Män

Har en gång i mitt liv blivit publicerad i en rikstäckande korsordstidning med ett alster som jag döpte till "Meningen med män" efter en bok av Unni Drougge.

Skulle kunna publicera den här också, men vad är det för mening med att publicera gamla alster? Jag fick en hel fanclub i alla fall efter den bloggen. Mestadels bestående av män, men även en del kvinnor.

Jag tycker fortfarande som jag tyckte då jag skrev den: Meningen med män är att njuta av dem.

De är ju så härliga, roliga, trevliga, intressanta och spännande. Ingen vet hur de tänker och varför, men det är ju det som är så spännande. Att de är så mystiska är ju själva huvudingrediensen till attraktion.

Jag har tänkt mycket på män den senaste tiden. Kanske för att jag är så torrlagd så det är sorgligt. Mina vänner hävdar att jag är för nogräknad - alldeles för kräsen. Men vad är det för fel med det då? Jag väntar på att blixten ska slå ner. Jag vill bli galet kär. Jag letar inte direkt... Jag tror att blixten lika gärna kan slå ner på Konsum vid fiskpinnarna som någon annanstans. Det är i alla fall vad jag önskar mig - Blixtar och dunder - Magiska under!

Huvudsakligen har jag tänkt på mörka män och vad de gör för mig. Har Ricky Martin i min underbara walkmanphone, eller som man säger på svenska Traskmantelefon. Han sänder rysningar genom mig. Det rinner till gossar och töser! Jag vet inte vad det är med honom som är så fantastiskt, men han är mörkt vacker och dansar som en gud.

Det finns ett otal mörka män som jag inte kan se mig mätt på. Patrick Dempsey är en av dem. Alltså ögongodis så det förslår.

Jag verkar säkert otroligt ytlig och utseendefixerad, men eftersom jag är singel så får jag titta och njuta av det jag ser. Jag gillar män med mörkt hår! Märkligt nog har alla mina ex som jag har haft långvariga och seriösa förhållanden med varit ljusa. Ljushåriga med fräknar och blå ögon. Riktiga vikingar. Så det hänger verkligen inte på utseendet när det kommer till känslor.

Män.

Tycker att manliga män är det bästa som finns. Grabbiga grabbar. Såna som kan fixa badkarskranar och spika i en och annan spik. Som kollar på fotboll med sina polare och dricker öl... Det är inte nödvändigt, men det är väl verkligen sånt som många män ägnar sig åt? Bara JAG slipper kolla på fotboll med hans polare och dricka öl, så är jag tacksam.

Vad som är manligt i mina ögon kanske inte är det i andras. Jag gillar män som är MÄN. Det betyder inte att de är så jävla tuffa hela tiden. Jag har aldrig varit tillsammans med en karl som läser böcker till exempel. Vad trevligt det skulle vara - att träffa någon som kanske läser en och annan bok då och då. Och som kan laga mat. Och som ibland kan förklara för mig hur hans hjärna fungerar, eftersom det för evigt kommer vara ett mysterium för mig och min enkla natur. Någon att tala med. Är det manligt? Ja, det tycker jag. Badkarskranarna och fotbollen och allt det andra behöver ju inte utesluta att de är intelligenta. Männen alltså.

Ikväll ska jag ut på galej för första gången på evigheter. Ska umgås med en ny bekantskap. Hon är kund i butiken. Hon kom in en dag och pratade lite och när jag frågade vad hon ville ha eller behövde så sa hon att hon kom in för att hälsa på mig. Hon kom in i butiken för att hälsa på MIG! Wow, liksom. Jag måste ha gjort ett outplånligt intryck på henne när jag någon gång lurat på henne kläder som hon egentligen inte skulle köpa. :) Det är trevligt i vilket fall som helst och nu ska vi lära känna varandra och dricka vin. Om hon är lätt att prata med och skratta med på jobbet, så måste hon vara underbar privat.

Anne Lie Rydé var inne en sväng. Jag var tvungen att ringa och hänga undan en topp åt henne i Solna, eftersom vi inte hade den i hennes storlek. Jag sa till henne att hon var otroligt lik Anne Lie Rydé och då sa hon att hon ÄR hon. En otroligt vacker och sympatisk kvinna. Vi snackade lite. Och så kan hon sjunga.

Jag sjunger när jag tror att ingen hör. Och den som har röstat fram mig som "best singer" på facebook kan inte veta vad de talar om. *skrattar*

Nu ska jag in i duschen och sjunga och försöka bli snygg. Ska ju ut ikväll.

Dagens Citat:

(I wish...)

"Ta min hand
  jag följer dig
  vi ska åt samma håll"

  /Lars Winnerbäck.

  Här och nu, er egen Honung i tillvaron. /M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0