Posten

Varför vill någon att man ska skriva om Posten? Den existerar ju inte ens längre. Ändå kommer posten med en deprimerande regelbundenhet alla vardagar. Deprimerande för att den så sällan innehåller roliga vykort eller riktiga brev. Räkningar är INTE riktiga brev. Fick ett riktigt, handskrivet brev från Ulf Lundell en gång. Men han är nog den enda som skriver riktiga brev nuförtiden... Ingen annan jag känner gör det. Och om sanningen ska fram, så känner jag inte Ulf Lundell heller. *skrytrutan stängs*

Om jag nu skulle ta och hålla mig till ämnet... Så är det oerhört svårt. Skriva om något som inte finns. Mitt huvud är urblåst. Man kan ju inte ens köpa frimärken på det ställe som en gång var posten. Så vad ska man ha den till? Vill man betala en räkning på det som en gång var posten, så tar de hutlösa avgifter för detta. Så varför ska man över huvudtaget gå dit? Jag kan inte ens hämta ut paket där. Jag får gå till en tobakshandlare nära mig. Och här i ödemarken är det som en gång var posten sällan öppet. Och stället där jag kan hämta ut paket är öppet ännu mer sällan.

Att posten avvecklats är väl som det är. Vi har lärt oss nu. Och vi känner våra lokala tobakshandlare mycket väl och frågar dem om hur det är med livet och om barnen och frun mår bra.

När de ska avveckla Apoteket blir det värre. Om jag ska handla min medicin på Ica så handlar jag nog sällan medicin. Hur mycket vet en charknisse om vilket piller som är bäst mot mensvärk? Exkexet är charknisse och vet ingenting om det.. Kommer de att ha riktiga apotekare anställda på Ica? Undrar det. Jag är skeptisk.

Brevbärare kommer inte att bli arbetslösa så länge det finns räkningar och direktreklam. Och gamla tanter som inte kan det här med e-fakturor och att betala via internet. De har inte heller en mailadress som reklamutskickare kan spamma sönder. Kan någon förklara för mig varför jag fick tre mail i veckan från Ellos, när jag aldrig i mitt liv ens beställt något därifrån? Jag får kataloger också. Som brevbärarna bär ut. Min lilla etta är översvämmad av olästa Elloskataloger.

Posten... Varför vill någon att man ska skriva om det? Har svårt att förstå det.

Men så länge brevbärare finns så vill jag gärna ha riktiga brev. Och roliga vykort.

/Honung - i behov av mer kaffe.

"...och ditt brev i lågorna denna mystiska natt..." /Ludde

Kommentarer
Postat av: Limmet

Vad skrev Uffe i brevet? :)

2008-04-26 @ 01:06:37
URL: http://www.ornskoldsvikib.se
Postat av: Honung.

Limmet. Att man är som smartast när man är 20-22 (som svar på att jag tyckte att han verkar klok och att jag förmodligen inte är riktigt klok.) Han tackade för brev och så... Varför jag skrev till honom var för att tacka för "Gå ut och var glad", som verkligen hjälpte mig genom vintern. Förväntade mig verkligen inget svar, så det var en trevlig överraskning.:)

2008-04-26 @ 01:14:15
URL: http://honungsbullen.blogg.se
Postat av: Limmet

"Gå ut och var glad din jävel". Den har nog hjälpt många. Brukar lyssna på den också då man vill ha styrka. Mycket hopp i den låten.

Otrevligare överraskningar kan man ju få...:)

2008-04-26 @ 01:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0