej, se där...

2008-08-19 @ 20:59:14
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Yver

vilka frågor ? tänkte när jag läste det här att jag ska minsann svara men jag ser inga frågor..

2008-08-19 @ 23:25:32
URL: http://saknardej.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Asså jobbarkompisar! Var glad att du är den mest sansade av er och inte parian som jag är på mitt jobb... Det är tufft, men det blir mentalt lättare att skaffa nytt jobb. Hoppas jag!

2008-08-20 @ 22:43:58
URL: http://bamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0