Manna från himlen

Wow! Mitt elbolag skickade mig en check på över femhundra buckareller och jag är en lyckans ost. När jag var redo att ringa min ömma moder och be om ett lån, så kom den nerdimpande i min brevlåda. Oväntat och oskattbart underbart. Anledningen till att jag nästan var pank var den där slutarökamedicinen... Den var otroligt DYR. Jag tar inte de där pillrena heller. Så de är fullständigt oanvändbara. Vem vill bli nedstämd och deprimerad? Vem vill bli en aggressiv bitch? Inte Honung i alla fall. Och så är det med den saken. Skalman kanske behäver dem när han ska sluta den sista April. Han valde det datumet för att han är ledig i fyra dagar och kan gå omkring för sig själv och mumla. Då får han göra det. Han kan få mina piller om han kännner ett trängande behov av att bli en aggressiv bitch. Jag kommer att vara upptagen med Pudeln Pia anyways, så... Jag har inte tid med mumlande karlar. :)

Det finns saker som man undrar över. Bortsett från vad meningen med livet är och vad som finns utanför universum (ytterligare ett universum kanske?) och om växter har ett medvetande och sådana saker, så finns det annat man undrar som är lite mer trivialt.

Jag undrar över en annons jag såg. En helsidesannons där de gjorde reklam för hur man stoppar håravfall, eller om det var någon klinink eller något medel av något slag, minns inte nu. Håravfall var i alla fall ämnet. Om man anser det vara ett problem, så skulle man ringa ett telefonnummer. På en enorm bild i denna annons fanns en ung långhårig brud. Så långt ok, brudar brukar ha hår. På samma bild fann man en... Gosse. Inte en dag över 20, med hår som vem som helst skulle avundas. Hur trovärdig är denna annons? Skulle det inte vara bättre om man visade en äldre man med en hårman á la Lejonkungen? Hallå liksom... Den där gossen i annonsen verkade inte behöva håravfallsstopparnas tjänster och lär inte behöva dem inom en överskådlig framtid. Hur tänkte annonsmakarna?

Sen undrar jag lite över en annan sak. Ämnet uppstod på jobbet av någon anledning. Jag har en kollega som aldrig har undrat över meningen med livet. Hur kan man inte göra det? Hur kan man gå omkring i snart 65 år och aldrig ifrågasätta sin existens och vad som är syftet med den? Jag trodde att alla gjorde det vid någon tidpunkt i livet. Verkligen, det var min övertygelse. Men, det är klart. Om man bara talar, som hon, om hår, smycken, kläder, smink och recept i 6-7 år, så undrar jag varför jag blev förvånad. Alla som någon gång blivit lite kantstötta i själen eller gått sönder lite har säkert funderat över sådana saker. Jag vet inte om jag har fel... Jag tycker i alla fall att folk som bara kan tala om hår, smycken, kläder, smink och recept är oerhört ytliga. Om jag har fel eller inte är egentligen en annan historia. det är bara en åsikt jag har. Om du är av en annan uppfattning, så skulle jag gärna vilja veta och försöka förstå.

Jag ska vara med i Jontes blogginferno i morgon. Ett inlägg i timmen från 21 i morgon kväll till klockan 07.00 på lördag morgon. Jag får sova i intervaller, eftersom jag ska jobba på lördag. Får se hur det går. Ska bli en intressant upplevelse i vilket fall som helst.

Pudeln Pia ska vara här i morgon natt på prov. Hon ska återbördas till sin matte i Uppsala på lördag morgon. Det är för att hon ska fatta sen när hon är här i en hel vecka att hon inte behöver vara här för evigt. Hundar tycker om dem som ger dem mat. Och jag har en massa godis som jag mutar det stackars djuret med när vi träffas. Hon är så rolig. hon sitter fint och sen ger hon en tassen och tackar. Hon gillar leverpastej också har jag hört. Så leverpastej får det bli.

Har vårstädat idag. Burit ut en del av mina alldeles för många saker. Ska fortsätta med det nu. Jag har kommit igång och det är så roligt. Den enda gången jag verkligen behövt min stereo, sedan jag släpade den till Skalman, är idag. Jag får nöja mig med datorn och skruva upp volymen. Till max. :) Mina grannar bryr sig inte. De festar hela nätter och dagar i sträck. Hela huset är involverade i dessa fester. Alla utom jag och en farbror som bor här. Jag är för gammal för dem. Fast enligt facebook så är min mentala ålder på 22 år. Så kanske jag blandar mig i festerna när jag tröttnat på dunka dunka så att jag skakar i min säng.

Lade in några av mina gamla alster här också, eftersom jag sktivit i åratal. Två av dem blev publicerade i en rikstäckande korsordstidning, som inte längre finns. *sträcker på sig*. Gissa vilka två. Den som gissar rätt får en puss i påsk.

Jahaja... Då går jag då. Och hoppas på att höra ev er. (Lena - hur kontaktar jag dig? Skriver du själv? Och var? Vi är ju för sjuttsicken soulmates!)

Här och nu - Er egen StädarHonung i Tillvaron. /M

Dagens citat: "Kaffe eller dö" Skrivet av den geniala Finne-Ninjan

Dagens Ludde:

"Har inte tid med några dåliga tider
Har inte tid med några magra år nu
Har inte tid med några meningsstrider
Har inte tid med det som hände igår nu

Jag har en dejt med hela livet
Jag har en dejt som betyder mer
Än allt som jag nånsin skrivit
Mer än allt som är påväg ner

Hej Älskling
Här kommer en hälsning till dej
Hej älskling
Du kan inte säga nej
Det är en underbar dag där ute
och den väntar på oss två..."

Dagens Hunk: Patrick Dempsey igen. Ikväll behöver jag inte avstå p.g.a. hockey. Slurp.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Imorgon ska det bloggas :)

2008-04-24 @ 20:36:14
URL: http://jonteohlson.blogg.se
Postat av: Janne

Hur kan man inte undra om meningen med livet?! Men är kanske som du säger att man måste ha upplevt en del motgångar innan man börjar fundera på sin tillvaro och meningen med den?


Kram från lilla Janne.

2008-04-24 @ 22:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0