Jag kommer från dö Suäd!

Igår började jag alltså jobba igen. Det gjorde jag varpå jag efter jobbet hade ont överallt och speciellt i mina stackars fötter. Gick och la mig och sov i tolv timmar. Helt slut... Och idag är jag ledig igen. Mjukstart kallas det. :)

Hade stora funderingar att köpa ett par jeans på Gina Tricot innan semestern, men sket i det för jag ville ha pengar för att fira semester. De kostade femhundra buckareller då. Igår gick jag in på Gina igen för att kolla deras superrea... Och såg jeansen igen. Och provade dem igen. De passade fortfarande... Så jag köpte dem. För 99 buckaroos!!! WOW! Förstår ni hur förbannad jag hade blivit om jag hade köpt dem då när jag ville? För fem hundra... Och nu, en hundring. Ibland har man tur. Och om man inte hade tur ibland, så skulle man inte orka med jordelivet. Det är jag helt övertygad om. Rea is the Shit liksom.

Min franska går framåt tror jag. Jag kan uttala salt helt felfritt på franska. Det är ett framsteg. Jag kan också uttala "Jag kommer från USA" perfekt. Skalman bara skrattade. Och sen lärde han mig hur man säger "Jag kommer från Sverige" och "Jag är Svenska" över msn. Det kan vara bra att veta, eftersom jag faktiskt gör det. Kommer från Sverige alltså. Och jag har aldrig satt min fot i USA. Och varför tycker mangolanguages.com (där jag hänger rätt ofta nuförtiden) att det är viktigt för mig att kunna säga "Je m'appelle Pierre" (jag heter Pierre)? Och dessutom så måste jag lära mig att uttala Pierre perfekt på franska. Det är skitsvårt. Och jag heter inte Pierre. Jag hoppas innerligt att det sägs likadant när jag ska säga mitt eget namn, med undantag för Pierre då... De däringa apostroferna är också svåra att hålla reda på. Måste finnas någon regel för dem... Åt vilket håll de ska vara. Jag har en lååååång väg att gå. Men det är roligt och jag ägnar en timme varenda dag åt det. Minst.

Snart ska jag träna. Skönt. Faktum är att det känns helt underbart. I alla fall efteråt. Jag hatar den där jävla maskinen för baksidan av låren. Jag hatar den med varenda stackars fiber i min kropp. Eftersom jag hatar den så mycket, så betyder det att den måste vara effektiv. Jag hoppas det i alla fall. Min darlingväninna hatar den också. Hon vill helst undvika den... Men jag har antagligen en liten masochist inom mig eftersom jag kör den varenda gång jag tränar. Rygg, lår, mage och axlar är obligatoriskt för mig. I min egen värld. Det är tur att man har sin egen värld. I rule. Period.

Jag tvättade idag. Hittade två tjugor i torktumlaren när jag var klar. Både tvättade och torkade m.a.o. Rena och fina. :)

Nu måste jag gå om det ska bli något gjort. Jag kanske återkommer efter träning och franska. Den som lever får se.

Puss på er små Darlingar!

*vinkar*

Er Egen SjälvplågarHonung i Tillvaron /M.

Dagens:

"If everyone cared
Nobody cried
If everyone loved
Nobody lied
If everyone shared
And swallowed their pride
Then we'd see the day
When nobody died"
/Nickelback - If everyone Cared

Degens Hunk:
Stephen G

Kommentarer
Postat av: M a l i n B.

Underbara Honung Undrar jag hur den som skriver "manuset" till franskan tänker. ;)

Grattis till reafyndet Jag handlar bara på rea - till mig själv, just för att slippa bli sur när plagget sedan dumpas i fyndhörnan.

Lite är det väl i ärlighetens namn också för att jag har två dyra ungar så det inte blir så mycket "rolighetsshoppingpengar" kvar till mig...

Mycket juveler ja... Orkar knappt sitta upprätt vid datorn för alla födelsedagspresenter tynger ner både öron, fingrar, armar och hals. Hostelihost

2008-08-06 @ 11:58:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej tjejen!

Du är verkligen helt otroligt duktig på att skriva!!! Du borde verkligen gå vidare med det. Har du aldrig funderat på att bli författare eller nåt? Ville bara säga det och en sak till: JAG SAKNAR DIG! Puss och kram!

2008-08-06 @ 14:52:51
Postat av: Jonte

Bra anknytning, nu förstår jag inte riktigt, låten är riktigt värdsklass...

2008-08-07 @ 07:49:57
URL: http://jonteohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0